• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Klaipėdos uosto direkcija atsisako pasirašyti bendradarbiavimo sutartį su bendrove „Klaipėdos nafta“ dėl Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statybos, nes, direkcijos nuomone, tokia sutartis pažeistų įstatymus. Pirmadienį šis klausimas turėtų būti svarstomas pas Premjerą Andrių Kubilių.

REKLAMA
REKLAMA

Penktadienį uostamiestyje vykusiame Klaipėdos valstybinio jūrų uosto plėtojimo tarybos posėdyje, kuriam pirmininkavo susisiekimo ministras Eligijus Masiulis, karščiausiai svarstytas SGD terminalo statybos Klaipėdos uoste klausimas, rašo „Vakarų ekspresas“.

REKLAMA

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas pareiškė, kad sutarties su AB „Klaipėdos nafta“ Uosto direkcija nepasirašys. Ji pasisamdė ekspertus, kurie, įvertinę siūlomą pasirašyti sutartį, priėjo prie išvados, kad pasirašius sutartį būtų nusižengta ne vienam Lietuvoje galiojančiam įstatymui.

REKLAMA
REKLAMA

Negalutiniais skaičiavimais, Klaipėdos uosto direkcijos investicijos į SGD terminalą viršytų 230 mln. litų. Per 2012-2014 metus direkcija savo planuose šiam objektui buvo numačiusi skirti 123 mln. litų. Be to, per šiuos trejus metus Uosto direkcijos dalies pelno, t. y. 50 proc., paėmimas į valstybės biudžetą, sudarytų 130 mln. litų. Vadinasi, Klaipėdos uosto ir jame dirbančių krovos kompanijų plėtra praktiškai būtų žlugdoma, teigia uoste dirbantys verslininkai. Pasak Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidento Aloyzo Kuzmarskio, negalima žudyti vieno vaiko tam, kad išgyventų kitas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak „Klaipėdos naftos“ generalinio direktoriaus Roko Masiulio, Uosto direkcijos atstovai ištraukia skaičius iš konteksto ir neteisingai juos vertina. Jis priminė, kad statyti SGD terminalą nėra bendrovės sumanymas - tai Lietuvai reikalingas projektas. Jo manymu, tai, kad tiek viena, tiek kita pusė skirtingai traktuoja tuos pačius dalykus, matyt, yra teisininkų bėdos.

REKLAMA

Pirmadienį šis klausimas turėtų būti svarstomas pas premjerą Andrių Kubilių. Vyriausybės vadovo patarėjas Algirdas Šakalys mano, kad vis dėlto pirmiausia Uosto direkcija ir „Klaipėdos nafta“ turėtų susitarti tarpusavyje, pasitarimas pas Premjerą pirmadienį nebūsiąs konstruktyvus, nes jis paprasčiausiai nespės įsigilinti į klausimo esmę.

REKLAMA

Penktadienį Klaipėdos uosto plėtojimo taryba priėmė sprendimą kreiptis į Vyriausybę, prašydama atsižvelgti į susiklosčiusias aplinkybes ir palikti Uosto direkcijai jos pelno dalį, nepaimant jos į valstybės biudžetą.

„Mes turime tam tikrą problemą, dėl kurios Uosto direkcija ir “Klaipėdos nafta„ šiuo metu negali pasirašyti bendradarbiavimo sutarties dėl SGD terminalo statybos. Šiemet birželio 12 d. priimtas Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo įstatymas “Klaipėdos naftai„ suteikė išskirtinę teisę turėti krantinę, prie kurios stovės laivas-dujų saugykla, vadinasi, ji turėtų ir finansuoti šios krantinės statybą. Tokia minėtojo įstatymo nuostata kertasi su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymu, kuriame aiškiai pasakyta, kad krantinės yra sudedamoji uosto infrastruktūros dalis. Šiuo atveju uoste atsirastų teisinis nesusipratimas. Kaip gali Uosto direkcija finansuoti krantinės, kuri jai nepriklausys, statybą? Mes norime pozityviai spręsti šį klausimą, nes puikiai suprantame, kad SGD terminalas yra vienas iš Lietuvos prioritetų ir ekonominiu požiūriu labai svarbus objektas. Mes neatsisakome dalyvauti vystant tokį objektą, tačiau visi su tuo susiję susitarimai turi atitikti Lietuvos įstatymus ir sveiką protą“, - po posėdžio vykusioje spaudos konferencijoje sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų