„Daugelis įmonių tiki, kad naujausios technologijos išspręs kone visas verslo problemas, pavyzdžiui, vadovavimo, komandos komplektavimo, darbo santykių ir panašias. To niekada nebus”, - įsitikinęs lietuvių kilmės konsultavimo specialistas Peteris Blockas.
Jo teigimu, prie kiekvieno produkto, paslaugos, technologijos sukūrimo yra prisidėjęs žmogus. „Kiekviena, netgi pilnai automatizuota, sistema patiria nuosmukį arba pakilimą priklausomai nuo žmonių atsidavimo ir rūpinimosi. Pastaruoju metu, mes vis labiau tikime, jog žmogus gali būti pašalinamas iš procesų dėl mažesnės naudos, greičio ir kaštų. Bet tai yra iliuzija”, - neabejoja JAV konsultantas.
Jis pastebi, kad pastaruoju metu technologijų svarba išaukštinama tiek Lietuvoje, tiek JAV. Ir nors JAV yra turtingesnė šalis, klaidinga manyti, kad ten dirbantys konsultantai turi daugiau gabumų negu lietuviai.
„Jūs turite istoriją, atmintį, kultūrą. Tai nėra taip sugadinta kaip JAV. Lietuvoje yra žmonių, kurie gali kažką sukurti, sugalvoti, taip pat turite neįkainojamą socialinę struktūrą. Šie dalykai yra modernizacijos pagrindas“, - neabejoja neseniai Lietuvoje išleistos knygos „Nepriekaištingas konsultavimas“ autorius. JAV bestseleriu tapusioje knygoje tyrinėjama, su kokiais iššūkiais šiais nuolat modernėjančių technologijų laikais susiduria „naujosios kartos“ konsultantai. Konsultavimo biblija vadinamoje knygoje P. Blockas pataria daugiau dėmesio skirti atviram bendravimui su klientais.
„Atvirumas, gebėjimas įsiklausyti, drąsa kalbėti sąžiningai – vienos iš pagrindinių konsultanto savybių. Konsultantas – tai lyg viską atspindintis veidrodis, nepriklausomas požiūris į tai, kas egzistuoja dabar ir kas įmanoma ateityje“, - sako P. Blockas.
Arogancija, nuolatinis patarinėjimas, per puošni apranga – vienos iš dažniausiai daromų konsultantų klaidų, kurias įvardija P. Blockas. Patyrusio konsultanto vertinimu, reikia bent penkerių metų, kad žmogus suprastų konsultavimo „kalbą“, o amžius nėra toks svarbus.
„12 dienų per mėnesį – tai pilnas užimtumas konsultavimui. Žinoma, reikia pasilikti laiko ir mąstymui. Konsultavimo įmonės, kurios matuoja savo produktyvumą pagal sąskaitas klientui, galima sakyti, jog naudojasi jais. Konsultavimas tai paslaugų verslas. Todėl labai blogai, kai tai pamirštama dėl finansinių priežasčių”, - sako leidyklos „Eugrimas“ išleisto praktinio konsultavimo vadovo autorius.
Knygoje „Nepriekaištingas konsultavimas“ pateikiama daug praktinių patarimų, kaip organizuoti visą konsultavimo procesą, atskleidžiant užsakovo organizacijos problemas ir jų sprendimo būdus, stiprybes ir jų panaudojimo galimybes.
P. Blocko manymu, sunkiausia konsultuoti aukštojo mokslo srityje dirbančius žmones – jie yra labiau atsidavę savo profesijai nei institucijai. „Dirbti sveikatos apsaugos srityje yra malonumas, nes ten visuomet vyrauja maišatis ir netvarka. Dirbti marketingo srityje irgi smagu, jie visi tokie optimistai”, - pasakoja JAV konsultantas.
Nuo 1998 m. P.Blockas gyvena ir dirba Sinsinatyje (Ohajo valstijoje) ir dalyvauja kuriant pilietinio judėjimo tinklą „A Small Group“ bei daugelyje kitų projektų, skirtų stiprinti miesto bendruomenės gebėjimus.