Klaipėdos simbolis, barkentina „Meridianas“ įprastoje savo vietoje miesto centre skaičiuoja paskutines minutes. Netrukus laivas Danės upe pajudės į doką. Čia dvi savaites specialistai jį remontuos – laivui, kaip ir automobiliui reikia įveikti techninę apžiūrą. Tiesa laivams šią procedūrą atlikti tenka tik kas penkerius metus.
„Turi būti kas penki metai dokuojamas. Nuvaloma apačia, peržiūrimas, naujai dažomas, matuojamas storis metalo, tvirtinimai visi, žiūrimi korozijos reikalai ir žiūrima elektros korozija“, – sako „Meridiano“ savininkas Aloyzas Kuzmarskis.
„Meridiano“ kelionė prasideda. Jam padeda du vilkikai. Reginį stebintys klaipėdiečiai su šypsenomis ir jauduliu stebi septyniasdešimtmetės barkentinos judesius:
„Remontavo jį. Bet blogas medžiagas sudėjo. Gi čia medinis laivas yra. Išpuvo mediana ir vėl varo į doką remontuoto. Ko čia nesišypsot? Čia juoką sukelia.“
„Tikiuosi, kad ilgai neužtruks ir grįš jis dar pagražėjęs, dar labiau kvies svečius užeiti, aplankyti, pasidžiaugti.“
„Aš dirbau, aš viską žinau. Kas atostogauja, kas savo noru. Juk čia porą savaičių kaip porą dienų bus. Nespėsi gerai pailsėti ir vėl į darbą.“
Visų pirma „Meridianas“ turi įveikti seną pakeliamą Biržos tiltą. Specialistai baiminasi, jog šis nepakils. Tiltas vis tik pakyla, tačiau ne tiek, kiek turėtų.
„O jo būklė, žinot, tokia pusiau avarinė iš esmės. Jis pas mus toks nenuspėjamas – šiandien gerai, o rytoj gali būti ne kas“, – pasakoja Danės upės administratorius Deivis Bilkštis.
Atsargiai, pro truputį, laivas šią kliūtį įveikia. Antra kelio atkarpa Pilies tilto link. Jį taip pat būtina pakelti.
Tiltu eina vieną pagrindinių Klaipėdos gatvių, tad prieš tiltui pakylant gatvę užtveria užkardos ir bemat susidaro automobilių spūstis. Štai koks vaizdas atsiverią prieš vairuotojų akis.
Nors barkentina įveikia ir šią kliūtį, prieš šešerius metus kapitaliai suremontuotas tiltas taip ir lieka pakilęs dar valandą. Užstrigo mechanizmai. O „Meridianas“ jau Kuršių mariose. Tai paskutinis kelionės etapas. Remonto vieta doke jau čia pat. Darbininkams ir vilkikams lieka tik barkentiną atbulomis prišvartuoti.
Pasak laivo kapitono, „Meridiano“ kelionė į doką pavyko. Tiko ir oras, ir vėjo kryptis. Tiesa, labiausiai įgula nerimavo įveikdama Biržos tiltą – baiminosi, jog stiebai užklius. O kapitoną labiausiai suerzino kai kurių Danėje išrikiuotų laivų savininkai.
„Upėj, kaip matėt, yra pristatyta laivų. Kurie vieni jau numerėliai, o kiti nežinau kodėl. Na, prašė savininkas, kad juos truputį patraukt, bet visiems, matyt, labiau patiko „Meridiano“ slalomas tas. Kai baidarių slalome praplaukėm pro juos, o iš tikrųjų tai įrodo kultūrą žemą ir tik tai tiek. Nesupranta žmonės, kad nėra taip lengva tokį laivą prastumt“, – kalbėjo kapitonas Valdemaras Vizbaras.
Dabar darbininkai „Meridianą“ doke remontuos. Kiek laivo savininkai tai atsies, dar neaišku. Na, o klaipėdiečiai ir miesto svečiai turės įprasti matyti štai tokią tuščią krantinę be uostamiesčio simbolio.