„Tikiu, kad absoliuti dauguma vairuotojų dirba sąžiningai ir suvokia atsakomybę už save, keleivius ir visus eismo dalyvius. Tačiau keli pastarieji atvejai rodo, kad neišvengiamai gali tekti imtis sankcijų prieš kai kurias vežėjų įmones.
Akivaizdu, kad blaivumo patikros prieš autobuso vairuotojui išvykstant į darbą, nepakanka, todėl siūlome įvesti vairuotojų, nepriklausomai, kurio vežėjo pavaldume jie yra, patikras bet kuriuo metu jų darbo eigoje, išnaudojant ne tik Kelių policijos, bet ir Klaipėdos savivaldybės pavaldume esančių institucijų galimybes. Tai visų mūsų labui. Turi būti absoliutus nulis tolerancijos tokiems atvejams ir šimtaprocentinis dėmesys šios problemos sprendimui“, – sako Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Problemiškiausios šiuo atžvilgiu įmonės UAB „Pajūrio autobusai“ vadovas Leonas Šiaulys jau įpareigotas įmonės vairuotojų blaivumą tikrinti ne tik darbo pradžioje, tačiau ir pamainos viduryje: praktika parodė, kad būna atvejų, kai vairuotojas piktnaudžiauti alkoholiu pradeda jau trasoje. Vežėjas taip pat įsipareigojo darbo tvarka vairuotojo darbo vietoje įrengti alkoblokus, neleidžiančius neblaiviam vairuotojui užvesti autobuso variklio.
VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ (toliau – KKT) l.e.d.p. Andrius Samuilovas informavo šį vežėją, jog susidariusi situacija, kai net kelis kartus užfiksuojami neblaivūs autobusų vairuotojai, vertintina, kaip sutartinių santykių pažeidimas, todėl dėl netinkamo sutarties vykdymo bus pasinaudota sutarties įvykdymo užtikrinimo garantija. Gautos lėšos bus panaudotos alkoholio matuokliams įsigyti ir papildomai visų vežėjų kontrolei užtikrinti. A. Samuilovas vežėjo taip pat pareikalavo suteikti KKT kontrolieriams teisę tikrinti vairuotojų blaivumą.
Tuo pat metu Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Andrius Dobranskis įpareigojo KKT neapsiriboti vieno konkretaus vežėjo vairuotojų blaivumo tikrinimu ir artimiausiu laiku pasiekti – atitinkamai papildant paslaugų teikimo sutartis, – jog visi vieningoje Klaipėdos miesto ir regiono viešojo transporto sistemoje dirbantys vežėjai sutiktų, kad jų vairuotojai darbo eigoje būtų tikrinami KKT specialistų. Andrius Dobranskis pažymėjo, jog dabartinė vairuotojų girtumo problema neturi precedentų.
Ankstesniais metais tokie atvejai būdavo itin reti. Todėl visi viešojo transporto sistemos dalyviai turi suprasti, kad šioje nepaprastoje situacijoje turi būti taikomos ir nepaprastos priemonės. Tuo pačiu, pasidžiaugė administracijos direktoriaus pavaduotojas, dalis neblaivių vairuotojų išaiškinta ir nušalinta nuo darbo pagal keleivių pranešimus policijai. Tai parodo išaugusį visuomenės reiklumo ir pilietiškumo lygį.