Viena didžiausių pasaulyje transporto priemonių ir techninių sistemų patikros įmonių „Dekra“ palygino „Michelin“ ir „Hankook“ kompanijų padangas skirtas vilkikams. Esminis testo kriterijus – padangų galimybės sumažinti kuro sąnaudas.
Testams buvo naudojami trys „Scania G420 4×2“ su maksimaliai pakrautomis puspriekabėmis „Schmitz-Cargobull“.
Ant pirmojo vilkiko buvo sumontuotos įprastos „Hankook“ padangos „AL02“ (valdančioji ašis), „DL02“ (varančioji ašis) ir „TH02“ (puspriekabė).
Antrasis naudojo „Hankook“ padangas skirtas kuro taupymui ir pasižyminčioms mažu pasipriešinimu riedėjimui. Vilkikas važiavo su „E-cube AL10“ (valdančioji ašis) ir „E-cube DL10“ (varančioji ašis) padangomis, o puspriekabė naudojo „E-cube TL10“ padangas.
Paskutinysis vilkikas naudojo „Michelin“ produkciją – „XZA 2 Energy“ (valdančioji ašis), „XDA 2+ Energy“ (varančioji ašis) ir „XTA 2+ Energy“ (puspriekabė). Šios padangos taip pat skirtos taupyti kurą ir pasižymi mažu pasipriešinimu riedėjimui.
Visos padangos buvo tikrinamos vienodomis sąlygomis ir per 9 dienas nuvažiavo daugiau nei 6000 km. „Dekra“ kompanijos bandymų poligone.
Galutinėje „Dekra“ ataskaitoje teigiama, kad ekonomiškos padangos, kurių mažas pasipriešinimas riedėjimui parodė geresnius rezultatus už įprastas padangas. Važiuojant pastoviu greičiu galima sutaupyti iki 5 proc. kuro. Taip pat tyrimo metu nustatyta, kad „Hankook“ ir „Micehlin“ taupiosios padangos parodė iš esmės identiškus rezultatus.
Vytautas Kleinauskas