„Per tuos du dešimtmečius „Mados infekcija” padėjo augti geriausiems Lietuvos dizaineriams, tad kiekvienam, pretenduojančiam kolekcijas pristatyti ant šio podiumo, keliame labai aukštus reikalavimus. Šiemet prie mūsų prisijungs naujokai, kupini originalių ir netikėtų idėjų, turintys daug drąsos ir ambicijų. Įgiję žinių bei patirties ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje, jie pristato kosmopolitiškas mados idėjas”, - pasakoja festivalio „Mados Infekcija” meno vadovė Sandra Straukaitė.
Į konkurso finalą pateko ir netikėtoje erdvėje - Vilniaus lokomotyvų remonto depo II-ajame ceche savo kolekcijas vakar pristatė 14 jaunųjų dizainerių. Laimėtojais buvo paskelbti 3 dizaineriai, kurios vertinusi komisija ieškojo konceptualių, novatoriškų ir aktualių idėjų bei kokybiškai įgyvendintų kūrinių. Juos vertino S. Straukaitė, dizaineriai Thom Bara, Kristina Kruopienytė, Rapolas Vosylius („labàdienà”) bei vienas žymiausių lietuvių tapytojų Vilmantas Marcinkevičius.
Susipažinkite su nugalėtojais:
Domantas Šmaižys
Iš Kauno kilęs, tačiau Kopenhagoje gyvenantis ir Karališkoje Danijos Menų Akademijoje studijuojantis D. Šmaižys „Injekcijoje" pristatė autobiografinę kolekciją „a memoir". Šioje kiekvienas modelio pristatomas įvaizdis atspindi skirtingą dizainerio gyvenimo etapą: vaikystę, smalsius tyrinėjimus, emocinį pavojų, asmenybės evoliuciją ir dabartinę būseną - pasididžiavimą. Tai - jautri kūrėjo istorija apie tai, su kuo jam teko susidurti atrandant savo seksualumą. "Galimybė pristatyti mano kolekciją Lietuvoje leidžia atsidėkoti savo gimtajam kraštui už tai, kad jis mane suformavo tokį, koks šiandien ir esu", - sako D. Šmaižys.
Iveta Vecmane
Latvijoje žinoma dizainerė I. Vecmane pristatė intriguojančią kolekciją pavadinimu „Melancholija". Ją įkvėpė šis jautrus, tamsus gyvenimo momentas, kuris kartais reiškia gražesnį žodžio „depresija" sinonimą. I.Vecmanes modeliai - užsimaskavę. Jų veidus dengia didžiulės kepurės, kūno nesimato nei per ilgas rankoves, nei per tamsutėles kojines. Dizainerė eksperimentuoja su sunkiais audiniais ir tamsiomis spalvomis tam, kad atskleistų tą jausmą, kai melancholijos apimta moteris nori pasislėpti ir save apsaugoti nuo pašalinių žvilgsnių.
Rūtą Lendraitytė Utalla
Dizainerę kolekcijai „The clothes are alive” („Drabužiai yra gyvi” - aut.past.) įkvėpė vokiečių psichoanalitikės Karen Horney tyrimas „Neurotinė gynyba kostiume". Savo knygoje tyrėja išskiria keturis asmenybės tipus ir jiems būdingas aprangas simbolikas. Dizainerė savo kolekciją skyrė asmenybei, vengiančiai kontakto su kitais žmonėmis. Tokio tipo žmonės renkasi plačius siluetus, saugumo jiems suteikia daug kišenių, o gąsdinimo efektą kuria švelniai į priekį pakrypę siluetai. Kiekviena Rūtos kolekcijoje atsiradusi detalė neša vis kitą simbolį.