Pernai neaudituotos bendrovės pajamos siekė 138,9 mln. litų (2011 m. buvo 141,3 mln. litų), neaudituotas grynasis pelnas - 41 mln. litų. Tai natras geriausias rezultatas per bendrovės istoriją.
Dėl po mėnesį trukusių planinių remontų „Orlean Lietuva“ bei naftos perdirbimo Baltarusijos ir Rusijos gamyklose pernai buvo juntamas krovos darbų sumažėjimas. Naftos produktų krovos apimtys pernai sumažėjo 11,6 proc., iki 6,9 mln. tonų.
2012 metais „Klaipėos nafta“ siekė išgrynininti savo veiklą ir atsisakyti kai kurių tarpininkų, vienas jų "Naftos grupė", su kuria šiuo metu vyksta teismo procesas dėl neteisėtų pajamų. Pavyzdžiui, anksčiau talpų valymo metu likęs perteklius atitekdavo tarpininkams, išskaidrinus likučių panaudojimo procesą pavyko papildomai uždirbti apie 10mln. litų.
„Klaipėdos nafta“ atstovai teigė, kad suskystintųjų dujų terminalo projekto eiga vyksta sklandžiai dėl taikomų griežtų salygų tiekėjams. „Taikydami „take or pay“ (imk arba mokėk) sąlygas, užsitikrinome garantijas, kad statybų procesas vyktų sklandžiai“, - sakė bendrovės generalinis direktorius Rokas Masiulis.
Pirmi šių metų mėnesiai, pasak jo, yra rekordiniai krovos Klaipėdos uoste ir „Lietuvos geležinkeliuose“ atžvilgiu.
Šiuo metu „Klaipėdos naftoje“ yra statomi du nauji rezervuarai po 32 tūkst. tonų. Tai leis praplėsti kompanijos funkcijų arsenalą bei padidinti itin paklausių „šviesių“ produktų kiekį. Pasak R. Masiulio, visiems naujiems projektams yra taikomos ypač griežtos sąlygos dėl poveikio gamtai.
Vienas artimiausių planų - prijungti Subačiaus kuro bazę, kuri užsiima naftos produktų saugojimu. Taip bus užtikrinami pastovūs pinigų srautai. Taip pat tai leis sujungti valstybės rezervuarų parką.
SGD projektas, pasak bendrovės vadovo, vyksta sėkmingai. Pietų Korėjoje aplekiant grafiką statoma plaukiojanti dujų saugykla, šių metų pirmąjį pusmetį planuojama pasirašyti sutartį su konkursą laimėjusiu dujų tiekėju. Planuojama, kad SGD terminalas veiklą pradės 2014 m. gruodžio mėnesį.
„Padaryti darbai užtikrina, kad projektas nebegali būti sustabdytas, o iki pabaigos liko ne tiek jau ir daug – apie 1,5 metų“, - sakė R. Masiulis. Pasak jo, yra gauti leidimai vykdyti darbus Baltijos jūros krantinėje, taip pat gauti visi saugumo gamtos atžvilgiu sertifikatai. Krantinės rangovu pasirinkta AS „BMGS“, kuri darbus atliks už 93,9 mln. litų.
Projektą sudarys trys apagrindiniai darbai – SGD laivas, kuris į vandenį bus nuleistas jau šių metų gegužę, krantinės įrenginiai bei 18 km ilgio dujotiekis.
Pasak R. Masiulio, darbai vykdomi itin dideliais tempais, kurie stebina kitų šalių specialistus. „Sulaukiame vis daugiau vizitų ir prašymų pakonsultuoti“, - sakė jis konferencijoje.
Dujotiekis po Kuršių mariomis bus tiesiamas taip, kad netrukdytų ateityje plėsti uosto už Kiaulės nugaros. Pasak bendrovės vadovo, nedidelis, tačiau visam regionui reikšmingas projektas, kainuos mažiau nei buvo planuota. Pasaulyje vis labiau populiarėjančios plaukiojančios saugyklos, pasirinktos dėl sąlyginai nedidelių kaštų, pasiteisino.
„Vyriausybės parama šiam projektui yra absoliuti. Jaučiu ir asmeninę paramą iš premjero“, - sakė R. Masiulis.
Pasirašyta sutartis su "Nordea" banku bendrovei suteikia palankias sąlygas. Artimiausiu metu ketinama imti ilgalaikę, 4-7 metų, paskolą. Galimai paskola bus paimta ne iš vieno banko. Paskolos dydžio bendrovės Finansų ir administravimo departamento direktorius Mantas Bartuška įvardinti negalėjo.