• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 

Valstybės kontroliuojamos suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo operatorės ir naftos produktų krovos bendrovė „Klaipėdos nafta“ teigia, kad bendradarbiavimo sutartis su Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdoma bendrove „Orlen Lietuva“ nepažeidžia Konkurencijos įstatymo ir jo nuostatų. Tokios pačios pozicijos laikosi ir „Orlen Lietuva“.

REKLAMA
REKLAMA

„Esame įsitikinę, jog koncerno „Achemos grupė“ valdomo konkuruojančio naftos terminalo „Krovinių terminalas“ kaltinimai (dėl Konkurencijos įstatymą pažeidžiančio susitarimo - BNS) nepagrįsti“, - teigiama BNS pateiktame „Klaipėdos naftos“ komentare.

REKLAMA

„Esame užtikrinti, jog mūsų sutartis su „Klaipėdos nafta“ neprieštarauja Konkurencijos įstatymui ir yra teisėta, ji buvo atidžiai patikrinta teisininkų prieš pasirašymą“, - BNS sakė „Orlen Lietuvos“ atstovas spaudai Tomas Digaitis, pažymėdamas, kad įmonė nėra gavusi Krovinių terminalo ieškinio.

REKLAMA
REKLAMA

Dienraštis „Lietuvos žinios“ antradienį pranešė, kad „Achemos grupei“ priklausanti naftos krovos bendrovė Krovinių terminalas praėjusią savaitę kreipėsi į teismą dėl „Klaipėdos naftos“ ir „Orlen Lietuvos“ susitarimo, kuris pažeidžia Konkurencijos įstatymą ir riboja galimybes sąžiningai konkuruoti Klaipėdos uosto šviesių naftos produktų krovos rinkoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Krovinių terminalas taip pat prašo priteisti iš „Klaipėdos naftos“ beveik 6 mln. eurų jai neteisėtais veiksmais padarytą žalą, o 2011 metais sudarytą sutartį tarp „Klaipėdos naftos“ ir „Orlen Lietuvos“ pripažinti niekine ir negaliojančia nuo jos sudarymo dienos. Už konkurenciją Klaipėdos uoste ribojančius veiksmus ir padarytą žalą taip pat prašoma nubausti buvusį „Klaipėdos naftos“ vadovą Roką Masiulį, kuris organizavo ir pasirašė tokią sutartį.

REKLAMA

„Lietuvos žinių“ duomenimis, prieš kelerius metus „Klaipėdos nafta“ su „Orlen Lietuva“ sudarė draudžiamą sutartį, pagal kurią visus šios Lenkijos kapitalo bendrovės per Klaipėdos uostą kraunamus ir transportuojamus šviesius naftos produktus turi teisę krauti tik „Klaipėdos nafta“. Iki sutarties įsigaliojimo „Klaipėdos nafta“ krovė apie 70 proc. „Orlen Lietuvos“ šviesių naftos produktų, taip pat dyzelino ir benzino, o 30 proc. jų buvo kraunama per Krovinių terminalą.

REKLAMA

Nors dienraštis skelbia, kad Klaipėdos apygardos teismas lapkričio 23 dieną priėmęs bylą nagrinėti nusprendė apie ją pranešti ir Europos Komisijai, ir Konkurencijos tarybai, tačiau teismo atstovas Kęstutis Butvydas BNS informavo, kad teismas ginčo tarp Krovinių terminalo ir „Klaipėdos naftos“ nenagrinėja. Konkurencijos tarybos atstovė Ieva Račickaitė BNS teigė, kad taryba kreipimosi iš teismo nėra gavusi, o tyrimo dėl galimai draudžiamo susitarimo tarp „Klaipėdos naftos“ ir „Orlen Lietuvos“ anksčiau nėra atlikusi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Klaipėdos nafta“ BNS nurodė, kad kol kas nėra gavusi ir susipažinusi su ieškiniu, tačiau neatmetė galimybės pati imtis teisinių veiksmų.

„Dėl nepagrįstų ir tikrovės neatitinkančių teiginių publikavimo „Klaipėdos naftos“ atžvilgiu koncernui „Achemos grupė“ priklausančiame leidinyje „Lietuvos žinios“, bendrovė planuoja imtis visų teisinių priemonių ir kreiptis į atitinkamas institucijas įstatymų nustatyta tvarka“, - teigiama „Klaipėdos naftos“ komentare.

REKLAMA

R.Masiulis: „Klaipėdos naftos“ ir „Orlen Lietuvos“ susitarimas - teisėtas

Naftos krovos bendrovės „Klaipėdos nafta“ ir Lenkijos naftos koncerno „Orlen“ valdomos bendrovės „Orlen Lietuva“ 2011 metais pasirašytas susitarimas dėl šviesiųjų naftos produktų krovos yra teisėtas, sako buvęs „Klaipėdos naftos“ vadovas, energetikos ministras Rokas Masiulis

REKLAMA

„Minėtas susitarimas dėl naftos produktų krovos buvo pasirašytas abiem įmonėms „Klaipėdos naftai“ ir „Orlen Lietuvai“ naudingomis sąlygomis, nepažeidžiant teisės aktų ir įvertinus abiejų šalių poreikius. Visi puikiai žinome, jog „Orlen Lietuva“ išnaudoja visas galimybes siekdama palankesnių tarifų. Todėl jeigu ši sutartis nors kiek būtų ribojusi konkurenciją, „Orlen Lietuva“ jos net nebūtų pasirašiusi“, - BNS sakė R.Masiulis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, „Klaipėdos nafta“, kaip ir kitos krovos kompanijos, konkuruoja dėl naftos produktų krovos ne tik Klaipėdos uoste, bet ir visoje Baltijos rinkoje.

„Žinoma, kiekviena įmonė turi teisę skųstis teismui. Tačiau pastarųjų metų pavyzdžiai rodo, kad koncerno „Achemos grupės“ veiksmai tampa vis agresyvesni ir radikalesni“, - BNS sakė R.Masiulis.

Valstybei priklauso 72,32 proc. „Klaipėdos nafta“ akcijų, jos kotiruojamos „Nasdaq“ Vilniaus biržos Oficialiajame prekybos sąraše.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų