Bandau spėti, kad kelis metus iš eilės, apie vasario vidurį, „Coca-Cola“ pardavimų kreivė Lietuvoje netikėtai šokteldavo į viršų, o vietos marketingo ekspertai aiškiai tai siejo su Lietuvos nepriklausomybės diena, „Valentinu“ ar pavasario ilgesiu. Reikėjo pavartyti mokyklinukų mokomąją medžiagą!
Štai - matematikos vadovėlis “Matematikos pasaulyje” penktokams, išleistas 1998 metais. Šalia matematinės užduoties aiškiai nurodyti “Antanuko mėgiamiausieji” su kainomis. Ir kas gi atsitinka, kai visoje šalyje, tuo pačiu metu visi vienuolikos-dvylikos metų vaikai stropiai kelias savaites bando įsisavinti “topinius” produktus?
Vaikučiai dienpinigius pietums keičia į „Princo“ šokoladus, prie parduotuvių kasų ir spaudos kioskuose jaučiamas „Stimorol“ stygius, „Kellogs“ muša pardavimų rekordus net nepriklijavę prie pakuotės kiniško laikroduko, o vietoj “…iki, mamyte” telefono ragelyje išgirstu priminimą “nupirk kokakolos”.
Atrodo, atsirado labai perspektyvus bei efektyvus product placement būdas. Taip bus auginama lojali prekiniam ženklui karta, neužimant daug brangaus TV eterio laiko. Svarbiausia, kad šio informacijos srauto niekaip negali blokuoti nei vaikučiai, nei jų tėveliai. Juk mokslai - šventas reikalas. Ir kartą įsisąmoninęs, kad sergančiai Daivutei reikia tris kartus per dieną vartoti „Bayer Aspirin“, Jonukas vargu ar užaugęs pradės eksperimentuoti naujovėmis, gydydamas savo vaikus.
Pabaigai citata iš vadovėlio autoriaus žodžio: „Viliamės, kad matematiniai žaidimai, ekskursijos ir praktikos darbai parodys, kokia įdomi gali būti matematika ir kaip ji reikalinga gyvenime.“
Nė kiek neabejoju.