Lietuvos gyventojai labiausiai pasitiki mobilaus ryšio operatoriais ir buitinės technikos parduotuvėmis, o mažiausiai – mėsos perdirbėjais ir šilumos tiekėjais. Tai paaiškėjo bendrovės Rinkos tyrimų centras atliktos reprezentatyvios gyventojų apklausos metu.
Mobilaus ryšio operatoriais pasitiki 65 proc., buitinės technikos parduotuvėmis – 57 proc., o mėsos perdirbėjais ir šilumos tiekėjais – atitinkamai tik 16 ir 17 proc. apklaustųjų.
Apklausos dalyviai vertino pasitikėjimą 16-a verslo sričių. Paaiškėjo, kad tik septyniose iš šešiolikos tirtų verslo sričių pasitikinčiųjų jomis yra daugiau nei nepasitikinčiųjų.
Anot apklaustųjų, be jau minėtųjų, pasitikėjimo labiau nei nepasitikėjimo nusipelno bankai, draudimo įstaigos, elektros tiekėjai, vaistinės ir degalinės. Maisto parduotuvėmis, viešojo maitinimo įstaigomis, vaistų, gėrimų (tiek alkoholinių, tiek nealkoholinių) gamintojais, pieno perdirbėjais, paukštynais ir jau minėtaisiais mėsos perdirbėjais bei šilumos tiekėjais daugiau gyventojų nepasitiki nei pasitiki.
„Kiekvieną mėnesį matome pasitikėjimo įvairiomis visuomenės institucijomis skaičius, tačiau verslo, ypač susijusio su prekių vartojimu ir paslaugomis, sritis yra ne mažiau svarbi kiekvieno mūsų kasdienio gyvenimo dalis. Todėl žinoti gyventojų, o tuo pačiu ir vartotojų požiūrį į šią sritį yra taip pat svarbu, kaip ir žinoti požiūrį į vyriausybės ar Seimo darbą“, – teigė Mindaugas Degutis, tyrimą atlikusios bendrovės direktorius.
Pasak jo, rezultatai atskleidžia, kad daugiausia pasitikėjimo sukaupė atviriausios ir aktyviausiai bendraujančios verslo sritys. „Verslo sričių, sukaupusių mažiau pasitikėjimo, atstovai turėtų atkreipti dėmesį į geriau įvertintų organizacijų patirtį – juk pasitikėjimas yra svarbi verslo sėkmės dalis. Į įmonių, kuriomis pasitikima komunikaciją bei kitus rinkodaros veiksmus žiūrima ne taip kritiškai, o tai reiškia didesnį jų poveikį“, – komentavo M. Degutis.
Jis atkreipė dėmesį, kad ir tose srityse, kur pasitikinčiųjų procentas yra didesnis nei nepasitikinčiųjų, pastarųjų yra labai daug: bankais ir degalinėmis nepasitiki trečdalis, elektros tiekėjais ir vaistinėmis – 4 iš 10 žmonių, o maisto parduotuvėmis net pusė visų gyventojų.
Išskirtinę poziciją užima telekomunikacijų verslas – juo ne tik pasitiki didžiausia dalis vartotojų, bet ir nepasitikinčiųjų šia sritimi procentas yra mažiausias.
„Pasitikėjimas yra esminis verslo sėkmės faktorius, todėl daug metų nuosekliai jį kuriame. Laikomės kelių paprastų taisyklių: pirma, tęsime pažadus – pažadėję mažiausią kainą visuomet ją užtikriname. Antra, elgiamės su vartotojais sąžiningai – mūsų sutartyse nerasite paslėptų sąlygų ar mokėjimų. Galiausiai trečia - bendraujame tiesiai, atvirai ir siūlome vartotojams tai, ko reikia jiems, o ne operatoriui. Tokie paprasti dalykai ir kuria pasitikėjimą tiek mumis, tiek visa mobiliojo ryšio rinka“, – nurodė Petras Masiulis, „Tele2“ generalinis direktorius.
Įdomūs yra skirtumai tarp įvairių visuomenės grupių. Nors jaunesni (iki 30 m.) gyventojai labiau pasitiki dauguma kitų verslo sričių, maisto gamybos, perdirbimo ir prekybos įmonėmis (išskyrus viešąjį maitinimą) labiau pasitiki vyresnio (vyresni nei 50 metų) amžiaus respondentai. Didesnes pajamas gaunantys gyventojai taip pat šiek tiek labiau nei likusieji pasitiki dauguma verslo sričių. Šis skirtumas rodo, kad nepasitikėjimo priežastis bent jau iš dalies yra susijusi su kainų vertinimu ir galimybe įsigyti prekes ar paslaugas. Vyrai ir moterys skiriasi tik požiūriu į vaistines ir vaistų gamintojai. Vyrai yra daug kritiškesni jų atžvilgiu.