Modernizuojamas Klaipėdos jūrų uostas ateityje gali tapti svarbia Vakarų-Rytų kryptimi plaukiojančių didžiakrūvių konteinerinių motorlaivių kryžkele. Prieš porą dienų čia prisišvartavęs 177 metrų ilgio ir 24 metrų pločio laivas su Nyderlandų vėliava „Katharina“ atgabeno patį didžiausią uosto istorijoje krovinį – 603 jūrinius konteinerius su įvairiomis prekėmis, ketvirtadienį pranešė „Lietuvos rytas“.
Šiame laivybos linija Hamburgas-Brėmerhafenas-Klaipėda reguliariai plaukiojančiame motorlaivyje telpa apie 843 konteinerius. Tiesa, tiek krovinių šiam reisui prekių siuntėjai ir ekspeditoriai nebuvo sukaupę.
Nuo laivo dugno 7 aukštais sudėti konteineriai prie Klaipėdos terminalo grupės (KTG) krantinės iškrauti per pusę paros. Dar tiek pat laiko prireikė, kol į „Katharina“ buvo sukrauti nauji kroviniai.
Nuo šiol galingas konteinervežis, kurio operatorė – Vokietijos laivybos įmonė „Team Lines“, į Klaipėdos jūrų uostą atplauks kas antrą savaitę. KTG specialistai tikisi, kad krovinių jam nepritrūks.
Dienraščio teigimu, Klaipėdos uoste pokyčius rodo didžiakrūvių konteinervežių reisai – tarptautinės transporto kompanijos pradeda jį vertinti kaip labai patogų jūriniais konteineriais siunčiamų prekių perkrovos kompleksą.
Per KTG terminalus į Europos šalis keliauja kone visos konteineriais siunčiamos Baltarusijos prekės. O Rusijai Klaipėda kol kas yra tik tarpinė logistikos grandinės dalis vežant prekes per Kaliningrado uostą.
Pagal konteinerių krovos augimo tempus Klaipėdos uostas – vienas lyderių rytinėje Baltijos jūros pakrantėje. Daugiau laivais plukdomų konteinerių perkrauna tiktai rusai Primorsko uoste ir lenkai Gdynėje.