1. Svorio paskirstymas
Automobilių galia iš variklio į ratus yra perduodama per pavarų dėžę. Ji sveria bent pusšimtį kilogramų – automobiliuose, kurie varomi priekiniais ratais, ji montuojama šalia variklio, praktiškai ant priekinės ašies. Galiniai varantys ratai leidžia pavarų dėžę montuoti arčiau automobilio vidurio, o tai užtikrina geresnį svorio paskirstymą tarp ašių.
Nemažai sveria ir pusašiai bei kitos dalys, kurios perkeliamos iš priekio į galą – ne be reikalo joks priekiniais ratais varomas automobilis neturi idealaus 50:50 svorio balanso tarp ašių. O galiniais (bei visais keturiais) ratais varomi „Alfa Romeo“ modeliai – turi.
Vien galinių ratų pavaros neužtenka – „Alfa Romeo Giulia“ bei „Stelvio“ platformos pagamintos naudojant daug lengvų, bet labai tvirtų medžiagų, o visi sunkiausi elementai patraukti link automobilio vidurio. Net ir variklį italų inžinieriams pavyko sumontuoti prieš priekinę ašį.
2. Geresnės valdymo savybės
Sportiniai automobiliai ne be reikalo dažniausiai varomi galiniais ratais. Tai naudojama ne tik siekiant geresnio svorio paskirstymo, bet ir greitesnio įsibėgėjimo.
Vairuotojui nuspaudus akceleratoriaus pedalą, galinė dalis gauna didelę apkrovą ir yra geriau prispaudžiama prie žemės. Jeigu varantieji ratai – galiniai, jie puikiai sukimba su keliu ir leidžia automobiliui sparčiai šauti į priekį. Jei priekiniai – netekę apkrovos jie prabuksuoja ir automobilis bėgėjasi lėčiau.
Pavyzdžiui, erdvus „Alfa Romeo Giulia“ sedanas su 2.2 JTDM varikliu (190 AG) iki 100 km/val. įsibėgėja per 7,1 sek., o su 2 litrų benzininiu (200 AG) – per 6,6 sek. Sportinis ir tik galiniais ratais varomas „Giulia Quadrifoglio Verde“ – vos per 3,9 sek.
Galiniais ratais varomas automobilis taip pat neturi vadinamojo torque steer – proceso, kuomet stipriai spaudžiant akceleratorių vairas savaime sukasi į vieną pusę ir norint jį išlaikyti tiesų reikia panaudoti daug jėgos. Tai būdinga būtent priekinius varančius ratus turintiems automobiliams.
Puikias valdymo savybes „Alfa Romeo“ modeliams užtikrina ir išskirtinis jų projektavimas. Pirmiausia buvo sukurtos sportinės „Quadrifoglio“ sedano „Giulia“ ir visureigio „Stelvio“ versijos. Vėliau, remiantis pačiomis galingiausiomis versijomis, buvo papildomai sukurtos ir modifikacijos su silpnesniais varikliais.
3. Tolygiau dyla padangos
Automobilio ratai geriausiai atlieka vieną darbą: priekiniai naudojami atlikti posūkiui, galiniai – įsibėgėjimui. Taip visi ratai gauna panašią apkrovą ir padangos dėvisi tolygiai. Priešinga situacija yra priekinius varančius ratus turinčiuose automobiliuose: jų galiniai ratai neapkraunami ir po sezono padangų nusidėvėjimo skirtumas tarp jų ir priekinių būna akivaizdus.
„Alfa Romeo“ modelių ratai nėra visiškai vertikalūs – jie kiek paversti į kėbulo pusę. Toks sprendimas priimtas dėl stabilumo posūkiuose – sukant vairą, į asfaltą remiasi tik dalis padangos. Kai ratai kiek pasvirę, posūkiuose padanga į asfaltą remiasi visu plotu – taip užtikrinamas greitesnis jo įveikimas ir tolygesnis dilimas.
4. Didesnė galia
Galingiausi serijinės gamybos priekiniais ratais varomi automobiliai teturi apie 300 AG, tuo tarpu galiniais ratais varomi modeliai kur kas galingesni. Tarp jų daugybė apie tūkstantį arklio galių pasiekiančių modelių – „Koenigsegg One“, „McLaren Senna“, „Ferrari 488 Pista“, „Dodge Challenger SRT Demon“ – automobiliai, šimto km/val. greitį pasiekiantys per mažiau nei 3 sekundes.
Taip yra dėl priežasčių, apie kurias jau užsiminta anksčiau – sportiniams ir galingiems automobiliams svarbus greitas įsibėgėjimas ir geras svorio balansas.