„Tai viena unikaliausių pastarųjų metų „BMW M“ naujienų. Naujajame visureigyje
BMW inžinieriai suderino sportinio vairavimo galimybes su komfortu ir prabanga. Tuo pačiu tai pirmasis M modelis, kuriame montuojama specialiai sukurta „M Hybrid“ važiuoklė – automobilio ratus suks benzininis ir elektros varikliai su iš tinklo įkraunama baterija“, – sakė BMW prekės ženklo vadovas Lietuvoje
Martynas Daujotas.
Debiutuos dvi versijos
Pirmiausia koncernas išleis „XM“ versiją, kurios bendra variklių generuojama galia sieks 480 kW/653 AG (atskirai benzininio variklio galia siekai 360 kW/489 AG, o elektros – 145 kW/197 AG), o sukimo momentas – 800 Nm. Šiame modelyje diegiamas naujai sukurtas didelių apsukų 4,4 l darbinio tūrio V8 variklis su pažangiausia „M TwinPower Turbo" technologija.
Galią į ratus varikliai perduos per aštuonių laipsnių „M Steptronic“ pavarų dėžę. Su tokia jėgaine „
BMW XM“ nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgės per 4,3 sekundės.
Kiek vėliau – kitų metų rudenį – pasirodys ir dar galingesnė XM modelio versija – „BMW XM LABEL RED“. Jos jėgainės bendra galia sieks net 550 kW/750 AG, o sukimo momentas – 1000 Nm.
Abi XM versijos bus varomos keturiais ratais – čia įdiegta „M xDrive“ sistema taip pat turės „4WD Sport“ bei „4WD Sand“ režimus. Pastarasis subalansuoja valdymą važiuojant smėliu ar panašiu sudėtingu paviršiumi.
Vairuotojai gali rinktis vieną iš trijų važiavimo režimų – „Hybrid“, „Electric“ ir „eControl“.
„Electric“ režimas leis važiuoti automobiliu tik elektra, be jokių emisijų iki 147 km/val. greičiu. Automobilyje montuojama 25,7 kW talpos aukštos įtampos ličio jonų baterija. Vien elektra „BMW XM“ galės įveikti 82-88 km (pagal WLTP). Per AC tinklą „BMW XM“ galės būti įkraunamas 7,4 kW galia.
Beje, įdomu tai, kad „XM“ modelyje bus naudojami „BMW IconicSounds Electric“ garsai, kuriuos BMW sukūrė bendradarbiaudami su žymiu kino filmų kompozitoriumi Hans Zimmer. Specialūs garsai padės sustiprinti dinamiško vairavimo jausmą važiuojant elektros režimu.
Dizaine galia apjungta su prabanga
Naujasis BMW modelis, priklausantis SAV (Sports Activity Vehicle) kategorijai, pasižymi išskirtiniu dizainu, dvelkiančiu sportiškumu ir prabanga. Modernios išvaizdos automobilis yra raumeningo, pailgo silueto, išduodančio sportiškumą, turi M dizaino elementų.
Iš išorės labiausiai akį traukia automobilio priekis, kuris paveldėjo elementų iš naujausių prabangių BMW modelių. Pavyzdžiui, „XM“ turi masyvią priekinę dalį su didelėmis variklio grotelėmis, kurių kontūrai – aukso spalvos, o grotelių apvadas tamsoje šviečia. Naujo dizaino ir priekiniai žibintai – jie atskirti į dvi dalis: siauri dienos žibintai viršuje, prie variklio dangčio, o artimųjų bei tolimųjų šviesų žibintai – buferyje.
Kaip ir dera M modeliams, salone daugiausia dėmesio inžinieriai skyrė aktyvaus vairavimo galimybėms. Standartiškai XM modelis turės daugiafunkcines M sėdynes su papildomomis atramomis keliams, M modeliams pritaikytą odinį vairą. Priekyje – didelis išlenktas BMW monitorius, projekcinis ekranas.
„XM“ modelis turi specialų „M mode“ mygtuką. Spustelėjus jį, įjungiami sportiniai automobilio nustatymai, apribojamos vairuotojo asistento funkcijos. Per specialų mygtuką galima tiesiogiai pasiekti įvairius važiuoklės, vairo mechanizmo, stabdžių sistemos, „M xDrive", stabdymo energijos rekuperacijos lygio ir kitus nustatymus.
„XM“ yra erdvus automobilis, todėl sėdintys gale galės mėgautis komfortu. Lounge tipo zonos jausmą perteiks naudojamos prabangios medžiagos, novatoriški salono apšvietimo sprendimai. Standartiškai automobilyje montuojama keturių zonų klimato kontrolės sistema, „Harman Kardon“ erdvinio garso sistema, „Travel & Comfort“ sistema. Už papildomą mokestį bus galima užsisakyti „Bowers & Wilkins Diamond“ erdvinio garso sistemą su 1 500 vatų stiprintuvu ir keturiais papildomais garsiakalbiais stogo zonoje.
Patobulinta važiuoklė
Kaip ir dera M modeliams, inžinieriai pasistengė užtikrinti išskirtinę dinamiško vairavimo patirtį, automobilio stabilumą, saugumą ir valdymo tikslumą. Prie to prisideda
speciali M važiuoklė, kurios parametrus vairuotojas gali keisti per „M Setup“ nustatymų meniu, pritaikyti ją važiavimo sąlygoms. Standartinėje komplektacijoje montuojama adaptyvi M pakaba „Professional" su elektroniniu būdu valdomais amortizatoriais ir aktyvia automobilio pasvirimo stabilizavimo sistema, turinčia 48 V elektros variklius bei „Active Roll Control" įrangą. Tai taip pat pirmasis „BMW M“ serijos modelis, kuriame įdiegta „BMW Integral Active Steering“ sistema, skirta padidinti stabilumą posūkiuose pasukant galinius ratus bei pritaikant vairo jautrumą.
Saugumą padidins ir M sportiniai stabdžiai, kurių jautrumą vairuotojas taip pat gali pasirinkti iš dviejų variantų.
Standartiškai visi „XM“ modeliai turės ir „BMW Live Cockpit Professional“ sistemą. Su „BMW XM“ siūlomas plačiausias vairuotojo asistentų pasirinkimas. Standartinėje komplektacijoje – perspėjimo apie priekinį susidūrimą, juostos palaikymo, kliūties apvažiavimo, „Parking Assistant Plus“ ir kitos sistemos.
„XM“ automobilyje diegiama naujausia, 8 kartos, operacinė sistema, o įvairūs nustatymai gali būti valdomi per lietimui jautrų ekraną, gestais arba balsu. „BMW XM“ taip pat veiks skaitmeninio rakto funkcija „BMW Digital Key Plus“, kuri leidžia automobilį atrakinti ar užrakinti „Apple iPhone“ telefonu. Taip pat veikia integracija su „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“, galima įdiegti eSIM kortelę, palaikoma 5G ryšio technologija.
Naujieji „BMW XM“ bus gaminami koncerno Spartanburgo gamykloje JAV. Įgaliotoji BMW atstovė Lietuvoje „Krasta Auto“ teigia, kad Lietuvoje „BMW XM“ debiutuos 2023 m. pavasarį, o jo kaina prasidės nuo 175 tūkst. eurų.