Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Nepaisant fakto, kad šis automobilis turėjo būti su "VW" logotipu, "924" buvo gana solidus pinigų uždirbėjas ir leido "Porsche" koncernui išlikti gyvam.
Jau 1970 metais, buvo akivaizdu, kad "914" modelis net neketina ir nerodo jokių kilimų ženklų. Pasirinktas automobilis pakeisti "914" buvo dar labiau ginčytinas, bet tuo pačiu ir sėkmingesnis. Orginaliai jis buvo sukurtas "Volkswagen" kompanijos, bet viešuma jis išvydo su "Porsche" ženkliuku. Kai kurie jo nekentė, tačiau be šio automobilio "Porsche" galėjo išnykti septyniasdešimtųjų pabaigoje.
"Porsche" buvo gana kruopščiai kontroliuojama "Volkswagen" koncerno 1968 metais, kai jie pasirodė su "914". Tam įtakos turėjo permainos "VW" valdžioje. Naujasis "Volkswagen" bosas Kurtas Lotzas persistengė su "914" darbais, kas pavertė modelį kur kas mažiau patraukliu produktu. "Volkswagen" iš karto pamatė pelno nuosmukį ir K.Lotzas buvo pakeistas, iš jo pareigas perėmė Rudolfas Leidingas 1970 metais. Šis žmogus buvo sportinių automobilių entuziastas. Jo troškimas įvesti daugiau sportiškumo į prekinį ženklą, privedė prie to, kad buvo atnaujintas bendradarbiavimas su "Porsche".
"Porsche" perėmė dalį "VW" dizaino darbų, tai suteikė puikius rezultatus "Sciricco" ir "Passat modeliams. Bet "Scirocco" nebuvo tas automobilis, apie kurį "Volkswagen" galvojo nuo pat pradžių. "VW" planuose iš pradžių atsirado "924" modelis. Kiek vėliau automobilių gamintojas pasuko link "Golf" pagrindu daromo "Scirocco" modeliu. Nusprendę, kad tai daug patrauklesnis ir pigesnis rinkai automobilis. "924" buvo apleistas ir jo kūrimui skirti didžiuliai pinigai buvo iššvaistyti nežinion iki 1974 metų, kuomet pasitraukė R.Leidingas. "Porsche" pasinaudojo šia galimybe, bandė sukurti pamainą "914" modeliui pritaikant sukurtą dizainą, kuriam buvo išleista nemenka suma pinigų.
Vis dar reikėjo įdėti gana daug darbo, tačiau "924" vaizdas pasirodė 1975 metais, o rinkai pristatytas 1976 metais. "924" buvo pirmasis "Porsche" modelis pasirodęs pas automobilių prekeivius, kaip pirmasis "Porsche" su priekyje sumontuotu, skysčiu aušinamu varikliu ir pirmasis kuris turėjo pilnai automatinę pavarų dėžę. Kai kurie nenorėtų su tuo sutikti. Pirmiausia, "928" modelis pasižymėjo tais pačiais faktais, net buvo pradėtas gaminti ankščiau už "924", nors pas prekeivius atsirado metais veliau. Antra, skirtingai nuo "914", kuris buvo projektuojamas kaip "VW" ir "Porsche" bendras automobilis, "924" buvo skirtas vien "VW" prekės ženklui, tačiau nuomonės pakeitimas įvyko visiškai paskutinę minutę.
Tuo metu buvo diskutuotina, ar šis automobilis iš tikrųjų gali vadintis "Porsche". Naudojamas variklis buvo suprojektuotas "Volkswagen", o pagamintas "Audi". Sklando populiarus mitas, kad būtent šis motoras buvo specialiai projektuojamas "Volkswagen LT" autobusiukui, o vėliau paskirtas kitiems prekės ženklams. Tačiau iš tikrųjų jis pasirodė pirmiausia "Audi 100" automobilyje. Vis tiek faktas, kad motoras naudojamas autobusiuke, negerino "924" įvaizdžio. Šis keturių cilindrų, dviejų litrų variklis turėjo vos 95 arklio galias, tačiau galia buvo padidinta iki 110 arklio galių 1977 metais. Ko gero didžiausi pakeitimai "924" istorijoje įvyko 1978 metais, kuomet buvo pristatytas "924 Turbo" modelis.
Būtent šis "924" buvo kur kas panašesnis į "Porsche". Jo variklis išspausdavo 170 arklio galias, o 1979 metais variklyje jau slėpėsi 177 arkliai. Kompanija nustebino tai, kad su lengvesnio svorio "924 Turbo" techniniai duomenys buvo panašūs į kur kas brangesnio "911" modelio, kuriame buvo 180 arklio galios. Ši "Turbo" versija persikėlė "924 Carrera GT" ir "924 Carrera GTS" modelius. Homologuotos šių modelių versijos turėjo atitinkamai 210 ir 245 arklio galias. Visiškai paruošta lenktynėms "924 Carrera GTR" išspaudė 375 arklio galias. 1980 metais, šis automobilis iškovojo šeštą vietą legendinėse "Le Mans" 24 valandų lenktynėse.
"924" modelis buvo prijungtas prie "944" linijos 1982 metais. Tai buvo automobilis suprojektuotas ant "924" platformos, bet skirtas pakeisti jį patį. Nepaisant to, "924" pardavimai vis tiek buvo dideli. "944" buvo statomas tiesiog į "924" vietą, kol galiausiai "924" buvo visiškai nužudytas, 1988 metais. Iš viso buvo parduoda per 150 000 vienetų "924" modelių. Tai tinkamas automobilis pasirodęs tinkamu laiku.
