Uosto kompanijos pasipriešino Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pasiūlytiems žemės nuomos mokesčio apskaičiavimo tvarkos pakeitimams.
Bendrovių netenkina neaiški metodika bei galimas didesnis mokestis, penktadienį rašo "Verslo žinios".
"Dėl šio projekto sulaukėme pasipriešinimo, tačiau sutarėme, kad uosto naudotojų asociacijos (krovos kompanijų, laivybos maklerių ir kiti) parengs alternatyvią metodiką", - teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Sigitas Dobilinskas.
Jis pripažino, kad žemės nuomos mokestis netrukus padidės, tačiau nedaug.
Anot Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" generalinio direktoriaus ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio, žemės nuomos apskaičiavimo schema parengta neįvertinant uosto kompanijų investicijų, o mokesčiui padidėjus, krovos kompanijų veikla dar labiau pasunkės.
Uosto žemės nuomos kaina nustatoma penkeriems metams. Žemės nuomos apskaičiavimo tvarka turėtų būti pakeista šių metų gruodį, nes paskutinį kartą tai daryta 2002-aisiais.
Nauja tvarka numatys mažiau lengvatinių koeficientų, bus orientuojamasi į uosto krantinių ilgį, plotą, grimzlę, infrastruktūrą, uosto direkcijos investicijas bei kita.