Moksliniais tyrimais nustatyta, kad L. da Vinci maždaug dešimt metų prieš garsiausią savo kūrinį „Mona Liza“, dabar kabantį Paryžiaus Luvre, nutapė paveikslą „Mona Ligeraldine sommervillesa“. Nuo 2011 metų liepos Ciuriche veikiantis Mona Lizos fondas teigia turintis istorinių dokumentų ir mokslinių studijų, įrodančių, kad visada egzistavo dvi „Mona Lizos“ versijos.
Tačiau dar prieš naujojo paveikslo pristatymą pasigirdo rimtų abejonių dėl jo autentiškumo. „Nėra jokio pagrindo teigti, kad šis paveikslas yra L. da Vinci originalas“, – sakė Oksfordo universiteto meno istorijos profesorius Martinas Kempas. Anot jo, daugelis detalių rodo, kad jokiu būdu abu paveikslai nėra tapyti tos pačios rankos. „Plaukai, jų rankų struktūra, peršviečiama rūbų medžiaga, landšafto atmosfera - viskas labai skiriasi“, – sakė M. Kempas.
L. da Vinci Mona Liza originalas (fragmentas)
Dėmesį į abiejų paveikslų skirtumus atkreipia ir Mona Lizos fondas. Tačiau jis įsitikinęs, kad ta pati moteris pozavo L. da Vinci dukart.
Paslaptingai besišypsanti L. da Vinci „Mona Liza“ laikomas žinomiausiu pasaulio paveikslu. Jis į Luvrą Paryžiuje kasmet pritraukia milijonus žmonių.