Mokslininkai nustatė, kokią figūrą turinčios moterys priverčia į jas žiūrinčius vyrus jaustis taip, tarsi jie būtų pavartoję alkoholio arba narkotikų.
Ši žinia milijonams dėl išvaizdžių savo kūno linijų išgyvenančių moterų atneš didelį palengvėjimą: mokslininkai nustatė, kad vyrams labiausiai patinka apvalainos moterys. Bet ir tai dar ne viskas: paaiškėjo, jog tokių moterų kūno linijos vyrų smegenis veikia beveik taip pat, kaip alus ar brendis.
JAV mokslininkų atlikto tyrimo rezultatai liudija, kad dainininkės Beyonce Knowles ar aktorės Christinos Hendricks tipo figūros į jas žiūrinčių vyrų smegenyse sukelia panašią reakciją, lyg jie būtų pavartoję alkoholio ar narkotikų.
Džordžijos valstijos Gwinnetto koledžo (JAV) mokslininkai, vadovaujami daktaro Steveno Plateko, skenavo 14 jaunų vyrų smegenis tuo metu, kai jie žiūrėdavo nuogų moterų, kurioms buvo atliktos šlaunų ir sėdmenų formą pabrėžiančios plastinės operacijos, nuotraukų rinkinį. Tyrimo dalyvių smegenys buvo skenuojamos ir po to, kai jie baigdavo žiūrėti nuotraukas.
Pabrėžiama, kad nuotraukose užfiksuotų moterų svoris plastinių operacijų metu nebuvo mažinamas (nebuvo nusiurbiami riebalai), o tik perskirstomas.
Paaiškėjo, kad eksperimente dalyvavusių vyrų smegenyse esantys „atpildo centrai“ – smegenų žievės sritys, kurias paprastai aktyvuoja alkoholiniai gėrimai ir narkotinės medžiagos – įsijungdavo žiūrint į nuogų moterų po tokių plastinių operacijų nuotraukas. Labiausiai vyrus stimuliuodavo vadinamosios „smėlio laikrodžio“ tipo figūros, tai yra, didelis liemens ir klubų apimties santykis.
Pasak daktaro S. Plateko, tai galima paaiškinti tuo, kad platūs klubai ilgą laiką buvo siejami su gera sveikata ir galimybe išnešioti sveikus kūdikius.
Tačiau moterų svorio didinimas tiriamųjų smegenyse aktyvuodavo tik įprastas už vizualinį formos suvokimą atsakingas smegenų sritis, teigia tyrėjai.
„Kažkokiu būdu baltaodes moteris Vakarų šalyse pavyko apkvailinti ir priversti manyti, kad vyrams patinka itin liesos, badmiriaujančios Kate Moss tipo merginos. Tačiau iš tikrųjų stipriausia korta – figūros apvalainumai. Šis tyrimas paaiškina, kodėl vyrai švilpia gatvėje pamatę išvaizdžios figūros merginas ar bando prie jų seksualiai priekabiauti“, - sakė tyrėjų grupės vadovas.