• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai prieš keletą dešimtmečių Europos Sąjunga pristatė „Euro“ taršos reikalavimus lengviesiems ir komerciniams automobiliams, beveik kiekvienos mašinos išmetimo sistemoje buvo katalizatorius. 
Pirmosios katalizatorių kartos buvo pakankamai paprastos ir nesudėtingos, tačiau taršos reikalavimams griežtėjant, išmetimo sistemos taip pat tapo sudėtingesnės.
Šiuo metu nauji automobiliai privalo atitikti „Euro 6“ taršos reikalavimus, kurie, tikrąją žodžio prasme, uždeda tramdomuosius marškinius ir neleidžia laisvai kvėpuoti benzininiams ir dyzeliniams varikliams. Tačiau „Koenigsegg“ kompanijos inžinieriai nusprendė į šią problemą pažiūrėti kūrybiškai.
Kompanijos atstovai teigia, jog į „Agera RS“ montuojama išmetimo sistema leidžia padidinti variklio galią iki 300 arklio galių. Skamba neįtikėtinai, tačiau kaip „Koenigsegg“ specialistams pavyko tai padaryti?
Pasirodo, švedų kompanijos inžinieriai į automobilį sumontavo du mažus katalizatorius, kurie leidžia laisviau varikliui kvėpuoti ir inžinieriams padidinti turbinų slėgį. Užvedus „Koenigsegg“ variklį, išmetamosios dujos keliauja per pirmąjį katalizatorių, kuris dujas nukreipia į vožtuvą (wastegate'ą). Per pastarąjį vožtuvą keliaujančios išmetimo dujos keliauja ne aplink turbiną, bet per turbiną. Tokiu būdu turbina greičiau pasiekia darbinę temperatūrą. Varikliui ir kitiems komponentams pasiekus darbinę temperatūrą, atsidaro specialus vožtuvas, kuris išmetimo dujas siunčia į antrąjį katalizatorių.
„Koenigsegg“ specialistų sprendimas nėra stebuklingas. Jis tik padeda turbinoms dirbti efektyviau. Be to, šį sistema leidžia atsisakyti sudėtingų išmetimo sistemų, kuriomis šiais laikais aprūpinami modernūs automobiliai.

Kai prieš keletą dešimtmečių Europos Sąjunga pristatė „Euro“ taršos reikalavimus lengviesiems ir komerciniams automobiliams, beveik kiekvienos mašinos išmetimo sistemoje buvo katalizatorius. 
Pirmosios katalizatorių kartos buvo pakankamai paprastos ir nesudėtingos, tačiau taršos reikalavimams griežtėjant, išmetimo sistemos taip pat tapo sudėtingesnės.
Šiuo metu nauji automobiliai privalo atitikti „Euro 6“ taršos reikalavimus, kurie, tikrąją žodžio prasme, uždeda tramdomuosius marškinius ir neleidžia laisvai kvėpuoti benzininiams ir dyzeliniams varikliams. Tačiau „Koenigsegg“ kompanijos inžinieriai nusprendė į šią problemą pažiūrėti kūrybiškai.
Kompanijos atstovai teigia, jog į „Agera RS“ montuojama išmetimo sistema leidžia padidinti variklio galią iki 300 arklio galių. Skamba neįtikėtinai, tačiau kaip „Koenigsegg“ specialistams pavyko tai padaryti?
Pasirodo, švedų kompanijos inžinieriai į automobilį sumontavo du mažus katalizatorius, kurie leidžia laisviau varikliui kvėpuoti ir inžinieriams padidinti turbinų slėgį. Užvedus „Koenigsegg“ variklį, išmetamosios dujos keliauja per pirmąjį katalizatorių, kuris dujas nukreipia į vožtuvą (wastegate'ą). Per pastarąjį vožtuvą keliaujančios išmetimo dujos keliauja ne aplink turbiną, bet per turbiną. Tokiu būdu turbina greičiau pasiekia darbinę temperatūrą. Varikliui ir kitiems komponentams pasiekus darbinę temperatūrą, atsidaro specialus vožtuvas, kuris išmetimo dujas siunčia į antrąjį katalizatorių.
„Koenigsegg“ specialistų sprendimas nėra stebuklingas. Jis tik padeda turbinoms dirbti efektyviau. Be to, šį sistema leidžia atsisakyti sudėtingų išmetimo sistemų, kuriomis šiais laikais aprūpinami modernūs automobiliai.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų