Kitados per Kybartų miestelį tekantį upeliuką, negalėdamas legaliai pereiti pasienio užkardos, bėgdamas nuo bolševikų, perbrido prezidentas Antanas Smetona. Šiandieniniai vežėjai irgi mielai aplenktų oficialų kelią, o tiksliau – šalia jo tebeveikiančias privačias ėdžias.
Važiuojantieji į Rusiją per Kybartus per daugelį metų į privačias rankas privalomai sumokėjo apie 23 milijonus litų. Vietos valdžia sako norinti tik gero visiems.
Ministerija: uždarome lesyklėlę
Tvarką, pagal kurią visas transporto srautas, kertantis Kybartų miestelį pakeliui į Kaliningrado sritį, buvo nukreipiamas į privačią stovėjimo aikštelę, susisiekimo ministras Eligijus Masiulis vadina lesyklėle. Ministerija pareikalavo nuimti ženklus, kuriais automobiliai nukreipiami į minėtą aikštelę, ir apskundė Vilkaviškio rajono savivaldybę prokurorams bei Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybai.
Iš pateikiamų skaičių matyti, kad kelerius metus nukreipiant automobilius į bendrovei „Vildega“ priklausančią žvyro dangos aikštelę, kuri buvo skubiai išasfaltuota tik šiemet, kai prasidėjo skandalas, į privačias rankas galėjo įkristi 23 mln. litų. Krovininis automobilis net nuo sienos, kaip liudijo vežėjai, būdavo sugrąžinamas, kad būtų sumokėti 43 litai, o lengvojo vairuotojas už laimę išvysti Rusiją turėjo palikti 17 litų.
Meras: bus kiaulių gripas
Vilkaviškio rajono meras Algirdas Bagušinskas ministerijos pretenzijose teigė įžvelgiąs politinį susidorojimą. Jis, kaip ir absoliuti dauguma ligšiolinių susisiekimo ministrų, – socialdemokratas.
E. Masiulio patarėjas Rolandas Bražinskas sakė nesąs nustebęs, kad ankstesniems ministrams nekliuvo tvarka, kai reikia mokėti už tai, ko vežėjai nenori pirkti. „Ministrai keitėsi, bet reikia prisiminti, kieno tie ministrai buvo“, − ironizavo jis.
„Problema iškilo nuo pat sienos atsiradimo laikų, ir kybartiečiai yra jos įkaitai. Susisiekimo ministerija liepė nuimti ženklus keliuose ir pati laužo Vidaus reikalų ministerijos bei Kelių direkcijos nustatytą saugaus eismo schemą bei didina pandeminio gripo pavojų, sukurdama naują šaltinį. Visa ant kelio stovinčių mašinų kilometrinė eilė atlieka gamtinius reikalus ant kelio“, – tvirtino A. Bagušinskas.
Su buvusiu ministru A. Butkevičiumi, kuris irgi nemanė, kad toks pasipelnymas yra problemiškas, merą esą sieja tik tai, kad A. Butkevičius, kaip Seimo narys, atstovauja kybartiečių interesams.
„Todėl jam visada siuntėme ir siųsime visą medžiagą. Čia politika. Kai tik artėja savivaldos rinkimai, dėl to puola mane, kai Seimo – A. Butkevičių“, − bandė tikinti meras. A. Butkevičius teigė bet kam, kas jį sies su šia istorija, kurioje jis neįžvelgia nieko bloga, galįs „vyriškai duoti į snukį“.
Grasina atsakomybe
G. Bagušinskas sako labai apsidžiaugsiąs, jei Vyriausybė pritars Susisiekimo ministerijos inicijuojamam nutarimui – perimti savo žinion privačiai bendrovei išnuomotą žemės sklypą. „Nepaprastai džiaugiuosi ir labai laukiu. Galės perimti ir visą atsakomybę už chaosą bei įsipareigojimus privačiam investuotojui.“ – sakė G. Bagušinskas.
Jis taip pat atmetė prielaidą, kad savivaldybė tyčia vangiai rūpinasi aplinkkelio, kuris leistų automobiliams, važiuojantiems į Rusiją, aplenkti Kybartus, statyba. Oponentai įtaria, kad taip nenorima atsisakyti „lesyklėlės“, o ,meras sako apie tokius išsireiškimus net nekalbėsiąs, nes tai ne jo lygis.
G. Bagušinskas sakė net nesidomėjęs, kiek visus duokle apdėjusi privati bendrovė sumoka mokesčių valstybei. Jis tik pagrūmojo, jog ten esą dirba 20 darbuotojų, kuriems gali tekti kompensuoti netektis.
Apie šią istoriją siužetą yra parengusi "Balsas.lt televizija"
TIK FAKTAI:
Vilkaviškio rajono savivaldybė negyvenamąsias patalpas, esančias žemės sklype, kuriame dabar stovi aikštelė, privačiai bendrovei „Vildega“ išnuomojo 2000 metais, sutartyje nurodydama, kad žemės nuoma yra neatsiejama jos dalis. Vėliau dalis pastatų buvo nugriauti, o žemė panaudota aikštelei įrengti.
A. Bagušinskas Vilkaviškio rajono savivaldybės mero poste yra jau trečią kartą. Pirmąkart buvo 2000–2003 metais, antrą − 2003–2007 metais, trečią − nuo 2007-ųjų. Šioje apygardoje į Seimą nuolat renkamas ir buvęs ministras A. Butkevičius.
Susisiekimo ministerijos pateiktais duomenimis, per 2006 metus Kybartų pasienio perėją, išvykdami iš Lietuvos, kirto 187 339 krovininiai automobiliai.