• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors žmonės jau geba lengvai išmokyti robotus atlikti naujas užduotis, viena potenciali problema vis dar išlieka. Kaskart naujoje darbo aplinkoje atsidūrusį „elektroninį darbuotoją“ tenka visko mokyti iš pradžių.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau tai netrukus pasikeis. Vašingtono universiteto mokslininkai sukūrė būdą, kaip kompiuteriai gali mokyti vienas kitą, išlaisvindami žmones nuo šios varginančios pareigos.

REKLAMA

Metodas paremtas tuo pačiu principu, kuriuo eilinis dėstytojas sąveikauja su savo mokiniais. Jis jau buvo sėkmingai panaudotas mokant kompiuterį-studentą žaisti „Pac-Man“ ir „StarCraft“ žaidimus. Dėl algoritmų žinančiam, kaip tai reikia daryti, kompiuteriui-mokytojui įdiegiama, kad jis turi patarti kompiuteriui-studentui imtis veiksmų ir tada tiesiog leisti jam išmokti žaisti pačiam. Tai yra esminis mokytojo-studento tarpusavio santykių elementas.

REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto jeigu besimokantysis nežino, ką daryti ir jeigu gauna per mažai konsultacijų, sekdamas vien tik instrukcijomis jis niekada nesupras, kaip teisingai atlikti užduotį – tam reikalingas išmanantis specialistas.

Vašingtono universiteto mokslininkų komandos vadovas Matthew E. Tayloras šiuo metu kompiuteriui-mokytojui projektuoja mokymo planą, kuris prasideda nuo gana paprastų užduočių ir išsirutulioja į gana sudėtingas. Jis eksperimentuoja su savo kuriama technika ir bando į ją integruoti net šunų dresavimo principus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Matthew E. Tayloras pripažįsta, kad kartais galima tiesiog perkelti ištreniruoto roboto „smegenis“ į kitą, nors tai ne visada įmanoma dėl programinės ar techninės įrangos nesuderinamumo. Be to, mokslininkai tikisi, kad ateityje, naudodami šią technologiją, kompiuteriai ne tik treniruos robotus, bet sugebės mokyti ir žmones.

Trumpą apžvalgą apie šį tyrimą galima pasižiūrėti šiame vaizdo įraše.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų