Naujoji Klaipėdos viešojo transporto sistema dalį privačių vežėjų paliko be darbo.
Jų teigimu, savivaldybė juos tiesiog stumia iš rinkos. Uostamiesčio valdininkai teigia, kad pertvarka būtina ir integruotis kviečiami visi vežėjai, praneša LRT Televizijos Naujienų tarnyba.
Klaipėdoje be darbo likę apie pusšimtis vežėjų kaltina savivaldybę, kad valdininkai su jais susidoroja išstumdami iš rinkos. Maršrutų vežėjai neteko savivaldybei pradėjus įgyvendinti naują uostamiesčio viešojo transporto sistemą. Pertvarkai ruoštis pradėta prieš porą metų.
„Esminiai pertvarkos dalykai: ekonominis faktorius, nes atiduodame prioritetą viešajam transportui. Antras dalykas – ekologija. Transporto priemonių vežančių keleivius yra daug ir jos yra senos, todėl mes turime atnaujinti irgi parką“, – Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.
Pavasarį patvirtintas Klaipėdos maršrutinio tinklo planas įgyvendinamas nuo rugsėjo. Kai kurie maršrutai panaikinti, įvesti privažiuojamieji: žmones iš atokesnių rajonų vežami iki pagrindinių linijų. Integruotis į naują transporto sistemą ir dalyvauti konkursuose kviesti ir iki šiol dirbę maršrutinių autobusų vežėjai.
„Vienas buvo kalbama, kitas daroma. Buvo pažadėta, kad bus savanoriška integracija. Integruosis tik tie maršrutai, kurie pageidaus ir sužinom faktą raštu ,kad mūsų maršrutas naikinamas. Kreipėmės, prašėme to nedaryti, niekas nereagavo“, – skundžiasi maršrutų operatoriaus transporto vadybininkė Loreta Averkina.
Be darbo likę vežėjai sako konkurse nedalyvavę, nes neatitiko sąlygų. Jų automobiliai maži ir seni.
„Konkurse skelbta, kad automobilis turi būti ne senesnis kaip 10 metų. O mano automobilis yra 2001 metų ir aštuonių mėnesio. Na, trijų mėn. trūko“, – sako individualios įmonės savininkas Anzelmas Kuizinas.
Vežėjai žada nenusileisti ir jau kreipėsi į teismą. Valdininkai jiems siūlo dalyvauti dar vyksiančiuose konkursuose dėl maršrutų bei pateikti išperkamąja nuoma įsigytų automobilių sąrašą. Tada jie žada pagalvoti ką su jais daryti.
M. Gabrienė