Priešpaskutinė tarptautinio visureigių maratono „Ladoga 2010“ diena Lietuvos „MEZON Offroad Team LT“ ekipažui: Benediktui Vanagui ir Šarūnui Paliokui buvo labai nesėkminga. Išvakarėse gauta bauda ir vėliau sekusios technikos problemos lėmė tai, kad lietuviai nukrito į antrąją vietą TR1 klasėje.
Tačiau ne viskas prarasta – iki finišo likus vienai dienai, lyderių rikiuotė gali pasikeisti.
Lietuvių nesėkmės prasidėjo ketvirtadienio vakare. Nors tos dienos greičio ruože iškovota pergalė, vėliau paaiškėjo, kad jiems ir dar keturiems ekipažams neįskaitytas vienas iš kontrolinių trasos taškų. Anot B.Vanago, išanalizavus GPS duomenis, pro šį tašką pravažiuota dešimčia metrų per toli: jei 60 ar 70 metrų atstumas dar buvo fiksuojamas, tai lietuvių automobilis pravažiavo nutolęs apie 80 metrų.
Kaip žinia, automobilių sporte taisyklės yra griežtos, taigi organizatoriai skyrė vienos valandos laiko baudą. Tačiau B.Vanago ir Š.Palioko ekipažo persvara buvo tokia didelė, kad ir su šia bauda jie tebepirmavo visomis dvylika minučių.
Tačiau ne veltui sakoma, jog bėda po vieną nevaikšto – startavus penktadienį ir įveikus apie trečdalį numatytos distancijos ištiko dar viena nesėkmė. Važiuojant miško kirtimu ties B.Vanago kojomis pro „Suzuki Jimny“ dugną išlindo maždaug dešimties centimetrų skersmens rąsto galas. Lenktynininko teigimu, jis dvigubos skardos automobilio dugną atidarė lyg konservų dėžutę. Vis dėlto didžiausia bėda buvo ta, jog čia pat ėjo visureigio elektros instaliacija, o „nelauktas svečias“ nutraukė laidus. Dėl šios priežasties automobilio variklis užgeso ir nebeužsivedė.
Ekipažas puolė šalinti gedimą ir po kurio laiko sėkmingai pajudėjo, tačiau sugaišo 45 minutes. Vėliau jie netgi aplenkė pagrindinius varžovus – Aleksejaus Sergejevo bei jo šturmano Aleksejaus Korotkajevo „Toyota“.
Tačiau įvažiavus į paskutiniąją pelkę prieš finišą, automobilis užklimpo. Visureigių sporte naudojami specialūs lynai su elektros varikliu, tvirtinami automobilio priekyje ir vadinami gervėmis. Bandant išsikapstyti šio prietaiso pagalba, nelauktai nutrūko kevlaro lynas, taigi teko ieškoti kitų būdų išsivaduoti iš pelkės. Tai pavyko padaryti gana greitai, tačiau sugaišta dar dvi dešimtys minučių.
Šį kartą Lietuvos ekipažas kaip ir prieš porą dienų užfiksavo ketvirtą geriausią rezultatą: 2 valandos, 6 minutės ir 18 sekundžių. Nugalėjo A.Sergejevas su A.Korotkajevu – jų laikas buvo 1 val., 25 min. ir 41 sek.
Bendrai sudėjus varžybų rezultatus, paskutinę „Ladoga Trophy 2010“ dieną lietuviai startuos būdami antroje vietoje, nuo lyderiais tapusių „Lukoil“ ekipažo – A.Sergejevo su A.Korotkajevu atsilikdami pusvalandžiu. Tačiau „MEZON Offroad Team LT“ komandai pozicijų praradimas mažai tikėtinas, kadangi artimiausius varžovus – Aleksandro Jevtušenko ekipažą („Land Rover Defender“) jie jau lenkia beveik pustrečios valandos.