500 km viena įkrova
Šių metų pavasarį vykusioje Ženevos automobilių parodoje pristatytas „Mission E Cross Turismo“ tapo tiek žurnalistų, tiek kitų lankytojų traukos centru – ketverių durų automobilis sukurtas naudojant 800 voltų įtampos sistemą ir gali būti prijungtas prie galingiausių šiuo metu egzistuojančių įkrovimo stotelių.
Jo išvaizda – labai artima „Porsche“ DNR. Kai kurios detalės primena legendinį 911, o priekinės dienos šviesos padalintos į keturis taškus kiekviename žibinte. Tai – detalė, kurią turi daugelis naujų „Porsche“ modelių. Žvelgiant į automobilį iš šono, jis panašus į „Panamera Sport Turismo“, tačiau priėjus arčiau skirtumai akivaizdūs. „Mission E Cross Turismo“ skirtas nuotykiams, tad jo prošvaisa aukštesnė, o ratų arkos turi papildomas apsaugas.
Automobilyje sumontuoti reguliuojami pneumatiniai amortizatoriai, tad priklausomai nuo važiavimo vietos, jo aukštį galima koreguoti 50 mm amplitudėje. Esant žemiausiai amortizatorių padėčiai, automobilio aukštis tėra 142 cm, tačiau visi keturi keleiviai dėl ilgo salono gali įsitaisyti išskirtinai patogiai – pavyzdžiui, kiekviena iš keturių sėdynių yra reguliuojama individualiai.
Ant „Mission E Cross Turismo“ sumontuoti 20 colių skersmens ratlankiai, o padangų plotis – net 275 mm.
Su tokiu koncepciniu automobiliu „Porsche“ pateikė žinią, jog elektromobilis neriboja žmogaus laisvalaikio. Net ir turėdamas ribotą nuvažiuojamą atstumą, žmogus gali mėgautis kelionėmis įvairiausiose vietovėse ir gali nebijoti nuklysti toliau nuo civilizacijos patogumų.
Svarbus ne tik greitis, bet ir valdymas
Visi „Porsche“ automobiliai yra greiti bei gali būti bandomi lenktynių trasose. Elektromobiliai – ne išimtis, o „Mission E Cross Turismo“ techninės charakteristikos yra išties įspūdingos. Bendra dviejų elektrinės sistemos variklių galia yra 600 AG, iki 100 km/val. keturiais ratais varomas modelis įsibėgėja per 3,5 sek., o 200 km/val. pasiekia per mažiau nei 12.
„Cross Turismo“ naudoja 800 voltų įtampos sistemą ir viena įkrova gali įveikti 500 km. Naudojant itin greito elektromobilių įkrovimo stoteles, 400 km atstumui įveikti reikalinga energija „Porsche“ elektromobiliui galės būti įkraunama per 15 minučių.
Automobilio važiuoklėje ir pakaboje yra moderniausios „Porsche“ sukurtos sistemos. Sukimo momentą kiekvienam ratui individualiai paskirsto „Porsche Torque Vectoring“ sistema – kiekvieną akimirką ji ieško, kuris iš keturių turi daugiau sukibimo, ir jam perduoda daugiau niutonmetrų.
Valdymo savybes dar pagerina visų keturių vairuojamų ratų sistema. Važiuojant nedideliu greičiu, erdvus „Cross Utility Vehicle“ (CUV) automobilis dėl priešinga priekiniams ratams kryptimi pasisukančių galinių yra gerokai manevringesnis. Greitkelyje ratai sukasi ta pačia kryptimi, kaip ir priekiniai – taip padidinamas stabilumas staigaus manevro metu.
Standartinėje „Cross Turismo“ įrangoje yra ir „Porsche Dynamic Chassis Control“ (PDCC) sistema. Ji efektyviai veikia ant bet kurios kelio dangos, akimirksniu reguliuoja amortizatorių bei kitų detalių kietumą ir užtikrina maksimalų sukibimą bei itin mažą posvyrį posūkiuose.
Ne mažiau technologijų ir interjere. Keleivis prieš save turi atskirą ekraną, kuriame gali valdyti įvairius automobilio parametrus, o nustatyti norimą salono oro temperatūrą galima net nebūnant jame – tą padaryti specialia programėle telefone ar planšetėje.
„Porsche Mission E Cross Turismo“ yra antrasis visiškai elektrinis „Porsche“ automobilis. Pirmasis, „Taycan“, rinkoje debiutuos 2019-aisiais. Vien jo kūrimui „Porsche“ gamykloje Zufenhausene papildomai buvo įdarbinta 1 200 žmonių. Ekologiškas bus ne tik elektromobilis, bet ir jo gamyba – siekiama, kad ji būtų neutrali, t. y. į aplinką dėl „Taycan“ išskiriamas CO2 kiekis pasiektų nulį.
Dėl „Mission E Cross Turismo“ serijinės gamybos Zufenhausene „Porsche“ planuoja papildomai įdarbinti 300 žmonių