Protesto akcija vyksta daugelyje Rusijos regionų. Organizatoriai teigia, kad stengsis pravesti juos visoje Rusijoje.
Akcija vyks visoje šalyje
Rusijos vežėjų asociacijos vadovas Andrejus Bažutinas Rusijos BBC teigė, kad Sankt Peterburge vienoje iš miesto pakraštyje įsikūrusių aikštelių yra sustatyta 30 „fūrų“. Jo teigimu, akcijos dalyviai yra nusiteikę į „Rusijos kultūros sostinę“ atvaryti mažiausiai 200 sunkiųjų mašinų,
Neseniai netoliese Sankt Peterburgo administracijos pastato buvo sudeginti keli automobiliai. Pasak vežėjų asociacijos atstovo, tai tikrai nebuvo jų darbas.
Anksčiau Santk Peterburgo leidinys „Fontanka“ pranešė, kad „nevilties apimti vairuotojai padegė „Niva“, prigrūstą padangų“.
Maskvoje parodomąjį dirbtinį „kamštį“ sudarė daugiau nei 10 krovininių mašinų. „Iki vakaro tikimės užpildyti aikštelę visiškai, o joje telpa 60 žmonių,“ – leidinys BBC cituoja vežėjų asociacijos atstovą Maskvoje Sergejų Rudametkiną.
Anot koordinatoriaus, yra numatyta akciją surengti penkiose aikštelėse šalia sostinės. S. Rudametkinas taip pat pareiškė, kad kol kas vairuotojai nesulaukė policijos dėmesio. „Girdėjome, kad kai kuriuos vyrukus (pakeliui) stabdo, mašinos sulaikomos. Tačiau negaliu pasakyti, kad mus kažkas specialiai apriboja. Mes nevažiuojame į Maskvą, nerengiame akcijų ar mitingų,“ – aiškino jis.
Analogiškos akcijos prasideda ir kituose šalies rajonuose. Vežėjų asociacijos atstovai anksčiau skelbė, kad akcijos dalyvaus ne mažiau nei 10 tūkst. vairuotojų, tačiau ankstesnės akcijos parodė, kad deklaruojamų kiekių jiems niekada nepavykdavo surinkti, patikslina BBC.
Pretenzijos Putinui
Vežėjų sąjungos vadovas Andrejus Bažutinas anksčiau pareiškė, kad vienas iš šių metų kovą vyksiančios akcijos pagrindinių lozungų bus nepasitikėjimo Rusijos prezidentui Vladimirui Putinui skelbimas. Tuo pačiu jis pažymėjo, kad pradinėje stadijoje jie nereikalaus jo atsistatydinimo, tiesiog nori paskelbti savo nepasitikėjimą juo.
Pasak A. Bažutino, nepatenkinti vežėjai turi keturis reikalavimus valdžiai: atsisakyti „Platon“ sistemos, sąžiningos kontrolės įvedimas, darbo normų pokyčiai ir vyriausybės atsistatydinimas.
Akcijos organizatoriai pažadėjo, kad kovo 27-ąją mitingo dalyviai planuoja organizuoti krovinių pervežimų stabdymą, o didžiuosiuose miestuose surengti mitingus ir stoti į kolonas šalikelėse. A. Bažutinas neatmetė galimybės, kad ilgainiui keliai gali būti ir blokuojami.
Rusijos vežėjų protestai prasidėjo iškart po naujo kelių mokesčio įvedimo 2015-aisiais. Visiems sunkvežimiams, kurių maksimali masė yra didesnė nei 12 tonų, dėl jų kenkimo federaliniams keliams pradėjo būti taikomas 1,53 rublio tarifas už vieną nuvažiuotą kilometrą. Šių metų birželį jis turėjo pasiekti daugiau nei 3 rublius, tačiau šalies premjeras Dmitrijus Medvedevas nurodė mokesčio didinimą sumažinti iki 25 proc.