Automobilius apgadinęs sniegas ir plikledis pridarė nuostolių ne tik vairuotojams, bet ir draudimo bendrovėms. Tačiau šia situacija gali džiaugtis autoservisų savininkai: pas juos darbas virte verda.
Automobilių techninės priežiūros dirbtuves užplūdo klientai, kurie per pastarąjį mėnesį dėl slidžios kelio dangos patyrė didesnių ar mažesnių avarijų – gausu transporto priemonių, kurioms reikia remontuoti važiuokles, kėbulus, buferius.
Servisų vadovai sako, kad tokio didelio antplūdžio seniai jau nematė. Į servisus atvykusiųjų neretai paprašoma užsukti kitą dieną.
„Sausio mėnesį darbų neįprastai daug ir ypač tokių, kurie aktualūs giliai žiemai: kai būna daug sniego ir labai šalta. Klientai automobilius palieka, kad sutaisytume sugedusias apsaugos ar kuro sistemas, važiuokles. Automobiliai barška, bilda dėl patekusio sniego“, – sako „Kemi“ autoserviso tinklo vadovas Vaidas Laurikietis.
Taisyti automobilių atvyksta nemažai vairuotojų po draudiminių įvykių.
„Tokių klientų buvo labai daug pasirodžius pirmiesiems šalčiams. Taip pat nemažai vairuotojų, kurie buvo įvažiavę į duobę, nulėkę nuo kelio“, – tvirtina serviso vadovas.
Vertina savo turtą
V. Laurikiečio teigimu, per dieną į autoservisą atvežama apie 25–30 automobilių. Nors dirbtuvėse tik 9–10 vietų, tačiau nemažai klientų savo transportą palieka tiesiog prie serviso įrengtos aikštelėse.
Pašnekovas stebisi, kad praėjusiais metais autoservisai darbo visai neturėjo, o šįmet jo tikrai nestinga.
„Nežinom ką ir galvoti. Diskutuojame, ar čia ekonomika atsigauna, ar nedarbas sumažėjo, tačiau pasikeitimas radikalus“, – pažymi pašnekovas.
V. Laurikietis svarsto, kad veikiausiai darbų pagausėjimas susijęs su pirmaisiais žingsniais brendant iš krizės. Jo teigimu, tvarkyti automobilių atvyksta ne tik dėl žiemos nukentėję vairuotojai, bet ir tie, kurių mašinoms reikia sutvarkyti įprastus gedimus, pakeisti susidėvėjusias detales.
„Pernai žmonės atvykdavo iš anksto apskaičiavę, kiek kainuos detalių keitimas, o dabar klientai, išgirdę, kiek reikės mokėti už remontą, ilgai nesvarsto, – tvirtina serviso vadovas. – Anksčiau, jei reikėdavo automobiliui keisti trinkeles, dažnas vairuotojas sakydavo: „Gal verčiau žiemą nevažinėsiu.“ Matėsi, kad žmonės neturi pinigų.“
Pašnekovas sako, kad klientai labiau pradėjo vertinti savo automobilių likutinę vertę ir remonto darbų kainą, todėl nusprendžia geriau susiremontuoti mažus defektus, kad ateityje išvengtų didesnių ir sunkiau bei brangiau pataisomų automobilių gedimų.
Tinklo vadovas stebisi, kad ne tik keičiasi vairuotojų mąstymas, bet ir jaunėja jų automobiliai.
„Pastaruoju metu dažniau pasitaiko tokių, kurie važinėja ne senesniais kaip dešimt metų automobiliais“, – teigia V.Laurikietis.
Pagausėjo avarijų
Bendrovės „Kelias“ Panevėžio padalinio vadovė Lina Šipelienė neslepia, kad autoservise darbo padaugėjo kone dvigubai. Pasak jos, tai labiau susiję su eismo įvykiais slidžiuose keliuose, atsiradusių kliūčių.
„Žiemą darbų apstu. Buvo ir tokių klientų, kurie nepasirūpino automobiliais prieš šaltąjį sezoną. Vairuotojai vylėsi, kad esant minusinei temperatūrai neužšals skystis, bet paskui vis tiek teko vykti į servisą“, – pasakojo pašnekovė.
Tos pačios bendrovės kėbulų centro vadovas Vytautas Bareikis nedrįsta kategoriškai teigti, kad darbo padaugėjo vien dėl gausiai iškritusio sniego. Jis neneigia, kad buvo klientų, kurių transporto priemonės nukentėjo nuo varveklių, į aštrų sniegą buvo nubrozdinti buferiai, nubraukti dažai.
„Pagyvėjimas dažniausiai jaučiamas tada, kai orai šiek tiek pagerėja, vairuotojai drąsiau važiuoja, neapskaičiuoja galimos rizikos ir todėl įvyksta avarijų“, – pabrėžia V. Bareikis.
Pasak jo, buvo atvejis, kai ledo gabalas pramušė automobilio apsaugą, nutraukė generatoriaus ir paskirstymo diržus.
Darbų gausa nesiskundžiantys serviso darbuotojai sako, kad norintiesiems pašalinti automobilių nedidelius defektus reikia palaukti vieną dvi dienas, o rimtesnius avarijų padarinius gali tekti taisyti ir savaitę.
„Priklauso nuo to, ar iš karto gauname reikiamą detalę. Jų gali tekti palaukti ir kelias savaites.
Tačiau klientams galime atiduoti automobilius be buferio, kol jį sutaisysime. Žinoma, mašinos išvaizda tuomet nekokia“, – kalba V.Bareikis.
Kaltina kelius
Autoserviso „Tanagra“ vadovas Sikstas Bytaras sako, kad tokių klientų, kurių automobiliai būtų nukentėję per avarijas dėl slidžios kelio dangos, buvo vos vienas kitas, tačiau didelio vairuotojų antplūdžio sulaukė, kai tik prasidėjo pirmieji šalčiai.
„Tada iš karto jautėsi pagyvėjimas, nes pradėjo gesti automobilių kuro filtrai, dyzeliniai varikliai, akumuliatoriai, elektrinės mašinų dalys. Tačiau pagrindinis dalykas, dėl ko nukentėjo transporto priemonės – nevalytos gatvės. Kreipėsi nemažai vairuotojų, kurie apgadino automobilių apsaugas“, – teigia pašnekovas. Pasak jo, apsaugų taisymo kainos svyruoja nuo kelių litų iki keleto šimtų. „Jei reikia tik ką nors prisukti, žinoma, kainuoja nedaug. Tačiau jei tenka virinti plastikines apsaugas ir slenksčius, tai kainos tikrai kur kas didesnės – paprašoma ir daugiau nei šimtą litų“, – paaiškino pašnekovas.
Vaida Repovienė