Gegužės 13 d. Lietuva 25-iems Prancūzijos turo operatoriams buvo pristatyta Paryžiaus centre įsikūrusiame restorane „Atelier des Sens“. Čia renginio svečių laukė dovana – natūralaus lietuviško lino prijuostės su siuvinėtais Lietuvos logotipais, kurios iškart buvo išbandytos gaminant lietuviškus valgius.
Dviem prancūzams – restorano šefams padedant, buvo gaminami Lietuvos kulinarinio paveldo patiekalai: šaltibarščiai, juodos duonos desertas, virtinukai su mėlynėmis (šaltanosiai) ir desertas tinginys. Lietuviškų patiekalų degustaciją be konkurencijos laimėjo šaltibarščiai, kurie prancūzus intrigavo ne tik ryškiai rožine spalva, bet ir skoniu. Jiems teko daugiausia dėmesio, komentarų ir fotografijų.
Lietuvos sostinę renginio svečiams pristatė Paryžiuje gyvenantis ir lietuvių kalbos besimokantis Lietuvos prancūzas Thomas Giraudon, kurio seneliai kilę iš Lietuvos. Taip pat prisistatė kelionių į Baltijos šalis organizatorius „Seagull Group“ ir oro linijų bendrovė „Air Lituanica“, kuri nuo gegužės mėnesio, pradėjo vykdyti tiesioginius reisus iš Vilniaus į Paryžiaus Šarlio de Golio oro uostą.
Renginio vietą papuošė M. K. Čiurlionio, M. Petrausko, G. Landsbergio-Žemkalnio, J. Naujalio darbų nuotraukos, kuriomis pasidalino Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejus. Be renginio svečių gaminamų patiekalų ant lietuviško kulinarinio paveldo stalo svečių laukė šakotis, skilandis, varškės ir obuolių sūriai, mėsos užkandžiai, kelių rūšių juoda duona. Namo renginio dalyviai skirstėsi ne tuščiomis – loterijoje buvo laimėti „Air Lituanica“ įsteigti prizai – skrydžiai į Lietuvą, o viešbutis „Kempinski“ dovanojo nakvynes viešbutyje Vilniuje su pusryčiais ir SPA centro paslaugomis.
Londono žurnalistus šokdino „Saduto“
Gegužės 14 d. į Lietuvos ambasadoje Londone surengtą Lietuvos turistinio potencialo pristatymą rinkosi apie 30 kelionių organizatorių ir dar tiek pat turizmo temomis rašančių žurnalistų iš tokių solidžių žiniasklaidos priemonių kaip „Food and Travel”, CNN Traveller, „Food”, „Lonely Planet“, „Kingdom Magazine“, „Flush Magazine“, „Park, Home and Caravan Magazine”, „New World Newspaper“ ir kt.
Žurnalistus šokti išjudino Londono lietuvių folkloro ansamblis „Saduto“ – tokiu būdu britams buvo pristatyta autentiška lietuviškų dainų ir šokių kultūra, o taip pat pakviesta aplankyti didžiausią šių metų kultūrinį renginį – vasarą vyksiančią Lietuvos Dainų šventę „Čia mano namai“.
Renginio vietą papuošė Londone gyvenančios ir kuriančios menininkės E. Matulionytės paveikslai, o geltoni, žali bei raudoni balionai simboliškai kvietė virš Lietuvos sostinės pakilti oro balionu. Šią pramogą aktyvūs turistai gali išbandyti tik 4 Europos sostinėse: Vilniuje, Helsinkyje, Stokholme ir Budapešte.
Lietuvą kaip turizmui patrauklią valstybę pristatė VTD, Lietuvos turizmo atstovybės Jungtinėje Karalystėje, Vilniaus miesto savivaldybės ir turizmo verslo atstovai iš „International Summer Camp Nida“, Europos Centro Golfo Klubo bei „Seagull Group”. Pirmą kartą britams prisistatė medicininio turizmo atstovai – Lietuvos medicinos turizmo klasteris “LitCare” bei naujai įsikūrusi įmonė „Clarus Medical Travel“.
Žiniasklaidos atstovai džiaugėsi laimėję lietuviškų sūrių, „LToursIdeas“ teminius turus po Vilnių ir nakvynes Lietuvoje viešbučiuose „Campanile” bei „Le Meridien”. Nors britai buvo vaišinami bulviniais blynais, silke pataluose, šimtalapiu, meduoliniais grybukais ir kitais lietuviškais patiekalais, juos kaip ir prancūzus labiausiai sužavėjo lietuviški šaltibarščiai. Pastarieji patenka į skaniausių Europos patiekalų TOP trejetuką Europos Parlamento organizuojamuose rinkimuose „A Taste of Europe“. Balsavimas už skaniausią Europos patiekalą iki gegužės 25 d. vyksta socialiniame tinke „Facebook“: http://epfacebook.eu/tasteofeurope
Lietuvos turizmo galimybių pristatymo renginius š. m. gegužės 13 ir 14 d. inicijavo Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos, jis įgyvendinamas ir finansuojamas pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programą iš Europos regioninės plėtros fondo lėšų.