Jei praėjusiais metais nugalėtojai per 6 valandas be sustojimo įsikrauti nuvažiavo 569 kilometrus, tai šiemet su „Hyundai Ioniq 6“ automobiliu važiavęs „Fakto Auto eRacing Team“ ekipažas sugebėjo pagerinti šį rezultatą net ir sustojęs pasipildyti elektros energijos.
Kaip vyksta elektromobilių varžybose?
Jau devintą kartą vykusiose elektromobilių varžybose prie starto Vilniaus Gedimino prospekte stojo 3 dešimtys ekipažų. Finišą jie pasiekė po 6 valandų važiavimo Klaipėdoje. Lenktynių tikslas – per nurodytą laiką įveikti kuo daugiau kilometrų. Dalyviai savarankiškai rinkosi maršrutą, tačiau bet kur važiuoti negalėjo. Buvo numatyti du tarpiniai finišai kas dvi valandas. Pirmasis – „Krekenavos Agrofirmoje“ šalia Kėdainių, antrasis – Tauragės piliavietėje. Lenktynės vyko viešo naudojimo keliais pagal kelių eismo taisykles, kurių laikymąsi organizatoriai akylai stebėjo „Fleet Complete“ sistemos pagalba, o prasižengusiuosius skaudžiai baudė atimdami nuvažiuotus kilometrus nuo galutinio rezultato. Įkrovimo laikas nebuvo išskaičiuojamas iš bendro laiko, varžybos vyko realiomis sąlygomis, buvo galima naudotis tik viešai prieinama infrastruktūra.
Dar vienas pagerintas rekordas
Šiemet „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ eilinį kartą parodė elektromobilių technologijos pažangą. Jose geriausiai pasirodė rinkos naujokas „Hyundai Ioniq 6“, tik šią savaitę atvykęs į Lietuvą. Egidijaus Babelio ir Dominyko Leonovo atstovaujamas „Fakto Auto eRacing Team“ ekipažas per 6 valandas įveikė 571,1 km, ir pagerino praėjusių metų rekordą. Ir tą padarė netgi sudėtingesnėmis sąlygomis. Pernai EQS iš „Mercedes-EQ“ nuvažiavo 569 kilometrus nesustojęs įsikrauti, o „Hyundai“ nuvažiavo daugiau su sustojimu.
„Šiose varžybose itin daug lemia automobilio galimybės ir šiek tiek sėkmė. Tai sėkmė mums nusišypsojo, kad vieni pirmųjų pasiekėme greičiausias įkrovimo stoteles kelyje ir galėjome išnaudoti visą automobilio potencialą. Vairavome atsipalaidavę. Tą leido padaryti stebinantis automobilio efektyvumas ir įkrovimo greitis. Visur važiavome maksimaliu leidžiamu greičiu, stengėmės važiuoti magistralėmis, kur greitis didesnis, o įkrovimui pakako 15 minučių. Labai pradžiugino įkrovimo stotelės ekrane matomi 200-240 kW įkrovimo galią rodantys skaičiai“, – įspūdžiais pasidalijo Egidijus Babelis.
Gamta nebuvo draugiška
„Hyundai Ioniq 6“ elektromobiliu važiavęs ekipažas pagerino rekordą net ir sudėtingesnėmis gamtinėmis sąlygomis. Vėjo pasipriešinimas elektromobilių nuvažiuojamam atstumui turi didelę įtaką. Praėjusių metų nugalėtojai, „Įelektrintos Žvaigždės“ su EQS iš „Mercedes EQ“ šiemet nuvažiavo 529 kilometrus. Dainius Leonavičius ir Dainius Jakas toliausiai nuvažiuojančių automobilių EUROPE klasėje liko antri.
„Šiemet buvo daug blogesnės gamtinės sąlygos. Praktiškai visą kelią pūtė stiprus priešpriešinis vėjas, pradžioje net išsigandau pamatęs, kad vidutinė energijos sąnaudos 4 kWh didesnės nei praėjusiais metais“, – sakė tokiu pačiu automobiliu važiavęs Dainius Leonavičius.
