Biržų „Saulės“ gimnazijos mokiniai, perskaitę ir aptarę „Šiaurės rytų“ straipsnį, buvo šokiruoti ir pasipiktinę šio laikraščio darbuotojų požiūriu į šiuolaikinį seksualumą.
Pagal „Šiaurės rytus“ „2003 metais išleistame „Tarptautinių žodžių žodyne" rašoma, kad žodžiu „seksualus" apibūdinamas lytiškai aktyvus, lytiškai patrauklus asmuo”. Tačiau jie pavartojo pačią vulgariausią sąvoką. Yra ir kita reikšmė, kurią mes, abiturientai, norėjome pabrėžti.
Seksualumas yra tam tikra meilės, simpatijos ar dėmesio patraukimo forma,- tam tikra apranga, elgsena, šukuosena, bendravimo būdas, meno kūriniai ir kt. Žmogaus seksualumo formų yra labai daug įvairių elgesio manierų ir procesų, kurie turi fiziologinius, psichologinius, socialinius, kultūrinius, politinius, religinius ir dvasinius aspektus. Be to, seksualumą nagrinėja ir filosofija (ypač etika ir moralė) bei teologija. Menas kaip kultūros išraiška iš dalies nusako tam tikros visuomenės grupės, kultūros ar laikmečio požiūrį į seksualumą. Beveik visose kultūrose yra teisiškai apibrėžtos vienokios ar kitokios seksualumo išraiškos formos, kurios yra įvairios priklausomai nuo kultūros, šalies ir laikmečio. (wikipedia.org – internetinė enciklopedija)
Mes nesuprantame vienos iš „Šiaurės rytų“ straipsnio antraščių, kuri vadinasi „Įstatymai nedraudžia rinkti lytiškai aktyviausio mokytojo“. Jei kalbant apie lytinį gyvenimą, tai jis nėra viešas, jis slepiamas nuo trečiųjų akių, apie tai vengiama kalbėti, nes tai per daug asmeniška. Visų pirma, abiturientai niekur neminėjo lytiškai aktyvaus mokytojo rinkimų, kaip kad buvo minėta straipsnyje. Visų antra, įstatymai nedraudžia rinkti seksualiausio mokytojo, juo labiau, kad gimnazistai seksualumo sąvoką vertina visai kitaip, negu pabrėžė „Šiaurės rytai“.
Net mokyklos mokytojų nuomone, išsilavinusiam ir tolerantiškam žmogui ši nominacija užkliūti neturėtų. Skelbimas apie rinkimus mokykloje kabo jau 3 savaites ir kažkodėl tik dabar atkreipė spaudos dėmesį.
Kaip “Šiaures rytams” teigė švietimo darbuotojas Gintautas Meiliūnas „Reikia žiūrėti į renginio turinį. Jeigu jis neįžeidžia, jeigu visi patenkinti...". Taigi, trumpai apie renginį :
Renginio programa nėra ilga. Programos negalime atskleisti anksčiau laiko, tačiau pabrėžiame, kad seksualiausio mokytojo nominacija yra tik viena iš dešimties, ir ji tikrai nesudaro viso renginio. Tai nėra renginio tema. Mokytojus, kaip ir visose kitose mokyklose pavaduos abiturientai, vesdami netradicines pamokas.
Mūsų nuostabai ir nusivylimui, po straipsnio „Šiaurės rytuose“ gimnazijoje profesinė mokytojų dienos šventė gali ir neįvykti.
Yra laikraščių, kurie norėdami pakelti savo pardavimų skaičių, imasi visokiausių priemonių ir netgi iš paprastos, nekaltos pramogos sugeba išpūsti didžiausią muilo burbulą. Rodos, kad jiems pavyko, tai nuoširdžiai sveikinam "papildžius savo kišenes". Tačiau ar tai garbingai kelia tų laikraščių reitingus?
Daugeliui gimnazistų nesuprantama, kodėl nekalta renginio nominacija sukelia tokią sumaištį? Tuo tarpu niekas nekreipė dėmesio į tai, kad kitoje mokykloje vyko „Sijonų diena“, kurioje buvo „Trumpiausio sijono“ nominacija, kurios laureatė buvo viena iš mokytojų. Kodėl apie mūsų renginius, kuriuos organizuojant dažniausiai būna įdėta labai daug darbo ir pastangų niekas nerašo, o nekalta mokytojų dienos nominacija iš karto atkreipė visų dėmesį?
Straipsnyje teigiama, kad gimnazija gadina savo prestižą? Mes drąsiai teigiame, kad kiekviena mokykla yra prestižinė, o gimnazijos privalumas yra tas, kad ji yra kupina tolerancijos, demokratiškumo, turinti europietišką požiūrį į žodžio laisvę, žmonių saviraiškos teisę.Šis įvykis ir mokytojų supratimas parodo, kad gimnazija yra labai tolerantiška bei mokyklos valdžia pasitiki savo mokiniais. Beje, dauguma mūsų mokytojų į šią nominaciją žiūri su šypsena veide ir jos nesureikšmina.
Apklausus daugumą gimnazistų, neatsirado nė vieno, kuris šią nominaciją suprato ir vertino tiesmukai ir priėmė kaip lytišką mokytojų aktyvumą, kaip, kad buvo išspausdinta „Šiaurės rytų“ straipsnyje. Dažniausiai kaip kriterijai dėl seksualiausio mokytojo nominacijos buvo minima išvaizda, žavumas, patrauklumas.
Seksualumas neatsiejamai susijęs su visais visuomenės reiškiniais, ne išimtis ir mokykla, juolab, kad mokyklose vyksta lytinio švietimo paskaitos. Tiesiogiai seksualumą priima tie žmonės, kurie savęs neapkrauna svarbesniais ir reikšmingesniais dalykais, kurių mąstysena labiau primena stačiokišką požiūrį į tai, kas darosi ir yra aplink juos. Seksualumas paprastai suvokiamas kaip šis tas daugiau, negu vien galėjimas ar polinkis atlikti tam tikrą lytinio dauginimosi vaidmenį.
Tikriausiai gimnazistai daug humaniškiau žiūri į visą seksualumo sąvoką ir apgailestauja, kad siaurų pažiūrų žmonės seksualumą vertina tik kaip biologinį rodiklį.
Mes dar nesame paveikti “popso kultūros”, kad seksualumą suvoktume kaip lytinį aktyvumą. Mums jis asocijuojasi su vizualine žmogaus išvaizda, jos subtilumu, žmogaus charizmatiškumu. Apgailestaujame, kad mes šią sąvoką interpretavome kitaip, nei tarptautinių žodžių žodynas, kuriame, beje, yra daugiau prasmių, kurias paminėjome anksčiau.
Gimnazijos abiturientai