Spalio 2-6 dienomis dalyviai turės įveikti 1400 km, kuriuos sudarys tikslaus važiavimo ruožai, autodromai, kartodromai ir lenktynių trasos. Lietuvai šiemet atstovaus keturi ekipažai: Ramūnas Žilionis ir Linas Žvinakevičius su „MGB GT Sebring“, Andrius ir Linas Vaitekūnai su „VW Karmann Ghia“, Rolandas ir Dovydas Katkai su Datsun 280Z bei Arūnas Stalionis ir Tomasz Wronka su BMW E21.
Dalyviai ruošiasi intensyviai, nes varžybos reikalauja ne tik tikslios navigacijos, bet ir nepriekaištingai paruoštų automobilių. Nepaisant didelės konkurencijos ir ralio sudėtingumo, lietuviai tikisi parodyti solidžius rezultatus.
„Tai pirmas kartas, kai dalyvaujame tokio tipo varžybose, todėl bus labai įdomu ir dar tiksliai nežinome, ko laukti. Vis dėlto, tikime, kad su šį ralį išbandžiusių kolegų iš Lietuvos pagalba pavyko neblogai pasiruošti tiek techniškai, tiek psichologiškai, tad žinome ko tikėtis. Svarbiausia – gerai praleisti laiką, susipažinti su bendruomene ir pasiekti kuo geresnį rezultatą“, – sakė Dovydas Katkus.
„Džiaugiamės, kad ši disciplina populiarėja, ir šiemet mūsų bus dvigubai daugiau. Nors ralyje nėra komandinės įskaitos, visada maloniau dalyvauti su tautiečiais – galime pasidalinti įspūdžiais ir patarimais“, – pridūrė Linas Žvinakevičius.
Sudėtingiausias klasikinis ralis
Pasak vairuotojo Ramūno Žilionio, šis ralis yra vienas sunkiausių klasikiniams automobiliams ir ekipažams rytų Europoje:
„Jame vyksta tiek tikslaus važiavimo etapai neuždarytais keliais, tiek greičio ruožai lenktynių trasose. Reikia išlaikyti maksimalią koncentraciją, ypač, kai ralio metu dažnai pasitaiko rūkas, lietus ir žemos temperatūros. Dalis lenktynių vyksta naktį, o visos šios sąlygos paverčia pasivažinėjimą kalnuose į beveik savaitės trukmės iššūkį primenantį tuos laikus, kai klasikiniai automobiliai buvo ką tik išriedėję pro gamyklų vartus,“ – prisiminimais iš praėjusių metų dalinosi R. Žilionis.
Savo tėvą, buvusį lenktynininką, pasikvietęs į ekipažą, Andrius Vaitekūnas sakė: „Šio ralio unikalumas tas, kad jame svarbiausia tikslumas, o ne greitis. Jis kažkuo primena „Monte Carlo Historique“ ralį, kuriame dalyvavome metų pradžioje. Nors distancija čia trumpesnė, bet tikslaus važiavimo etapų bus daugiau, prisidės ir greičio ruožai“.
Didžiulė klaidos kaina
Pasak dalyvių, klasikinių automobilių raliai Lenkijoje yra populiaresni nei Lietuvoje, todėl konkurencija čia yra itin didelė, o klaidos gali būti lemiamos. Praėjusiais metais nedidelė nesėkmė privertė lietuvius grįžti namo be medalių.
„Po praėjusių metų debiuto daug išmokome. Supratome, kur turime tobulėti, išanalizavome klaidas ir jaučiamės pasirengę pagerinti savo 9 vietos rezultatą. Tikslai visada aukšti, bet 1400 km distancijoje gali nutikti bet kas. Viena rimtesnė klaida gali kainuoti prizines vietas, ir būtent tai daro šią discipliną įdomią“, – teigė L. Žvinakevičius.
„Turime nebaigtų reikalų su šiuo raliu, todėl esame susikaupę ir pasiruošę kovoti dėl aukščiausių pozicijų,“ – pridūrė Andrius Vaitekūnas.