Taryba mano, kad reikėtų pasidomėti, ar yra tyrimų, rodančių, kad didesnis pavojus jaunų žmonių sveikatai kyla vartojant būtent stipresnį nei 15 proc. alkoholį.
Įvertinusi Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, taryba siūlo atlikti poveikio konkurencijai vertinimą ir patobulinti teisinį reguliavimą.
„Pavyzdžiui, ūkio subjektai, prekiaujantys 14 laipsnių stiprumo vynu, jį galės parduoti 18–20 metų asmenims, o prekiaujantys 16 laipsnių vynu, negalės“, – pranešime teigė taryba.
Ji teigė negalinti nuspręsti, ar tokiu atveju konkurencijos ribojimas yra proporcingas, nes tai vertinant būtina atsižvelgti į siekį saugoti jaunimo interesus ir sveikatą, o tai nėra tarybos kompetencija.
Įstatyme taip pat siūloma leisti informaciją apie alkoholį, jei ji nelaikoma reklama, internete viešinti ne tik gamintojams ar prekybininkams, bet ir jį pristatančioms įmonėms „Bolt“, „Wolt“ ar „Last Mile“. Tačiau tai sukurtų nelygiavertes sąlygas kitoms internetinės prekybos platformoms, pavyzdžiui, „Amazon“ ar „Pigu.lt“.
Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija birželį Seime įregistravo Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimus, kuriais siūloma sumažinti amžių, nuo kurio galima vartoti alkoholį, suvienodinti prekybos laiką visomis savaitės dienomis.