Didžiausių šalies miestų valdininkai dar tik ruošiasi ant šviesoforų grąžinti buvusias lenteles su žaliomis rodyklėmis, o štai marijampoliečiai jomis jau vėl naudojasi. Dega raudonas šviesoforas, o vairuotojai vėl drąsiai suka dešinėn.
Štai, ką sako vairuotojai:
„Be abejonės, gerai. Nesitrukdo eismas. Šitoje sankryžoje perėjos nėra dešinėje pusėje, o reikėdavo laukti žalio.“
„Kamščiai, kamščiai, į darbą skubėjau, labai tikrai trukdė.“
„Eismas greičiau vyksta. Kai buvo nuėmę, susidarydavo spūstys didesnės.“
Mažeikių savivaldybė taip pat jau skelbia pritvirtinusi į buvusias vietas visas buvusias 19 lentelių. Tuo metu Vilniuje valdininkai grąžinti visų anksčiau buvusių 120 ar bent pernai likusių 50 lentelių grąžinti į buvusias vietas nesirengia. Miesto vadovai numato vos 9 sankryžas, kuriose lentelės bus grąžintos visam laikui ir tai esą tik dėl to, kad jose nėra vietos ir kitų galimybių rekonstruoti sankryžas.
Dar 15-oje sankryžų lentelės bus pakabintos laikinai, iki jas pakeis nauji šviesoforai ar bus rekonstruotos sankryžos. O tose sankryžose, kur buvo lentelės, bet neplanuojama jų grąžinti, sostinės vadovai žada perprogramuoti šviesoforus, kad vairuotojams netektų ilgai laukiant žalio signalo tuščioje sankryžoje gaišti laiką ir į orą leisti mašinų išmetamų teršalų bei nervų ląstelių.
„Ten, kur žalios rodyklės negrįš, fiksuojame, kad eismo pralaidumo požiūriu neiškilo naujų pavojingų situacijų, eismo pralaidumas nesumažėjo. Dėl to ten darysime pakeitimus, kurie susiję su perprogramavimu šviesoforų. Nebent pavasarį eismui suintensyvėjus matysime, kad ten reikia didesnių pakeitimų“, – sako Vilniaus vicemeras Vytautas Mitalas.
Vairuotojai stebisi, kodėl Vilniaus savivaldybė nesiryžta grąžinti visų buvusių lentelių:
„Kuo daugiau lentelių, tuo geriau.“
„Pusvalandžiu ilgiau užgaištu Saulėtekio- Nemenčinės sankryžoje, kur dingo lentelė.“
„Reikėtų grąžinti visur, kur buvo ir atsargiau važinėti vairuotojams.“
„Kol kas užtenka.“
Itin intensyvioje Kalvarijų gatvės sankryžoje pernai lentelės buvo ant visų keturių pagrindinių šviesoforų ir leido sukti į dešinę degant raudonam signalui. Tačiau šioje sankryžoje savivaldybė neplanuoja grąžinti nė vienos lentelės. Tuo metu šalia policijos departamento vairuotojai išvys visas buvusias keturias lenteles, mat čia pėstiesiems įrengtos požeminės perėjos.
Sankryžoje Vilniuje yra prie policijos departamento savivaldybė užsimojo visuose šios sankryžos kampuose grąžinti lenteles, leidžiančias sukti į dešinę degant raudonam šviesoforo signalui. Dvi lenteles čia turėtų likti visam laukui, bet kitos dvi turėtų būti laikinos.
Kaltindami Vilniaus valdininkus vangiai modernizuojant sankryžas ir šviesoforus, susisiekimo ministerijos vadovai išsireikalavo pateikti sąrašą sankryžų, kuriose savivaldybė nori grąžinti dešinio posūkio lenteles. Pasitelkę saugaus eismo specialistus ministerijos klerkai dar ketina įvertinti, ar jose nenukentės pėsčiųjų saugumas. Tad lentelių Vilniuje gali tekti palaukti dar keletą dienų.
„Papildomas derinimas su Transporto kompetencijos agentūra, kuri kartu su savivaldybe įvertins eismo saugai, kad nepablogintų eismo saugos sankryžose“, – pasakoja susisiekimo viceministras Vladislav Kondratovič.
„Yra vietų, kur, deja, žmonės nekalti, jei savivaldybė dėl kažkokių priežasčių nespėjo alternatyvą arba sekciją įrengti, sureguliuoti šviesoforą, o nuimta lentelė tikrai sutrukdė pralaidumą, reikia spręsti“, – teigia susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius.
Metų pradžioje kilus spūstims ir didžiuliam vairuotojų pasipiktinimui dėl nuimtų lentelių visoje šalyje, vyriausybė per savaitę suskubo jas vėl neribotam laikui įteisinti. O kad lentelės su žaliomis rodyklėmis būtų teisėtos, susisiekimo ministras net žada sušvelninti prieš 8 metus priimtas šviesoforų įrengimo taisykles.
Beje, Klaipėdos savivaldybė rengiasi grąžinti lenteles 18-oje sankryžų, o Kauno valdininkai dar svarsto, kur jas grąžinti.