Pasak jų, komunikacija buvo sritis, kuri visą laiką domino, todėl agentūros „Delikatesai“ įkūrimas buvo tarsi natūralus procesas. Visgi įgyvendinimui buvo duota labai mažai laiko.
„Galima sakyti, kad nuo savo agentūros idėjos iki realizavimo užtrukome septynerius magiškus metus. Turėjome subręsti, įgauti patirties ir užauginti savo svajonę, o tuomet jau įkurti savo agentūrą buvo labai natūralus procesas. Baigusios studijas, įgijusios žinių ir profesionalios darbo patirties agentūrose vieną gražią pavasario dieną supratome, kad galime suvienyti jėgas ir kurti tokią agentūrą, kokios norime ir siūlyti klientams sprendimus tokius, kokiais tikime. Davėme sau “deadline’ą” - vieną mėnesį pradėti viską nuo nulio“, - pasakoja viena iš įkūrėjų L. Bliudžiūtė.
Darbu iš namų nepasitikėjo
Lietuvoje veikia nemažai stambių ir užsienio kapitalo komunikacijos bendrovių, tačiau „Delikatesų“ bendrasavininkės to nesureikšmina, mat, pasak jų, svarbiausia yra patenkintas klientas, nepaisant agentūros dydžio.
Anot I. Spečkauskaitės, ryšių su visuomene verslas yra konsultacijų verslas, todėl pagrindiniai resursai yra savo srities profesionalai, kurie klientui gali pasiūlyti efektyvius komunikacijos sprendimus.
„Savo agentūrą kurti pradėjome visiškai nuo nulio. Neturėjome nei vieno kliento ir jokių garantuotų pajamų. Bet turėjome du svarbiausius dalykus - ilgametę patirtį ir aiškią strategiją, kaip veikti šioje srityje“, - pabrėžia ji.
Tiesa, galima įsivaizduoti, kad nuosavame versle galioja liberalesnės darbo taisyklės, tačiau L. Bliudžiūtė pasakoja, kad verslo pradžia buvo greita ir girežta sau.
„Mes tiesiog susikūrėme taisykles. Pavyzdžiui, iš karto nusprendėme, kad mums reikia biuro, nes darbas iš namų niekur neveda ir tikėjome tuo, ką darome. O tada jau viskas įgavo pagreitį ir rutuliojosi daug greičiau negu planavome. Nebuvo lengva, bet tikrai buvo verta“, - teigia ji.
Teko išmokti naujų įgūdžių
Tuo tarpu I. Špečkauskaitė pastebi, kad didžiausias iššūkis buvo išeiti iš savo komforto zonos ir palikti stabilų darbą su pastoviomis pajamomis. Taip pat, nepaisant patirties komunikacijoje, teko mokytis naujų krypčių.
„Pradėjus savo verslą nėra stabilumo ir tu nežinai, kas tavęs gali laukti už metų ar net kitą mėnesį. Išmokome naujų dalykų ir atradome savyje naujų savo pačių talentų. „Delikatesai" iš mūsų pareikalavo naujų įgūdžių: pardavimų, administracinių. Tai labai smagu, kai supranti, kad gali daugiau negu anksčiau galvojai, kad gali“, - prisimena ji.
Skaičiuodamos pirmuosius veiklos metus, moterys ne tik priėmė pirmąją darbuotoją. Tiesa, „Delikatesų“ vardas dar nėra labai ryškus komunikacijos rinkoje, tačiau agentūra ir dirba su nemažai stambių ir vidutinių Lietuvos įmonių.
„Mūsų klientų ratas gana platus: nuo kūdikių maistelio iki alkoholio. Esame gana įvairiapusiškos, kurdamos „komunikacijos receptus". Taip pat, galime pasidžiaugti, jog šiais metais įžengėme ir į viešąjį sektorių: dirbome su ESveikatos projekto populiarinimu bei viešinimu Vakarų Lietuvoje”, - džiaugiasi L. Bliudžiūtė.