Inovacijų ir technologijų konferencijoje „Login 2016” Pigu.lt rinkodaros vadovė Giedrė Vilkė teigė, kad globalūs žaidėjai negali išstumti iš rinkos vietinių elektroninių parduotuvių.
„Statistika rodo, kad 53 proc. Europos sąjungos gyventojų perką internetu ir tik 16 iš 100 perką iš užsienio, o Lietuvoje 15 iš 100. Kuo didesnė vietinė rinka ir kuo didesnė rinkos pasiūla, tuo mažiau žmonės perka iš užsienio“, - dėsto G. Vilkė.
Pašnekovė taip pat pridūrė, kad artimiausiais metais tikisi pasiekti 100 mln. apyvartą, o tarptautiniai konkurentai jiems nebaisūs dėl kelių priežasčių.
„Žmonės perka vietinėse parduotuvėje dėl greičio, pristatymo kainos, gražinimo ir aptarnavimo sąlygų, o svarbiausia, kad informacija pateikiama jų vietine kalba. Užsienyje žmonės perka dėl kainos ir asortimento, jeigu prekė yra neskubi ir gali palaukti, tada renkiesi užsienį“, - sako Pigu.lt rinkodaros vadovė.
Užsienio elektroninėse parduotuvėse daugiausiai perkama rūbai ir sporto prekės (30 proc.), kelionės ir viešbučiai (27 proc.).
„Aliexpress“ sėkmės istorija
Giedrė Vilkė taip pat papasakojo pagrindinę priežastį, kodėl „Aliexpress“ tapo neįtikėtino populiarumo internetine parduotuve Rusijoje ir nurungė visas vietines.
„Aliexpress“ yra tarp Top-10 lankomiausių svetainių Rusijoje. Standartiškai lyderiai dalinasi nuo 20 iki 29 vietos. „Aliexpress“ sėkmės formulė yra tai, kad parduotuvę padarė ir rusų kalba. Taip pat pradėjo teikti sandėliavimo paslaugas Rusijoje, kad sutrumpėtų pristatymo laikas. Vidutiniškai pristatymas užtrunka du trys mėnesiu, tačiau dabar jie sumažino tai iki 10 dienų“, - pasakoja pranešėja.
Anot jos, jie taip pat padarė patogų ir įprastą rusams atsiskaitymą. Jie pritaikė parduotuvė taip, kaip tai daro lokalios internetinės parduotuvės.
Kodėl vietinės parduotuvės pranašesnės?
Pigu.lt rinkodaros vadovė teigia, kad esminis dalykas yra tai, kad lokalūs žaidėjai stengiasi pristatyti kuo greičiau. Atsiskaitymas grynaisiais yra gerai, kad tai yra greita ir nereikia nieko suvedinėti, o kitas dalykas tu apsidraudi, kad jeigu persigalvosi gali nemokėti.
„Perkame vietiniame ir globaliame tinkle dėl skirtingu priežasčių. Jeigu mums reikia šiandien ir dabar, tai perkamės vietinėje internetinėje parduotuvėje. Jeigu man reikia išskirtinės prekės ar turiu laiko bei noriu sutaupyti, tai renkuosi globalius žaidėjus“, - aiškina ji.