Įmonės pasirašė ketinimų protokolus dėl bendros galimybių studijos, pirmadienį pranešė bendrovės.
Pasak pranešimo, per metus bus išanalizuotos galimybės sumažinti į atmosferą išmetamas CO2 emisijas renkant ir skystinant jį bei transportuojant j laivais į nuolatinio saugojimo vietą Europoje ir šio sprendinio pritaikymas įmonėms, kurių veikloje išmetamas didelis šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekis.
Bus vertinamas šių sprendinių ekonominis atsiperkamumas, o sutarus gali būti įgyvendinamas ir bandomasis projektas.
„Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis sako, jog anglies dvideginio sugaudymas ir saugojimas specialiai tam įrengtose vietose yra vienas realiausių alternatyvių dekarbonizacijos sprendimų.
„Įmonė yra sukaupusi kompetencijų transportuoti ir saugoti atskiras energijos rūšis. Matome, kad galėtume tapti ir suskystinto CO2 eksportuotoja bei visos vertės grandinės dalimi“, – pranešime sakė D. Šilenskis.
„Akmenės cemento“ generalinis direktorius Artūras Zaremba teigia, jog CO2 išmetimų mažinimas pakeičiant iškastinį kurą alternatyviu yra tik viena priemonių mažinti jų kiekį – cemento pramonėje šių dujų išmetimai susidaro ne tik deginant iškastinį kurą, bet ir kalkakmenio, kuri yra pagrindinė cemento žaliava, skilimo metu.
„Orlen Lietuvos“ generalinis direktorius Michalas Rudnickis sako, jog partnerystė padės įgyventi „Orlen 2030“ strategijoje numatytą tikslą iki šio dešimtmečio pabaigos sumažinti išmetamo CO2 kiekį 20 proc., o iki 2050 metų pasiekti nulines emisijas.
„Klaipėdos nafta“, „Larvik shipping“ ir „Mitsui O.S.K. Lines“ pernai pradėjo rengti analizę dėl CO2 projekto, kuris galėtų būti įgyvendintas pasitelkus įmonės infrastruktūrą Klaipėdoje. Nauja studija papildys šį projektą.
„Orlen Lietuvos“ CO2 išmetimai pernai siekė 1,5 mln. tonų, „Akmenės cemento“ – 997 tūkst. tonų. Abi bendrovės patenka tarp daugiausiai CO2 išmetančių įmonių Lietuvoje.