Koncerno „Achemos grupė“ valdoma AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai“ KLASCO rugsėjo mėnesį į 6 laivus pakrovė arti 200 tūkst. tonų kviečių, miežių ir kitų Lietuvoje užaugintų kultūrų. Anksčiau geriausiais metais rugsėjį būdavo pasiekiama 170 tūkst. tonų naujo derliaus apyvarta. KLASCO generalinis direktorius Audrius Pauža pastebi, kad vasarą ne mažiau nei žemdirbiai ir prekybininkai derliaus prognozėmis domisi uosto kompanijos, daug investavusios į grūdų terminalų statybas. Nors tvirti ryšiai su nuolatiniais klientais leidžia tikėtis minimalių apkrovų, tačiau visi laukia ir gamtos dosnumo. Didžiausią grūdų terminalą Klaipėdos uoste turinčiai kompanijai KLASCO šių metų rugsėjis uždavė rekordinį tempą ir tai yra geras ženklas visam prekybos sezonui. Numatoma perkrauti pusę visų per Klaipėdos uostą eksportuojamų lietuviškų grūdų. „Rugpjūtį grūdus išgabeno 3 laivai. Iš rugsėjį užsakytų 6 laivų 3 atplaukė mėnesio pabaigoje, vienas jų kaip tik šiuo metu dar baigiamas krauti, todėl rezultatus tikslinsime vėliau. Preliminariais duomenimis, rugsėjį krauta 200 tūkst. tonų. Grūdai į mūsų terminalą gabenami be pertraukų, o krovos į laivus procesus reguliuojame pagal jų atplaukimo grafiką ir orus – per lietų triumų liukai uždaromi, laivai nekraunami. Pagal klientų paraiškas iki šios dienos, spalį garantuota 140 tūkst. tonų apyvarta, bet užsakymų sulaukiame beveik kasdien, todėl krovos į laivus tempas gali būti spartesnis nei rugsėjį. Tikimės, kad per sezoną, kuris prasidėjo rugpjūtį ir tęsis iki ateinančių metų birželio, bus išvežta per KLASCO ne mažiau grūdų nei pernai, kai krovėme 1,4 mln. tonų“, - teigia A. Pauža. Prieš dešimtmetį pastatytas KLASCO 3 kupolinių sandėlių terminalas buvo pirmasis lietuviškų grūdų eksporto langas į rinkas, paskatinęs grūdų eksportuotojus prekybai rinktis Klaipėdos kryptį. 2011 metais jis išplėstas 6 talpyklomis skirtingoms grūdų rūšims atsižvelgiant į klientų pageidavimus. Pasak A. Paužos, pastarosios 23,5 mln. litų investicijos grąža vyksta pagal planą. KLASCO vienu metu sandėliuose gali laikyti iki 105 tūkst. tonų grūdinių kultūrų, terminalo pajėgumas, priklausantis nuo rūšių kiekių ir laikymo trukmės, sudaro iki 2 mln. tonų per metus. Priimami geležinkeliu ir mašinomis atvežti grūdai. Turėdama giliausias uosto krantines, KLASCO gali priimti didžiuosius „Post Panamax“ laivus, į kuriuos pilama po 60-80 tūkst. tonų birių ar verstinių krovinių. KLASCO yra didžiausia Klaipėdos uosto krovos bendrovė, kurios apyvarta sudaro vidutiniškai 13 mln. tonų krovinių per metus. Per 2014 metų 9 mėnesius kompanija krovė 9,1 mln. tonų krovinių.