• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
Partnerio turinys
Turinys paruoštas bei kontroliuojamas projekto partnerio

Julija Kačanova ir Aivaras Vencevičius yra Jaunųjų profesionalų programos „Kurk Lietuvai“ dalyviai. Užsienyje patirties sėmęsi jaunuoliai šiuo metu dirba Lietuvoje, Vyriausybės kanceliarijoje, ir kuruoja projektą „Jaunimo užimtumo priemonių rinkodara“. Julija ir Aivaras sutiko pasidalinti savo patirtimi ir požiūriu apie šios srities problemas bei komunikaciją Lietuvoje.

Julija Kačanova ir Aivaras Vencevičius yra Jaunųjų profesionalų programos „Kurk Lietuvai“ dalyviai. Užsienyje patirties sėmęsi jaunuoliai šiuo metu dirba Lietuvoje, Vyriausybės kanceliarijoje, ir kuruoja projektą „Jaunimo užimtumo priemonių rinkodara“. Julija ir Aivaras sutiko pasidalinti savo patirtimi ir požiūriu apie šios srities problemas bei komunikaciją Lietuvoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kokias pagrindines jaunimo užimtumo problemas Lietuvoje galėtumėte išskirti? Ar svarbiausia iš jų išties yra informacijos trūkumas?

REKLAMA

Jaunimo nedarbas yra labai kompleksiška problema, kurią lemia tiek ekonominiai, tiek socialiniai veiksniai. Šiuo metu statistika rodo, jog jaunimo nedarbas Lietuvoje mažėja, tačiau kai kurios problemos yra akivaizdžios: darbo jėgos paklausos ir pasiūlos neatitikimas, švietimo sistemos spragos profesinio orientavimo srityje, pačių jaunų žmonių požiūris į darbą, motyvacijos ir aiškių tikslų trūkumas.   

REKLAMA
REKLAMA

Šioms sritims dėmesys skiriamas ne tik valstybės, bet ir Europos Sąjungos lygmeniu: vykdoma daug diskusijų, inicijuojami projektai ir programos skirti jaunimo nedarbui mažinti, užimtumui didinti bei verslumui skatinti.  Kaip tik šiuo metu Lietuvoje įsibėgėja Jaunimo garantijų iniciatyva.

O gal vis tik pagrindinė jaunimo užimtumo problema Lietuvoje ir yra jaunuolių apatija? Kaip su tuo reikėtų kovoti ir paskatinti juos domėtis?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be abejonės, jaunimo motyvacijos  stoka yra viena iš pagrindinių problemų. Siekiant suprasti,  kaip skatinti jaunimą domėtis ir kaip komunikuoti apie jiems skirtas galimybes, mums buvo svarbu gerai suprasti jaunimo auditoriją – uždavinėjome klausimus jaunuoliams gatvėje (tiek dideliuose, tiek mažuosiuose miestuose), vykome į organizuojamus renginius, lankėmės seminaruose ir jaunų žmonių įdarbinimui skirtuose užsiėmimuose. Iš tiesų,  labai daug jaunų žmonių nėra pakankamai iniciatyvūs, t.y. nėra linkę iš anksto pasiieškoti informacijos apie vyksiantį renginį, praktikos ar įgūdžių įgijimo galimybes.

REKLAMA

Į ką norėtumėte atkreipti dėmesį savo projektu?

Savo projekto rėmuose norime atkreipti dėmesį, jog jaunas žmogus paprasčiausiai ne visuomet yra informuotas apie jam teikiamas galimybes. Taip pat pamatėme, jog jauni žmonės neretai turi išankstines nuostatas apie šių programų ir priemonių neefektyvumą, nenori aktyviai įsitraukti dėl susiformavusio įvaizdžio, požiūrio.

Žinoma, vien tik informacijos suteikimas neišspręs jaunimo užimtumo problemų. Tačiau norint su jomis kovoti,  reikia skirti pakankamą dėmesį rinkodarai – kad jaunimas ne tik žinotų apie esamas užimtumo galimybes, bet ir norėtų jose dalyvauti.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų