Šilta komedija apie paauglės nėštumą „Džuno“ (Juno) sekmadienio kovoje dėl „Oskarų“ laikoma filmu, kuriam veikiausiai neatiteks trokštami laurai.
Kol kruvinas kriminalinis trileris „Šioje šalyje nėra vietos senukams“ (No Country for Old Men) yra aiškus favoritas pasiglemžti svarbiausią Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimą, kino kritikai vis labiau mano, kad jei kuri nors juosta ir patirs nesėkmę, tai ja taps mažo biudžeto „Džuno“.
Juostai, kurią sukūrė 30 metų režisierius ir kuriai scenarijų parašė pradedanti scenaristė, yra meiliai vadinama „mažuoju filmu, kuris galėjo“, ir „Oskaras“ jai būtų pati geriausia pabaiga.
„Džuno“, sukurtoje vos už 2,5 mln. dolerių, pasakojama apie sąmojingą paauglę, kuri mėgina išspręsti nepageidaujamo nėštumo problemą. Šis filmas kino teatruose susišlavė daugiau kaip 125 mln. dolerių ir tapo pelningiausiu darbu iš visų pretendentų į „Oskarus“.
Tai vienintelė lengva juosta nominantų į geriausio filmo „Oskarą“ sąraše, kur dominuoja niūrios ir rimtos temos.
Lew Harrisas iš tinklalapio „Movies.com“ teigė, kad nors favoritu lieka „Šioje šalyje nėra senukams“, „Džuno“ galimybės laimėti yra didesnės negu tos, kurias turėjo pastaruoju metu nominuotos komedijos „Klystkeliai“ (Sideways) ir „Mažoji mis“ (Little Miss Sunshine).
„Jame tikrai daug gerų pasirodymų ir manau, kad tai jam padės“, - sakė L.Harris.
„Šioje šalyje nėra vietos senukams“ yra filmas, kurį žmonės mėgsta. Jis tikrai turi viską, kad laimėtų. Tačiau „Džuno“ turi daugiau galimybių tapti netikėtu laimėtoju negu „Klystkeliai“ ir „Mažoji mis“. Jo scenarijus toks geras ... tai nėra vien tik nesėkmingų pastangų rinkinys“, - pažymėjo jis.
Kino industrijos pajamas sekančios kompanijos „Exhibitor Relations“ analitikas Jeffas Bockas teigė, kad įspūdingas „Džuno“ pasirodymas kino teatruose, kai nė vienas iš kitų nominuotų filmų neperžengė 100 mln. dolerių žymos, gali turėti daug įtakos.
„Tais metais, kai geriausio filmo „Oskarui“ nominuotos juostos nėra itin pelningos, laimėtoju dažniausiai tampa daugiausia pinigų surinkęs filmas“, - sakė J.Bockas.
„Taigi šiuo atžvilgiu „Džuno“ turi būti laikomas stipriu kandidatu, nors atrodo, kad didesnį pranašumą turi „Šioje šalyje nėra vietos senukams“.
„Džuno“ „Oskarui“ buvo nominuota keturiose svarbiose kategorijose - geriausio filmo, geriausio režisieriaus (Jasonas Reitmanas), geriausios aktorės (Ellen Page) ir geriausio scenarijaus (Diablo Cody).
Filme pasakojama apie Džuno Magaf, kuri susiduria su netikėtu nėštumu ir galiausiai nusprendžia dar negimusį kūdikį atiduoti įsivaikinti sutuoktiniams Loringsams (Jennifer Garner) ir Jasonas Batemanas).
„Kietakiaušių“ (Superbad) žvaigždei Michaelui Cerai suvaidinus Polį Blykerį - Džuno geriausią draugą ir kūdikio tėvą, filmui daug naudos duoda idealiai parinkti vaidmenys.
Tačiau daugiausia pagyrų nusipelno pradedančiosios scenaristės D.Cody scenarijus.
Režisierius J.Reitmanas sakė „užkibęs“ and „Džuno“ iš karto, kai į jo rankas pateko D.Cody scenarijaus kopija.
„Vieną vakarą man paskambino draugas ir tarė: „Tai vienas iš geriausių scenarijų, kuriuos kada nors skaičiau. Turi jį perskaityti“, - per vieną interviu sakė režisierius.
„Ši istorija labai šviesiai pažvelgė į (paauglės nėštumo) temą ir leido visiems personažams pasielgti labai originaliu būdu“, - pažymėjo jis.
J.Reitmanas beveik iš karto pagrindiniam vaidmeniui nusižiūrėjo E.Page, kai jam įspūdį padarė šios kanadiečių aktorės vaidyba filme „Ledinukas“ (Hard Candy).
„Aš buvau matęs „Ledinuką“ ir jau žavėjausi E.Page. Ji idealiai tiko šiam vaidmeniui. Iš karto nuėjau su ja susitikti ir pasijutau taip, lyg kalbėčiau su pačia Džuno. Ji buvo tobula“, - teigė režisierius.
Kaip ir J.Reitmanas, E.Page iš karto susidomėjo puikiu D.Cody scenarijumi.
„Tai buvo nuostabus scenarijus - vienas geriausių, kuriuos man yra tekę skaityti, ir pagrindinis paauglės vaidmuo, kokio mes dar nebuvome matę“, - sakė E.Page.
D.Cody sakė norinti režisuoti šį filmą, kad iš dalies pataisytų nusistovėjusį balansą, kaip kine vaizduojamos moterys.
„Požiūris į moteris šioje industrijoje pykina, - praėjusiais metais per interviu žurnalui „The New York Times“ sakė D.Cody. - Yra daug kino bosų, kurie nenori, kad moteris darytų kažką griaunama“.
„Jie pageidauja filmų apie gražią mergaitę, kuri straksi ir griuvinėja, - žavią nevėkšlą“.