Europos Komisija jau kurį laiką atlieka tyrimą, siekdama išsiaiškinti ar Kinijoje pagaminti elektromobiliai į Europą atvyksta turėdami vieną ir labai aiškų tikslą – sumažinti vietos gamintojų konkurencingumą.
Atsižvelgus į Europos Komisijos išvadas, Europos Sąjunga gali pritaikyti atitinkamo dydžio tarifus, kurie padėtų sumažinti ar netgi panaikinti Kinijos gamintojų pranašumą. Vadovaujantis „Reuters“ artimais šaltiniais, šis tyrimas turėtų būti užbaigtas iki lapkričio mėnesio, tačiau importo tarifus EU gali nustatyti gerokai anksčiau – jau liepos mėnesį.
Europos Komisija taip pat pranešė, jog nuo ketvirtadienio pradės į Europą plūstančių kiniškų elektromobilių registravimą. Ši priemonė, teoriškai, suteikia galimybę iš anksto pasiruošti, jeigu tyrimo pabaigoje bus padaryta išvada, jog Kinijos gamintojai yra subsidijuojami Kinijos vyriausybės.
Tyrimą atliekančios komisijos teigimu, jeigu automobilių importas iš Kinijos ir toliau bus toks spartus, vietos gamintojai gali susidurti su mažėjančia automobilių paklausa, o tai gali iššaukti mažesnes gamybos apimtis.
„Tai galėtų neigiamai paveikti darbo rinką ir Europos Sąjungos gamybos pajėgumus“, – pabrėžė EK.
Natūralu, jog pasirodžius šiems pranešimams, į juos sureagavo Kinijos prekybos rūmai. Jos atstovai teigė yra nusivylę šiuo žingsniu.
Europos Komisija nėra vienintelė, kuri įtariai žiūri į Kinijos automobilių gamintojų konkurencingumą.
Praėjusią savaitę Jungtinių Valstijų prezidentas įsakė atlikti tyrimą dėl kiniškuose automobiliuose naudojamų technologijų, kurios gali sekti JAV vairuotojus.
JAV prezidentas J. Bidenas taip pat ėmėsi veiksmų, jog į Jungtinių Valstijų rinką nepatektų pigūs kiniški automobiliai ir sunkvežimiai. Jų tarpe – ir elektromobiliai, kurių gamybą, vyriausybės manymu, subsidijuoja Kinijos vyriausybė.