• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Po skandalingo gaisro Alytuje – Lietuvoje kyla dar viena problema. Klaipėdoje žmonės neberanda, kur dėti nebenaudojamas automobilių padangas. Tokių atliekų surinkimo aikštelės perpildytos, esą remontuojama padangų utilizavimo gamykla. Bijodami gaisro kaip Alytuje, joje padangų darbuotojai nesandėliuoja. Bijodami tikrinimų padangų atsisako ir kiti atliekų tvarkytojai.

Po skandalingo gaisro Alytuje – Lietuvoje kyla dar viena problema. Klaipėdoje žmonės neberanda, kur dėti nebenaudojamas automobilių padangas. Tokių atliekų surinkimo aikštelės perpildytos, esą remontuojama padangų utilizavimo gamykla. Bijodami gaisro kaip Alytuje, joje padangų darbuotojai nesandėliuoja. Bijodami tikrinimų padangų atsisako ir kiti atliekų tvarkytojai.

REKLAMA

„Reikia tvarkos su tomis padangomis. Kalną gal kokį iš jų sukrauti, kad ten visi mestų“, – mano klaipėdietis Vladimiras.

Klaipėdietis Vladimiras piktinasi, nes negali priduoti atvežto nusidėvėjusio mašinos padangų komplekto. Uostamiestyje veikia trys stambiagabaričių atliekų aikštelės, į kurias vienas žmogus gali nemokamai atiduoti penkias padangas per metus. Tačiau iš Vladimiro jų neima, aiškina, kad nebėra vietos. Vyras įsikarščiuoja:

„O kur dėti? Garaže negalima padangų laikyti, čia, va, atvažiavau, irgi negalima. Tai kur?“

Paaiškėja, kad aikštelė padangomis perpildyta. Ir ne tik ši viena Klaipėdoje, o kone šimtas Lietuvoje veikiančių regioninių atliekų tvarkymo centrų aikštelių.

REKLAMA
REKLAMA

„Šitiek, kad būtų prikaupta vienu metu, kad judesio nebūtų jau 4 savaitės, yra pirmą kartą nuo aikštelių eksploatacijos pradžios 2013 metais“, – sako KRATC atstovė Ramunė Šličienė.

REKLAMA

Pasirodo, atliekų tvarkytojai padangų iš aikštelių nebeveža jau beveik mėnesį. Taip jau vien pajūryje susikaupė per 100 tonų padangų, kurias reikia utilizuoti:

„Įtariam, kad tai susiję su įvykiais Alytuje, turbūt su efektyvesne ir griežtesne kontrole tų tvarkytojų, kad 4 savaites vis pažadai, pažadai ir šiai dienai mes jau tokioje kritinėje situacijoje, kad atliekų esam sukaupę ties leidžiamomis ribomis, net jas viršijamame.“

REKLAMA
REKLAMA

Atliekų tvarkytojai sako, esą padangų nepriima jas utilizuoti turinti bendrovė „Akmenės cementas“. Pastarieji teisinasi, neva nuo lapkričio 4 iki 18 dienos gamykloje vyksta remontas, todėl padangų ir nedegina.

„Mes turime nustatytą leidimą tam tikram kiekiui padangų sandėliuoti ir jo griežtai laikomės, neviršijam, nes nenorim, kad atsitiktų Alytaus variantas. Kada nedirbam – į sandėlį nekaupiam“, – pasakoja įmonės pardavimų direktorius Richardas Sudaris.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Remiantis teisės aktais, padangas nemokamai turi priimti automobilių servisai, kuriose vairuotojai jas keičia. Štai šiose dirbtuvėse per dieną pakeičiamos dvidešimties-trisdešimties automobilių padangos. Tačiau įmonės vadovas sako, kad ir iš jų padangas utilizacijai surenkančios bendrovės procesą vilkina. Ir jau ne pirmi metai.

„Kaip jau ir paskutiniu metu pastebim, jau kokius 2 metus, visą laiką mes pateikiam užsakymą, kad jas išvežtų ir visą laiką vilkinama ir labai reikia prašyti“, – kalbėjo autoserviso direktorius Vaclovas Gumuliauskis.

REKLAMA

Tačiau, ne visi autoservisai dirba taip atsakingai kaip šis. O ir vairuotojai neradę būdų kaip nebenaudingomis padangomis atsikratyti priima štai tokį, lengviausią sprendimą – tiesiog numeta jas miškuose ar pakelėse.

Tiesa, už kiekvieną neleistinoje vietoje išmestą padangą gali tekti sumokėti baudą nuo 30 iki 90 eurų, o už aplinkai padarytą žalą dar papildomai atlyginti 44 eurus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų