Idėja, kurti unikalų bolidą vienam geriausių Lietuvos mechanikų D. Biesevičiui kilo prieš kelerius metus Dubajuje (Jungtiniai Arabų Emyratai), talkinant tarptautinei mechanikų komandai, kūrusiai dykumų lenktynėms skirtus visureigius, vėliau pažymėtus „Mebar“ logotipais.
Vienos detalės teko laukti mėnesį
„Dubajuje kuriant ir testuojant automobilius, pagalvojau, kad šį darbą galėčiau padaryti dar geriau, – pasakojo D. Biesevičius. – Darbas prasidėjo nuo balto popieriaus lapo – eskizų braižymo. Tuomet sekė detalių atrankos ir užsakymai, automobilio konstravimas ir bandymai“.
Pasak D. Biesevičiaus, konstruojant automobilį ištvermės lenktynėmis vadinamam Dakarui – itin svarbu išsirinkti tokias detales, kurių kaina atitiktų kokybę. Detalės „Seat Leon Dakar“ pavadintam bolidui atkeliavo iš skirtingų Europos valstybių: Jungtinės Karalystės, Prancūzijos, Vokietijos bei Švedijos.
„Didelę dalį detalių teko išbandyti anksčiau, konstruojant ir testuojant kitus automobilius. Kai kurios iš pasirinktų detalių jau buvo „mačiusios“ Dakarą. Tačiau viena detalė – pavarų dėžės pirminis velenas – pagal specialų užsakymą buvo gaminama Lietuvoje. Jos teko laukti maždaug pusantro mėnesio“, – darbo subtilybėmis dalijosi mechanikas.
Didžiausias iššūkis konstruojant automobilį pagal T3 klasės (skirtos lengvasvoriams bagiams) reikalavimus, anot D. Biesevičiaus, laukė renkantis variklį – visi galimi variantai ir jų galimybės buvo patikrintos sumontavus juos į kitus automobilius. Galiausiai meistras pasirinko „Volkswagen“ 1,9 litrų darbo tūrio turbodyzelinį variklį, galintį pasiekti 210 arklio galių.
Ekologijai neabejingas ekipažas
Įveikti Dakaro iššūkius ir atkreipti dėmesį į alternatyvas iškastiniam kurui V. Žalos ir S. Jurgelėno ekipažas sieks naudodamas ekologišką NEXBTL dyzeliną, leisiantį tuo pat metu padidinti variklio galią ir sumažinti degalų sąnaudas. Suomijos korporacijos „Neste“ gaminamas dyzelinas NEXBTL – pirmieji pasaulyje iš atsinaujinančių išteklių pagaminti degalai, savo savybėmis ne tik nenusileidžiantys tradiciniams degalams, bet savo kokybe netgi lenkiantys tradicinį dyzeliną.
„Ekologija – itin aktuali šių dienų tema. Mes taip pat nesame jai abejingi, todėl nusprendėme pasirinkti NEXBTL dyzeliną. Naudojant šiuos degalus išsiskiria mažiau išmetamųjų dujų ir kietųjų dalelių. Kadangi Dakaro lenktynėse griežtai kontruoliuojamas emisijų kiekis, su NEXBTL turime pranašumą prieš tradiciniu dyzelinu varomus automobilius“, – dėstė D. Biesevičius.
Kartu su „Seat Leon Dakar“ ir jo ekipažu į kitų metų sausį Pietų Amerikoje vyksiančias lenktynes iškeliaus ir beveik trys tonos NEXBTL dyzelino. Ekologiškais degalais varomo unikalaus bolido kūrėjas neabejoja jo galimybėmis konkuruoti su kitais savo klasės automobiliais.
„Testuodami naują automobilį, nuvažiavome daugiau kaip 3 tūkst. kilometrų, tad įsitikinome, kad jo konstrukcija patikima, – teigė D. Biesevičius. – Dakaro lenktynės – nenuspėjamos, turi daug galimų scenarijų. Pasiruošti kiekvienam iš jų neįmanoma, todėl bus svarbu kuo greičiau ir tiksliau reaguoti į besikeičiančias sąlygas ir kiekvienoje situacijoje rasti tinkamiausius sprendimus.“