Lemiamos krepšinio kovos Ispanijoje išjudino sirgalius – parduotuvės ir barai užsako papildomų alaus atsargų, gera apyvarta džiaugiasi buitinės technikos pardavėjai, telekomunikacijų įmonės ir net bankai, šeštadienį rašo “Kauno diena”.
Aludariai pasiraitojo rankoves
Savaitgaliais, kai rodomos krepšinio rungtynės, alus liejasi laisvai, o šį savaitgalį laukia net dvejos svarbios krepšinio rungtynės.
„Tokiems savaitgaliams reikia pasirengti“, – tikino bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ atstovas Dainius Smailys. Per 2003 metų krepšinio čempionato finalą Stokholme, kur žaidė Lietuvos rinktinė, alaus parduota 42 proc. daugiau negu eilinį savaitgalį.
Sėkmingai alumi prekiaujama ir „Švyturio“ baruose Madride – čia sirgaliai nupirko jau 5 tūkst. litrų lengvųjų gėrimų.
Didesnės apyvartos tikisi ir bendrovės „Kalnapilio-Tauro grupė“ finansų direktorius Ramūnas Bičiulaitis. Anot jo, daugelis Lietuvos krepšinio rinktinės sirgalių, žiūrėdami rungtynes, gaivinasi alumi. Populiariausias – lengvas šviesus alus.
Prekybos centruose – nuolaidos
Rungdamiesi dėl pirkėjų, prekybos centrai šį savaitgalį lengviesiems gėrimams taiko nuolaidas.
Pavyzdžiui, prekybos tinklas „Maxima“ kai kurių rūšių vynus parduoda su 20 proc. nuolaida. Didesnėmis nuolaidomis pirkėjus vilioja „Rimi“ – kai kuriems vynams šiuose prekybos centruose taikomos 30 proc. nuolaidos. Alumi šis prekybos centras savaitgalį prekiaus penktadaliu pigiau: 2,49 lito kainavęs alaus butelis atpigs iki 1,89 lito.
„Krepšinis kaip ir geras oras – sėkmingos prekybos variklis“, – prekybos tinklo „Iki“ atstovas spaudai Tomas Vaišvila taip pat tikisi didesnio alaus pardavimo.
Parduotuvės, anot jo, artėjant savaitgaliui pildo atsargas, kad nepritrūktų šio gėrimo. Savaitgaliais auga ir kitų gėrimų, tokių kaip sidras ir degtinė, paklausa.
Lankytojai apgula kavines
Vienos populiaresnių krepšinio sirgalių susibūrimo vietų Kaune – kavinės „Skliautas“ – direktorius Ąžuolas Gaižutis šį savaitgalį planuoja apie 25 proc. didesnę apyvartą negu paprastais savaitgaliais. Jis prognozuoja, kad alaus pardavimas būtų didžiausias, jei varžybos prasidėtų 20 val. Jei varžybos bus transliuojamos vėliau – išaugs karštos arbatos ir stipresnių gėrimų, pavyzdžiui, brendžio, paklausa.
Alaus bokalas šioje kavinėje kainuoja 5,5 lito. Tačiau kai žaidžia Lietuvos komanda, taikomos nuolaidos.
„Nuolaida taikoma tokio dydžio, kiek taškų komanda pirmauja. Jei pirmąjį kėlinį lietuviai laimėjo 8 taškais, tiek procentų pigesnį alų klientai geria visą antrąjį kėlinį“, – aiškino verslininkas.
Sunešė 29 milijonus litų
Bankas „DnB Nord“ prieš Europos vyrų krepšinio čempionatą paskelbė apie galimybę padėti indėlį, kurio palūkanos priklauso nuo Lietuvos rinktinės pergalių. Krepšinio indėlius buvo galima įnešti iki rugsėjo 3 dienos. Iš viso krepšinio aistruoliai bankui patikėjo net 29 mln. litų indėlių.
Šiandien banko atstovas spaudai Andrius Vilkancas ramiai gali pasakyti, kad tie, kurie pasinaudojo galimybe, išlošė: „Žmonės labai aktyviai dėjo indėlius ir dabar gali ne tik džiaugtis mūsų krepšininkų pergalėmis, bet ir gauti asmeninės naudos“.
Pradėję nuo 4 proc. metinių palūkanų, šiandien indėlių savininkai turi jau 4,9 proc. metinių palūkanų. Kiekviena mūsų rinktinės pergalė jiems atnešė 0,15 proc. didesnes palūkanas. Jei čempionatą Lietuvos komanda laimėtų, palūkanos šoktelėtų dar 0,45 proc.
Vartotojų padaugėja du kartus
Krepšinio čempionatas pelną neša ir šalies telekomunikacijų įmonėms. „Esame suskaičiavę, kad „Omni SurfPort“ skiltyje „Europos krepšinio čempionatas“ apsilankė du kartus daugiau skirtingų vartotojų nei vidutiniškai per tokį patį laiką apsilanko kitose naujose reklamuojamose skiltyse“, – kalbėjo Daiva Selickaitė, bendrovės „Omnitel“ Ryšių su visuomene grupės vadovė.
„Omni SurfPort“ skiltyje „Europos krepšinio čempionatas“ populiariausia paslauga yra „Mobiliųjų reporterių blogas“, populiarėja vaizdo transliacijos. D.Selickaitės manymu, mobiliojo interneto telefone vartotojų aktyvumą galėjo lemti speciali „Omni SurfPort“ akcija. Užsisakiusiems „SurfPort Pro“ planą ir išnaudojusiems už 12 litų mėnesinį mokestį skiriamus 50 megabaitų, visą rugsėjį kiekvienas papildomas megabaitas kainuoja tik 1 centą.
Telefono nepaleidžia iš rankų
„Bitės“ grupės atstovės spaudai Linos Rimkutės teigimu, dažniausiai mobiliojo interneto telefone vartotojai žiūri Europos krepšinio čempionato naujienas ir žaidimų tvarkaraštį. Taip pat labai populiarūs su krepšiniu susiję žaidimai, spėlionės. Tuomet, kai rungtynėse dalyvauja Lietuvos krepšinio komanda, „BITĖJE Plius“ klientai dažniausiai seka rungtynių statistiką ir fototransliacijas. Ši paslauga populiari tarp klientų, kurie tuo metu neturi galimybės stebėti rungtynių tiesiogiai.
„Bitės“ duomenimis, krepšinio ar futbolo čempionatų metu „Bitės plius“ mobiliojo interneto vartotojų skaičius paprastai išauga apie 10 proc., o populiariausių paslaugų naudojimas – daugiau nei 100 proc. Pavyzdžiui pernai, pasaulio krepšinio čempionato metu „BITĖS plius“ paslaugų, susijusių su krepšiniu, vartojimas išaugo net du kartus.
Proga pirkti televizorių
Krepšinio aistruoliai aktyviai naudojosi ir buitinės technikos pardavėjų pasiūlytomis akcijomis. „Topo centras“ – krepšinio transliacijų rėmėjas ir „Samsung“ – Lietuvos vyrų krepšinio rinktinės rėmėja siūlė įsigyti šiuolaikinę vaizdo techniką su nuolaidomis iki 50 proc.
Akcijos „Mes tikime Lietuvos pergale!“ metu buvo pateiktas neribotas kiekis „Samsung“ LCD televizorių ir namų kino sistemų. Šių televizorių pardavimai, lyginant su įprastu laikotarpiu, išaugo net 5 kartais. Daugiausia pirkėjų „Topo centras“ sulaukė didmiesčiuose: Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.