Nors hibridiniai jėgos agregatai „Formulėje-1“ yra naudojami jau nuo praėjusiųjų metų, šiame sezone kai kurios komandos turi daugiau jų problemų nei pernai, rašo F-1.lt.
Pati sunkiausia situacija dabar yra su „Renault“ bei „Honda“ jėgainėmis, juolab, kad japonų automobilių gamintojas savo hibridinius variklius išbando realių lenktynių sąlygomis. Tačiau ir „Mercedes“ bei „Ferrari“ motoristams taip pat pakanka darbo. Vokiečių žurnalo „Auto Motor und Sport“ ekspertas Michaelis Schmidtas pasiūlė savo analizės variantą, pasakodamas apie situaciją su varikliais.
2014 metais visoms komandoms, išskyrus „Red Bull“ ir „Toro Rosso“, užteko leidžiamų penkių jėgos agregatų per sezoną. Šiais metais Danielis Ricciardo po Bahreino GP etapo yra priverstas pereiti prie ketvirtos ir paskutinės jėgainės, kurios gali būti skiriamos per visą F-1 čempionato sezoną. Jo komandos kolega Daniilas Kvyatas ir abu „Toro Rosso“ pilotai dabar jau važiuoja su trečiu varikliu. Jensono Buttono ir Fernando Alonso boliduose stovi antra jėgainė, panašioje situacijoje yra net Nico Hulkenbergas bei abu „Ferrari“ lenktynininkai.
Visų trijų variklių gamintojų motoruose buvo išaiškintos problemos su stūmokliais, cilindrų gilzėmis, variklio bloko galvutės tarpinėmis ir net su pačiu cilindrų bloku. Labiausiai dėl to kenčia „Renault“ varikliai.
Lyginant su praėjusiais metais, šiemet padidėjo alkūninio veleno sukimosi greitis, kažkiek išaugo slėgis cilindruose, o padidėjus apkrovoms kai kuriems variklio komponentams, padidėjo ir gedimų rizika. Per priešsezoninius bandymus sugedo šešios „Renault“ jėgainės, o nuo sezono pradžios – dar aštuonios. Tuose varikliuose, kurie dabar sumontuoti „Red Bull“ bei „Toro Rosso“ mašinose, jau yra naudojami tvirtesni stūmokliai ir gilzės. „Mercedes“ komanda šį darbą atliko dar per žiemos bandymus. „Honda“ taip pat susidurs su tokiomis pat problemomis, kai Alonso ir Buttonas pradės važiuoti maksimaliais greičiais.
„Mercedes“ dar iki šiol neišsiaiškino, kodėl Kinijoje sulūžo variklio alkūninis velenas N. Hulkenbergo bolide. Ši komanda tikisi, jog tai buvo tik vienetinis atvejis.
„Ferrari“ tikina, kad abiejų jėgos agregatų keitimas Bahreine buvo planinis veiksmas. Kaip ir visi variklių gamintojai, Italijos kompanija norėtų dar labiau padidinti jėgainės patikimumą, tačiau vykdant bet kokius jėgainės modernizavimo darbus, yra išnaudojami sąlyginiai balai, kuriais yra apribotos visos jėgos agregatų modernizacijos programos. Tuo tarpu bet kokie esminiai perdarymai atsiliepia tolimesniam darbui su jėgainėmis.
Nors „Ferrari“ per penktadienio treniruotes gali naudoti pirmosios specifikacijos variklius, komanda greitai gaus patobulintas jėgaines ir tik po to ateis laikas Raikkonenui ir Vetteliui pastatyti po trečią jėgainę. Tai gali atsitikti ne anksčiau kaip birželį.
„Mercedes“ tikisi su dabartinėmis jėgainėmis važiuoti iki pat Monako GP. Jų varikliai yra apskaičiuoti 5000 km ridai, bet kaip teko ne kartą pastebėti, Lewisas Hamiltonas, esant bent menkiausiai progai, visuomet taupo jėgainės resursą. Be to, čempionų komanda jau Montrealyje žada važiuoti su kur kas patobulintais ir dar galingesniais antros specifikacijos varikliais. Iš tikrųjų „Mercedes“ komanda iš pradžių nesiruošė to daryti taip anksti, bet tokį žingsnį žengti juos privertė „Ferrari“, kai jų bolidai pasirodė nepaprastai greiti. Beje, italų žinioje modernizavimo procesui dar liko dešimt sąlyginių balų, tuo tarpu kai „Mercedes“ jų teturi tik septynis.
Ir tik prancūzų variklių gamintojams jau nereikia jaudintis dėl tolesnio jėgainių modernizacijos grafiko. Bet kokiu atveju „Red Bull“ įsitikinusi, jog šiais metais jiems iš viso reikės devynių jėgos agregatų. Ir savo turimus 12 sąlyginių balų „Renault“ galės panaudoti tada, kada panorės.
„Honda“ žinioje dabar yra 9 balai ir japonai artimiausiu metu žada pateikti alternatyvią turbinos ir jo aušintuvo koncepciją, o tai leis gerokai padidinti jėgainės galią, bet japonai kol kas linkę dirbti labai atsargiai, norėdami išvengti daugiau rimtų problemų, kurių dabar „Honda“ dar turi per akis.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.