Ko tikėtis iš kirpėjo – pabandymo ar galutinio rezultato? Ar normalu, jei tapote ne blondine, kaip pageidavote, o raudonplauke su žaliu atspalviu, o kirpėjas tepasiūlė ateiti kitą kartą, už kurį, žinoma, reikės vėl susimokėti?
„Be abejonės, mes turbūt nė vienas nemėgstame nekokybiško aptarnavimo ir rezultato. Natūralu, kad būnam nepatenkinti, kai gaunam tai, ko nesitikim, nes sumokėję pinigus norime gauti savo įsivaizduojamą rezultatą. Tai yra žmogiškoji pusė. Tačiau kaip profesionalė galiu pasakyti, ne visada esame visagaliai dievai“, – portalui balsas.lt sakė Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos prezidentė Jolanta Mačiulienė.
Klaidos neišvengiamos
Anot jos, plaukų dažymo rezultatas neretai gali būti sunkiai prognozuojamas ir ne dėl kirpėjo kompetencijos stokos. Tai, kaip plaukas priims dažus, kokia bus cheminė reakcija, priklauso nuo daugelio faktorių – plauko struktūros, plauke esančių pigmentų, prieš tai naudotų dažų, žmogaus vartojamų vaistų ar net jo sveikatos būklės. Visa tai kirpėjui atspėti vos pažvelgus į žmogų – sunku, o kartais ir neįmanoma.
„Plaukai yra tas lakmuso popierėlis, kuris parodo, kai kažkas yra negerai. Labiau pasigilinus į paties plauko spalvą, gali paaiškėti, kad jis turi labai daug geltono vario atspalvio ar žalio pigmento“, – pasakojo profesionali kirpėja.
Ji pastebi, kad klientai tampa vis reiklesni ir iš kirpėjų stilistų reikalauja vis daugiau, tačiau tai natūralu ir normalu. J. Mačiulienės įsitikinimu, klaidų pasitaiko ir profesionalams, tačiau visuomet reikia ieškoti kompromisų – kompensuoti nepavykusią procedūrą, bandyti pasiekti kiek įmanoma artimesnį kliento norams rezultatą.
Kai vieni iš žemės, kiti iš Marso
„Visiškai nenoriu sakyti, kad esu bene geriausia pasaulyje kirpėja stilistė, bet aš pati turėjau variantą, kai klientui plaukus dažiau 7 kartus. Ir ne dėl to, kad rezultatas buvo blogas, o dėl to, kad, kaip benudažytum tą žmogų, klientė buvo nepatenkinta, nes tikriausiai įsivaizdavo rezultatą kitaip, norėjo spalvos, kurios tikriausiai aš negalėjau jai padaryti, – prisiminė 27 metų praktiką turinti kirpėja stilistė. Pasak jos, tai buvo vienintelis toks atvejis, kai susikalbėti su klientu nepavyko. – Atrodė, kad aš iš žemės, o klientė iš Marso.“
J. Mačiulienė sako, kad tokia patirtis labai nemaloni ne tik klientui, bet ir pačiam kirpėjui. „Manau, kad turime išmokti išgirsti klientą, stengtis jam įtikti, gauti gerus arbatpinigius ir kelti jam nuotaiką profesionaliai aptarnaudami“, – sakė asociacijos vadovė, kuri neabejoja, kad klientai dažnai priklauso ir nuo pačių kirpėjų asmenybės.
„Yra klientai, kuriuos mes traukiame kaip žmonės, kaip profesionalai, kaip asmenybės. Vieni kirpėjai mus traukia, nes atitinka mūsų įsivaizdavimas, koks jis turėtų būti, ką daryti. Kitas, žiūrėk, kirpėjas būna toks romantiškas ir jo klientai tokie „plaukiantys“, romantiški. Manau, kad mes vieni kietiems visiškai netrukdome“, – sakė J. Mačiulienė.
Klientas visada teisus?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba kiekvieną skundą dėl netinkamai suteiktos paslaugos kokybės yra nagrinėja individualiai, įvertindama tiek vartotojo, tiek paslaugų teikėjo pateiktus įrodymus, paaiškinimus ir kitą reikalingą medžiagą.
Neringos Ulbaitės, VVTAT Maisto produktų, turizmo ir rekreacinių paslaugų departamento direktorės teigimu, Civilinio kodekso normos numato, kad kirpėjo paslaugos turi būti teikiamos pagal numatytus standartus. Kirpėjas privalo išsamiai informuoti klientą apie paslaugos ar procedūros prigimtį, kainą, trukmę bei galimas pasekmes.
Nepaisant kirpėjo darbo specifikos ir ne vieno faktoriaus lemiamų rezultatų, jei klientui suteikiama netinkamos kokybės paslauga, yra taikomos Civilinio kodekso nuostatos, kurios numato, kad klientas turi teisę reikalauti iš paslaugų teikėjo: pakeisti netinkamos kokybės paslaugą tinkama, atitinkamai sumažinti prekės kainą, per protingą terminą neatlygintinai pašalinti trūkumus arba atlyginti trūkumų pašalinimo išlaidas, jeigu kirpėjui per protingą terminą jų nepašalinus trūkumus pašalino pats klientas ar kieno nors padedamas.
Klientas taip pat gali reikalauti grąžinti sumokėtą kainą.