Būti lyderiu ne tik maloni pramoga ir dažnai savigarbą keliantis jausmas, tačiau ir didelė atsakomybė. Tapti lyderiu nėra sunku, bet kaip išlaikyti šį statusą, ypač bendraamžių akivaizdoje, kai kiekvienas veiksmas ar žodis yra stebimas, o pasielgus netinkamai prarandi savo „respect“. Taigi, kaip tapti klasės lyderiu?
Pirmiausia tavo asmenybė ir charakteris turi turėti šiuos bruožus: drąsa (negali parodyti baimės niekur niekada; į problemas žvelgti aukštai iškėlus galvą; nebijoti pasakyti nuomonę, kad ir kokia ji būtų), pasiryžimas (tapdamas lyderiu tu prisiimi atsakomybę ne tik už save, bet ir už klasę; turi žinoti, kad pabėgus iš pamokų mokyklos administracija pirmiausia kviesis ant „kilimėlio“ tave).
Supratingumas (turi išklausyti žmones, juos suprasti ir mokėti bendrauti; turėsi kalbėti su įvairiais žmonėmis, todėl tau reikės diplomatijos; kartais, norėdamas pasiekti savo tikslą, turėsi nusileisti, bet nesileisk užgožiamas; kovok), komunikabilumas (kartais teks užimti žmones ir su jais ilgai kalbėti, nors neturėsite bendrų interesų, todėl teks pasikliauti išmone ir komunikabilumu), atsakomybė (galime teigti, kad tai pagrindinė savybė, nes tu turi užsitarnauti pasitikėjimą).
Būti klasės lyderiu yra gerai, galiu drąsiai teigti remdamasi savo patirtimi. Klasės auklėtoja niekada „nestaugia“ dėl nepateisintų pamokų (tik korektiškai primena). Mokytojai žiūri į tave kitaip, taip, lyg visada esi pareigingas ir stropus. Na, o mokinių gyvenime būna visokių dienų. Aišku, tu turi padėti auklėtojai. Sukviesti bendraklasius į valandėles, pranešti svarbią informaciją, bet man šis darbas patiko, aš galėjau save realizuoti, išlieti energiją ir paskirti laisvą laiką naudingam darbui.
Visi smagumynai prasideda kai įsilieji į Mokinių Tarybos ar Mokinių Parlamento veiklą. Čia prasideda projektai, kelionės, pažintys – žodžiu – tikras visuomenei naudingas darbas. Gali mokyti kitus ir pats iš jų mokytis. Susirenka įdomi komanda iš įvairių gimnazistų klasių. Tada ir diskutuojame, ir juokiamės, ir pykstamės kartu. Po keturių metų darbo (bent jau aš tiek laiko esu mokinių Tarybos sąraše) kartu su mokyklos administracija ir pačia Taryba visi tampa gerais draugais. Lengviau spręsti problemas ir prašyti pagalbos. Ir kartais klausiu savęs, kaip neišsisemia mano idėjos? Tiesiog kiekvieną kartą tu kažką pamatai, išgirsti naujo. Tai bandai pritaikyti savo mokykloje, ją garsinti, puošti.
Norint tapti klasės lyderiu pirmiausia reikia norėti, antra – būti subrendusia asmenybe ir atsakyti už savo veiksmus. Na, aišku, jei tu bijai scenos, viešumos – bus sunku. Turi sugebėti sutelkti žmonių dėmesį į save, į tai, kas svarbu. Jei nepavyks, gali tekti prie vieno renginio scenarijaus prasėdėti keturias paras, mat visi kažkodėl bus užsiėmę visai kitais reikalas ir nė negalvos tau padėti.
Tai suryja begalę laiko, tačiau kai nori, visur gali suspėti. O sakoma, kai laikas spaudžia, tai ir padarai geriau ir greičiau. Ir žinote, turbūt taip ir yra. Noras būti geriausiu turi netapti liaudyje vadinamu „pasikėlimu“ – puikybe. Nė vienas iš mūsų nėra geresnis ar blogesnis už kitą. Visi mes asmenybės ir nėra čia ko varžytis. Aišku, savimeilę glosto, kai tave giria, bet nepamirškim žmogiškumo, išlikim savimi, tobulėkim ir viskas bus tiesiog puiku. Neužmikim ant laurų, nes netobulėdami, neugdydami savęs mes tapsime „robotukais“. Tais, kurie neturi nuomonės, niekuo nesidomi ir jiems „dzin“. Tikiuosi, jaunieji lietuvaičiai netaps „robotukų armija“.
JUSTINA ČERKAUSKAITĖ