Nepaisant fakto, kad šis automobilis turėjo būti su "VW" logotipu, "924" buvo gana solidus pinigų uždirbėjas ir leido "Porsche" koncernui išlikti gyvam.
Jau 1970 metais, buvo akivaizdu, kad "914" modelis net neketina ir nerodo jokių kilimų ženklų. Pasirinktas automobilis pakeisti "914" buvo dar labiau ginčytinas, bet tuo pačiu ir sėkmingesnis. Orginaliai jis buvo sukurtas "Volkswagen" kompanijos, bet viešuma jis išvydo su "Porsche" ženkliuku. Kai kurie jo nekentė, tačiau be šio automobilio "Porsche" galėjo išnykti septyniasdešimtųjų pabaigoje.
"Porsche" buvo gana kruopščiai kontroliuojama "Volkswagen" koncerno 1968 metais, kai jie pasirodė su "914". Tam įtakos turėjo permainos "VW" valdžioje. Naujasis "Volkswagen" bosas Kurtas Lotzas persistengė su "914" darbais, kas pavertė modelį kur kas mažiau patraukliu produktu. "Volkswagen" iš karto pamatė pelno nuosmukį ir K.Lotzas buvo pakeistas, iš jo pareigas perėmė Rudolfas Leidingas 1970 metais. Šis žmogus buvo sportinių automobilių entuziastas. Jo troškimas įvesti daugiau sportiškumo į prekinį ženklą, privedė prie to, kad buvo atnaujintas bendradarbiavimas su "Porsche".
"Porsche" perėmė dalį "VW" dizaino darbų, tai suteikė puikius rezultatus "Sciricco" ir "Passat modeliams. Bet "Scirocco" nebuvo tas automobilis, apie kurį "Volkswagen" galvojo nuo pat pradžių. "VW" planuose iš pradžių atsirado "924" modelis. Kiek vėliau automobilių gamintojas pasuko link "Golf" pagrindu daromo "Scirocco" modeliu. Nusprendę, kad tai daug patrauklesnis ir pigesnis rinkai automobilis. "924" buvo apleistas ir jo kūrimui skirti didžiuliai pinigai buvo iššvaistyti nežinion iki 1974 metų, kuomet pasitraukė R.Leidingas. "Porsche" pasinaudojo šia galimybe, bandė sukurti pamainą "914" modeliui pritaikant sukurtą dizainą, kuriam buvo išleista nemenka suma pinigų.
Vis dar reikėjo įdėti gana daug darbo, tačiau "924" vaizdas pasirodė 1975 metais, o rinkai pristatytas 1976 metais. "924" buvo pirmasis "Porsche" modelis pasirodęs pas automobilių prekeivius, kaip pirmasis "Porsche" su priekyje sumontuotu, skysčiu aušinamu varikliu ir pirmasis kuris turėjo pilnai automatinę pavarų dėžę. Kai kurie nenorėtų su tuo sutikti. Pirmiausia, "928" modelis pasižymėjo tais pačiais faktais, net buvo pradėtas gaminti ankščiau už "924", nors pas prekeivius atsirado metais veliau. Antra, skirtingai nuo "914", kuris buvo projektuojamas kaip "VW" ir "Porsche" bendras automobilis, "924" buvo skirtas vien "VW" prekės ženklui, tačiau nuomonės pakeitimas įvyko visiškai paskutinę minutę.
Tuo metu buvo diskutuotina, ar šis automobilis iš tikrųjų gali vadintis "Porsche". Naudojamas variklis buvo suprojektuotas "Volkswagen", o pagamintas "Audi". Sklando populiarus mitas, kad būtent šis motoras buvo specialiai projektuojamas "Volkswagen LT" autobusiukui, o vėliau paskirtas kitiems prekės ženklams. Tačiau iš tikrųjų jis pasirodė pirmiausia "Audi 100" automobilyje. Vis tiek faktas, kad motoras naudojamas autobusiuke, negerino "924" įvaizdžio. Šis keturių cilindrų, dviejų litrų variklis turėjo vos 95 arklio galias, tačiau galia buvo padidinta iki 110 arklio galių 1977 metais. Ko gero didžiausi pakeitimai "924" istorijoje įvyko 1978 metais, kuomet buvo pristatytas "924 Turbo" modelis.
Būtent šis "924" buvo kur kas panašesnis į "Porsche". Jo variklis išspausdavo 170 arklio galias, o 1979 metais variklyje jau slėpėsi 177 arkliai. Kompanija nustebino tai, kad su lengvesnio svorio "924 Turbo" techniniai duomenys buvo panašūs į kur kas brangesnio "911" modelio, kuriame buvo 180 arklio galios. Ši "Turbo" versija persikėlė "924 Carrera GT" ir "924 Carrera GTS" modelius. Homologuotos šių modelių versijos turėjo atitinkamai 210 ir 245 arklio galias. Visiškai paruošta lenktynėms "924 Carrera GTR" išspaudė 375 arklio galias. 1980 metais, šis automobilis iškovojo šeštą vietą legendinėse "Le Mans" 24 valandų lenktynėse.
"924" modelis buvo prijungtas prie "944" linijos 1982 metais. Tai buvo automobilis suprojektuotas ant "924" platformos, bet skirtas pakeisti jį patį. Nepaisant to, "924" pardavimai vis tiek buvo dideli. "944" buvo statomas tiesiog į "924" vietą, kol galiausiai "924" buvo visiškai nužudytas, 1988 metais. Iš viso buvo parduoda per 150 000 vienetų "924" modelių. Tai tinkamas automobilis pasirodęs tinkamu laiku.