• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Magistralės bei kitų kelio statinių ir įrenginių gadinimo problemą pradėta spręsti 2004-aisiais. Tais metais ir nuspręsta dėl kontrolės posto statybos. Šis postas netoli Klaipėdos pradėjo veikti šiemet. Anot Valstybinės kelių transporto inspekcijos (VKTI) viršininko pavaduotojo Romano Vilčinsko, vežėjai yra nepatenkinti kontrolės punkto atsiradimu.

REKLAMA
REKLAMA

„Atliekant tikrinimus, nustatoma daug krovinių vežimą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų. Vežti krovinius, laikantis nustatytų reikalavimų, „neapsimoka“, be to, dar ir baudas reikia mokėti. Dėl šios priežasties ir siekiama jį apvažiuoti. Įvairiais būdais siekiama įtikinti tuo, kad postas trukdo verslui, kad jis nereikalingas,“ – sako jis.

REKLAMA

Aplenkia kontrolės postą

Pasak R. Vilčinsko, VKTI pareigūnai yra informuoti apie tai, kad Pėžaičių, Veiviržėnų, Ketvergių, Grobštų, Laugalių, Dovilų, Maciuičių, Gedminų ir Kalvių apylinkėse padidėjo transporto priemonių srautai. Pašnekovas sako, kad eismas minėtose apylinkėse intensyvesnis ne vien dėl to, kad siekiama apvažiuoti kontrolės postą.

„Šiose apylinkėse yra daug pramoninių objektų, be to, šių apylinkių keliais krovinių gabenimai buvo vykdomi ir anksčiau. Kita vertus, šių apylinkių keliais važiuoti patogu, nes siekiama išvengti spūsčių, kurios nuolat susidaro prie Jakų žiedo. Į Klaipėdos miesto pietinę dalį galima nuvažiuoti greičiau, jei išsukama iš magistralinio kelio. Kita kelio trumpinimo priežastis -  vairuotojų siekis išvengti kontrolės,“ – pasakoja R. Vilčinskas.

REKLAMA
REKLAMA

Siekiant sumažinti transporto priemonių, norinčių apvažiuoti kontrolės postą, skaičių, VKTI ekipažai vykdo kontrolę minėtose vietovėse. Be to, VKTI  yra susitarusi su policija dėl pagalbos vykdant kontrolę. Dažnai yra suformuojami ekipažai iš abiejų institucijų pareigūnų ir šiose apylinkėse vykdoma bendra kontrolė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

VKTI imasi priemonių, kad vairuotojai, kurie siekė išvengti kontrolės ir nevažiavo į postą, neišvengtų atsakomybės. Magistraliniame kelyje sumontuota įranga užfiksuoja transporto priemonės važiavimo laiką, transporto priemonės faktinę bendrąją masę, valstybinius numerius ir važiavimo greitį, todėl pažeidėją nesudėtinga identifikuoti. Dėl kelių eismo taisyklių pažeidimų inspekcijos pareigūnai bendradarbiauja su policija, už nuolatinį kontrolės vengimą bus stabdomas licencijos kortelės galiojimas.

REKLAMA

Transporto priemonės tikrinimas

Transporto priemonės, važiuojančios link Klaipėdos ar Kauno, yra sveriamos preliminaraus svėrimo įranga. Tos, kurių bendra masė yra daugiau kaip 44 tonos, nukreipiamos į kontrolės postą. Po to transporto priemonė dar kartą yra pasveriama stacionariomis svarstyklėmis. Jeigu prireikia, kontrolės poste įrengtoje aikštelėje transporto priemonės yra iškraunamos ar perkraunamos, pašalinami pažeidimai. Be to, į kontrolės postą galima nukreipti ir transporto priemones, jas pasirenkant iš bendro srauto, jų nesverti, vykdyti tik kelionės leidimų kontrolę.

REKLAMA

R. Vilčinskas primena, kad kontrolės postas turi techninei būklei tikrinti sukomplektuotą įrangą, prilygstančią techninių apžiūrų stoties įrangai.

Pažeidimų nustatymų statistika

Per 2010 m. pirmąjį pusmetį VKTI pareigūnai šalyje patikrino 8 660 krovininių transporto priemonių. Lietuvos ir užsienio vežėjams buvo surašyti 394 administraciniai teisės pažeidimų protokolai, paskirta per 611,4 tūkst. Lt baudų už viršijamą transporto priemonės bendrąją masę,  ašių apkrovą bei matmenis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per pamainą kontrolės punkte patikrinama nuo 20 iki 40 transporto priemonių. Anot R. Vilčinsko, poste esanti įranga skirta tam, kad į jį būtų nukreiptos transporto priemonės, kurių bendroji masė yra didesnė nei leidžiama, todėl pirmiausia transporto priemonė sveriama. Po to atliekama transporto priemonės dokumentų, vairavimo ir poilsio režimo kontrolė, jeigu būtina, patikrinama ir techninė būklė.

REKLAMA

Pažeisdami nustatytus reikalavimus krovinius veža daugiau kaip 30 proc. visų nukreiptų į kontrolės postą ir patikrintų transporto priemonių vairuotojų. Per pamainą mažiausiai 2 transporto priemonėms uždraudžiama važiuoti toliau, kol nepašalinti pažeidimai.

Nuo 2011 m. planuojama kontrolės poste dirbti visą parą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų