Klaipėdos valstybinio jūrų uosto tarybos posėdyje kalbėta apie tai, kad jeigu iki šių metų gruodžio 31 dienos nebus parengti trijų planuojamų rekonstruoti Klaipėdos miesto sankryžų techniniai projektai, gali būti prarasti apie 8 milijonai litų iš Europos Sąjungos fondų.
Klaipėdoje prie antrosios perkėlos ketinama statyti keleivių ir krovinių terminalą. Tam, kad būtų sureguliuoti transporto srautai, kartu bus rekonstruojamos trys sankryžos. Problemų dėl Minijos gatvės ir Baltijos pr. (pirmas etapas vieno lygio sankryža, antras - tunelis) Taikos ir Baltijos prospektų (žiedas išliks, bus požeminis pravažiavimas) sankryžų nekyla, reikalai pasistūmės jau rugpjūtį ir rugsėjį.
Daugiausia problemų kyla dėl Šilutės plento ir Baltijos pr. sankryžos, nes Klaipėdos miesto savivaldybės reikalavimu rengiamas detalusis planas. Todėl ši sankryža, pagal logiką turinti būti rekonstruojama pirma, bus paskutinė. Planuota, kad išilgai Šilutės plento bus viadukas. Tokiam siūlymui pritarė ir miesto vyriausiasis architektas. Tačiau balandžio 22 d. Saugos eismo komisijoje jau užsiminta apie tunelį. Žodžiu, iškyla nesutarimų, tad baiminamasi, kad projektuotojai gali nespėti baigti rengi detaliojo plano.
Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas Uosto tarybos posėdyje pabrėžė, kad vis dėlto yra labai svarbu, ką matys žmonės atvažiuodami į Klaipėdą. Pagal dabartinį projektą – monolito gabalą, o
ne miesto perspektyvą. Jo manymu, reikia dviejų lygių sankryžos. Šiuo klausimu Uosto taryboje ginčytasi daugiausia.
UAB „Klaipėdos keleivių ir krovinių terminalas“ direktorius Benediktas Petrauskas priminė, kad šios 3 sankryžos pradėtos projektuoti 2007 metų spalį. Taigi jos projektuojamos jau beveik trejus metus ir vis nebaigiamos. Vis dėlto uosto taryboje nutarta, kol kas nesiaiškinti, kas kaltas, kad taip užtrukošie darbai, tiesiog nurodyti, kad iki šių metų gruodžio 31 d. privalo būti parengtivisų trijų sankryžų techniniai projektai. Pasak Uosto direkcijos generaliniodirektoriaus Eugenijaus Gentvilo, priešingu atveju bus prarastos ES lėšos - apie 8 mln. Lt.
Vidmantas MAŽIOKAS