Britų žurnalistas Jamesas Allenas pasidomėjo, kiek gali kainuoti „Formulės-1“ lenktynininko šalmas? Kaip F-1 pilotų šalmai patenka į aukcionus ir kieno šalmai labiausiai domina kolekcionierius? - rašo F-1.lt.
J. Allenas: „Kiek galėtų kainuoti „Formulės-1“ piloto šalmas? Nemažai, sprendžiant iš to, kad už Sebastiano Vettelio šalmą, su kuriuo keturis kartus pasaulio čempionas užpernai nugalėjo Vokietijos GP, aukcione buvo sumokėta net 72 tūkst. svarų. Labai įdomus straipsnis apie lenktynininkų šalmus neseniai pasirodė britų aukciono „Bonhams“ žurnale. Beje, šiame aukcione visai neseniai buvo parduotas pats brangiausias pasaulyje automobilis – 1962 m. „Ferrari 250 GTO“ automobilis. Už jį nežinomas kolekcionierius sumokėjo net 22,8 mln. svarų.
Kaip teigia „Bonhams“ aukciono automobilių padalinio vadovas Toby Willsonas, garsių lenktynininkų šalmų pirkimas yra labai rizikingas verslas, nes egzistuoja aibės jų kopijų. Todėl, kai reikalas priartėja prie šalmo įvertinimo, būtina žinoti bent bazinę informaciją.
„Koks pilotas šalmą dėvėjo, kur ir kada, kokių rezultatų jis pasiekė, kiek svarbus šis rezultatas yra pasaliniu mastu. Visa tai būtina įvertinti nustatant šalmo kainą, – sako T. Willsonas. – Prie šalmo turi būti pridėtas sertifikatas, kurį išduoda komanda dėl jo originalumo“.
Šalmas, su kuriuo S. Vettelis vienintelį kartą laimėjo namų lenktynes Vokietijoje, nusipirko vokiečių kolekcionierius, suprantantis, kokia svarbi Sebui buvo ta pergalė. Tuo tarpu šalmas, su kuriuo Vettelis nugalėjo Monako GP, buvo parduotas už 20 tūkst. svarų. Palyginimui – 1950 metų šalmas, priklausęs pasaulio čempionui argentiniečiui Juanui Manueliui Fangio, taip pat buvo parduotas už 20 tūkst. svarų.
Sutikite, kad daug kas gali pagalvoti, kad tokio istorinio šalmo kaina arba G. Hillo šalmas, parduotas vos už 6500 svarų, turėtų būti gerokai didesnė nei vien rėmėjų logotipais papuoštas Vettelio šalmas. Buvęs Sebo partneris „Red Bull“ komandoje Markas Webberis sako, kad lenktynininkai nuolat ginčijasi, kas yra svarbiau ant šalmo – komerciniai sumetimai ar pabrėžiama piloto individualybė.
„F-1 verslo partneriai nuolat pageidauja, kad jų logotipas būtų nupieštas ant šalmo, bet pilotas kartu privalo išsaugoti savo individualumą, – sako M. Webberis. – Pavyzdžiui, „Red Bull“ komanda labai nenorėjo, kad ant mano šalmo būtų mano gimtinę Australiją simbolizuojanti žalia spalva, nes tai asocijuojasi su vienos buvusios konkurencinės komandos spalvomis... Bet, metams bėgant, šalmo vertė, kaip ir gero vyno, tik didėja. Ir po 30 metų, pasižiūrėjęs į šalmų lentyną, supranti, kaip gerai, kad aš juos vis dar turiu...“
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.