Trečioje vietoje EUROPE klasėje liko „Ignitis Performance“ komanda nu BMW iX modeliu, nuvažiavusi beveik 458 km.
„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių lenktynių dalyviai buvo suskirstyti į 4 klases pagal gamintojų deklaruojamą galimą nuvažiuoti nuotolį viena įkrova. NIDA – tai automobiliai, įveikiantys iki 375 km, WARSAW – nuo 358 iki 474 km, TALLINN – nuo 475 iki 600 km ir EUROPE – kurie gamintojų duomenimis gali įveikti didesnį nei 600 km nuotolį.
Gerai galima pasirodyti ir su baudomis
Daugelį nustebino TALLINN grupės nugalėtojai, „Kia Vilnius 2“ komanda su „Kia EV6“, parodę antrą geriausią rezultatą absoliučioje įskaitoje. Jie nuvažiavo 556,5 km. Tiesa, iš tiesų „Kia“ borto kompiuteris rodė daugiau nei 590 nuvažiuotų kilometrų, tačiau ekipažas daug vėlavo į tarpinius finišus ir gavo baudų. Nepaisant to, „Kia Vilnius 2“ komandos vaikinai gerai apskaičiavo už pavėluotas minutes dalijamas baudas ir tai išnaudojo savo naudai. Rezultatas kalba pats už save. Antroji vieta TALLINN klasėje, „Ignitis ON Racing“ su „Audi Q8 e-Tron“ nuvažiavo 481 km. Trečioje vietoje – „Saulesjegaine.lt“ su „VW ID.4 Pro Performance“, nuvažiavusi 463 km.
Itin artima kova vyko WARSAW įskaitoje. Čia nugalėjo „Susisiekimo ministerija „e Vilkai“ su „Volkswagen ID.3“ nuvažiavę beveik 480 km. „Linksun“ komanda su „Audi e-Tron“ nuo jos atsiliko mažiau nei 5 km. Pastarieji pateko į „Susisiekimo ministerijos“ sumuštinį, nes trečioje vietoje – antroji jų komanda su „Cupra Born“.
Mažiausiai nuvažiuojančių automobilių NIDA įskaitos nugalėtojai parodė, kad net ir mažesnes baterijas turintys modeliai gali važiuoti toli. Laimėtojai „Dūzgia Vilnius“ su „Volkswagen ID.3“ nuvažiavo 461 km. Antrą geriausią rezultatą čia parodė aerodinamiškumu tikrai nepasižymintis „Volkswagen ID.Buzz“ autobusiukas. „Moller Auto Volkswagen“ komanda su juo nuvažiavo 445 km. Už jų – dar vienas „ID.Buzz“, priklausęs „ALD Automotive/ Lease Plan“ komandai. Jie įveikė 438,7 km.
Kas važiavo efektyviausiai, o kas neatvažiavo visai?
Atskirą prizą efektyviausiai važiavusiai komandai skyrė susisiekimo ministerija. Ją iškovojo „Chill Drive“ komanda su „Tesla Model 3“. Jų vidutinis energijos suvartojimas siekė vos 12,9 kWh 100-ui kilometrų kelio. Nuvažiuotas atstumas – 389 km.
Aplinkos projektų valdymo agentūra buvo skyrusi prizą daugiausiai elektros vartojančiam ekipažui, tačiau bendru sutarimu jis galiausiai atiteko „Vairidai“, kuriai pritrūko daugiausiai energijos. Komandos vairuojamas „Jaguar I-Pace“ išsekus baterijai sustojo likus maždaug 30-imčiai kilometrų iki Klaipėdos ir finišo nepasiekė. Gerokai pavėlavęs, į uostamiestį jis atkeliavo ant tralo.
„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ lenktynės šiemet parodė, kad elektra tinka jau ne tik lengviesiems automobiliams. Visą distanciją iš Vilniaus į Klaipėdą užsukant į „Krekenavos Agrofirmą“ ir Tauragės piliavietę įveikė tik elektros energija iš baterijų varomi „Volvo FH“ sunkvežimis ir „Energica EVA Ribelle“ motociklas. Sunkvežimis maršrutą pravažiavo be sustojimo įsikrauti.