"Su Vilniaus konservatoriais dar nekalbėjome tiesiogiai, bet jeigu jie tikrai pritaria šiai idėjai, mes esame pasirengę bendradarbiauti vardan vilniečių patogumo" – teigė LKD Vilniaus skyriaus pirmininkas Gintautas Jakimavičius.
Svarstyti susisiekimo problemas Vilniaus mieste paskatino gyventojų apklausa, pagal kurią vilniečiai svarbiausia problema laiko susisiekimą bei automobilių parkavimą. Susipažinę su Vilniaus miesto savivaldybės perspektyviniais planais Vilniaus krikdemai mano, jog sprendimas nutiesti "Modernaus tramvajaus" linijas susisiekimo problemų neišspręstų.
Metro linija galėtų jungti miegamuosius rajonus ir miesto centrą, nes čia plūsta didžiausi keleivių srautai. Kai kuriose vietose metro linija gali eiti žemės paviršiuje, galima būtų išnaudoti Neries slėnį. Senamiestyje, kuris ir kelia daugiausia problemų, metro linijos turėtų būti po žeme. Metro visada statomas žemiau nei archeologinis kultūros sluoksnis, todėl jis nebūtų pažeidžiamas.
Finansiniai resursai, būtini tokiam projektui, turėtų būti iš keleto šaltinių: ES struktūrinių fondų, verslo organizacijų, investicinių fondų, savivaldybės biudžeto ir pan.
Lietuvos krikščionių demokratų Vilniaus skyriaus atstovas, geologas Jonas Šimėnas siūlo brandinti metro Vilniuje idėją trimis etapais. Pirmiausia LKD tikisi vilniečių ir kitų politinių jėgų idėjinio sutarimo. Antra, reikia sudaryti ekspertų darbo grupę ir parengti galimybių studiją per ne ilgesnį nei metų laikotarpį. Tokia galimybių studija ištirtų, per kiek laiko toks projektas atsipirktų, kiek laiko galėtų trukti darbai, kokie priimtiniausi techniniai variantai.
REKLAMA