„Pirkimo–pardavimo procesą bus galima paversti pilnai automatizuotu ir autonominiu, išvengiant žmogiškojo faktoriaus“, – sako jis.
DI kūrimui lietuvių „Alantic“ pasirinko „Microsoft“ bendrovės „Azure“ virtualius serverius ir kitus jų įrankius, leidžiančius kurti, plėtoti ir pritaikyti dirbtinio mokymo modelius versle.
„Greiti ir tikslūs sandoriai, optimalus pirkėjų ir pardavėjų parinkimas – uždaviniai, kuriuos sudėtinga spręsti visiems aukcionų organizatoriams. Pasitelkę dirbtinį intelektą, šiuos uždavinius spręsime daug efektyviau, o tai leis mūsų įmonei ženkliai padidinti pardavimų konversiją. Nauja sistema įgalins pirkėją ir pardavėją per maksimaliai greitą laiką susigaudyti duomenų gausoje ir priimti optimaliausią pirkimo–pardavimo sandorio sprendimą“, – sako bendrovės „Exleasingcar“ atstovas Jaunius Barkauskas.
Anot jo, pardavimų procesas aukcione turi būti labai dinamiškas – kainos, pasiūla, paklausa, lūkesčiai keičiasi itin greitai, tad sprendimai turi būti priimami operatyviai ir tiksliai. Rinkoje naudojamos sistemos, dažnai dėl žmogiškojo ir sistemų riboto funkcionalumo faktoriaus, procesą sulėtina, sprendimų priėmimą apsunkina. Prekybininkai planuoja, jog DI pagalba visi šie trūkumai bus eliminuoti.
„Pardavėjai aukcione nori parduoti greitai ir už gerą kainą, o pirkėjai pirkti patikimai ir taip pat už gerą kainą. Tik ta „gera kaina“ abejoms pusėms nebūtinai sutampa ir kažkas turi priimti naujus sprendimus. Dažnu atveju sprendimą reikia priimti labai greitai ir sugebėti išvengti klaidų, o sudėtingais atvejais sprendimo priėmimas užtrunka, nes blogi sandoriai gali labai brangiai kainuoti ir niekas nenori apsirikti“, – sprendimą pasitelkti DI į pagalbą aiškina J. Barkauskas.
Pasak jo, dirbtinis intelektas gali ženkliai pagerinti aukcionų pardavimo procesą, siūlydamas matematiniais modeliais pagrįstus sprendimus, taip pastebimai greitindamas visą procesą ir eliminuodamas žmogiškas klaidas bei efektyviai apdorodamas milžiniškus kiekius kasdieninių duomenų.
DI pagalba taip pat bus įgalinti transporto priemonių parinkimo parduoti bei derybų varikliai, leisiantys grupuoti parduodamas transporto priemones, efektyvesnei jų prekybai, taip pat įvertinti parduodamos mašinos kainą, klientų susidomėjimą ja, inicijuoti derybas dėl kainos, sandorio realizavimui, remiantis vartotojų elgsena grįstomis prognozėmis, ankstesne pardavimų patirtimi.
„Šiame etape jau baiginėjame visų duomenų surinkimą, jų tvarkymą ir paruošimą algoritmų pritaikymui, po kurio žengsime į kitą fazę – pritaikymą dirbtiniam intelektui“, – sako M. Arėška.
Pasak jo, programavimo darbai apimantys galutinio DI įrankio sukūrimą ir duomenų integravimą į platformą yra vykdomi atskirai – patvirtinus iškeltas hipotezes ir nustačius praktinį dirbtinio intelekto algoritmų tikslumą.
Planuojama, kad DI sistemos sukūrimas ir įdiegimas į „Exleasingcar“ vykdomus aukcionus truks dar apie 9 mėnesius, o jo kūrime bei diegime dalyvauja penkių IT inovatorių darbo grupė.