Atliekų vežėjai pasistengė, kad nuo balandžio 1-osios uostamiestyje nebūtų įvesta visuotinė rinkliava už šiukšlių išvežimą, teigia dienraštis „Vakarų ekpresas“.
Nepaisant to, naująjį sąvartyną Dumpiuose eksploatuojančios bendrovės Klaipėdos regiono atliekų tvarkymo centro (KRATC) atstovų teigimu, klaipėdiečiams už atliekų išvežimą netrukus teks mokėti daugiau.
„Vakarų ekspresas“ jau rašė, kad vietinę rinkliavą vietoje dabar daugiabučių namų administratorių renkamų mokesčių buvo numatyta įvesti nuo balandžio. Daugiabučių gyventojams buvo nustatytas 2,52 Lt už 1 kv. metrą būsto ploto metinis rinkliavos dydis, o vienam individualiam gyvenamajam namui - 240 litų dydžio metinė rinkliava.
Naujajai sistemai besipriešinantys kai kurie atliekų vežėjai visų pirma pateikė ieškinį teismui. Pastarajam laikinai sustabdžius konkursines procedūras, KRATC, vadovaudamasis Viešųjų pirkimų įstatymu, paskelbė derybas su dabar rinkoje veikiančiais vežėjais - bendrovėmis „Specialus autotransportas“ ir „Švaros diena“.
„Viena iš šių bendrovių nepateikė jokio pasiūlymo, tad derybos baigėsi nesėkme. Tenka konstatuoti, kad dabartiniai teisiniai aktai sudaro visas sąlygas vežėjams išlaikyti savo status quo ir žlugdyti visas naujas iniciatyvas atliekų tvarkymo srityje“, - sakė Š. Reikalas.
Anot jo, nepaisant šių peripetijų, nuo balandžio pradės veikti naujasis sąvartynas. Pagal dabartinius kontraktus su namų valdų bendrovėmis arba bendrijomis atliekas toliau rinksiantys vežėjai turės KRATC mokėti už kiekvieną į sąvartyną pristatytą šiukšlių toną.
„Sąvartyno eksploatacija nėra pigi, o tai reiškia, kad atliekų vežėjai turės branginti savo paslaugas“, - sakė Š. Reikalas.
Pasak Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Aplinkos kokybės skyriaus vedėjos Daivos Berankienės, artimiausiam miesto Tarybos posėdžiui bus rengiamas sprendimo projektas, numatantis, jog vietinės rinkliavos įvedimas atidedamas iki tol, kol bus parinkti vežėjai kiekvienai iš trijų zonų, į kurias yra suskirstytas miestas.
„Konkretaus termino nesiūlysime, tačiau politikai gali nuspręsti kitaip“, - sakė D. Berankienė.
Anot Š. Reikalo, dabar reikės laukti arba vežėjų inicijuotų teismų baigties, arba bandyti iš naujo derėtis su jais.
Martynas Vainorius